FTP server

P

pokhout

Ik heb een NSLU2 server van Linksys met UTP aansluiting
Hierop kan ik externe USB schijven aansluiten en deze intern allemaal bereiken via het lokale netwerk.

Dus alle PC kunnen op die harde schijven zowel lezen als schrijven

Ook zou het mogelijk zijn om een FTP server te creeren.
In de administration kan ik FTP mogelijkheid aanvinken , maar dan houdt het voor mij op.

Hoe moeyt ik nu zo'n harde schijf benaderen

Ik heb lokaal een IP adres van mijn provider en de LINKSYS krijgt een lokale IP adres.

Heeft iemand enig idee?

Ik denk dat je dit eens aan Crazymotha moet vragen, want die heeft ook zo'n ding dacht ik. ;)

Je krijgt geen lokaal ip adres van je provider je krijgt een extern ip adres van je provider, je Linksys krijgt een lokaal ip adres, dat even ter duidelijkheid voor de meelezers.

Feitelijk werkt dit hetzelfde als alle andere ftp servers, je zult poort 21 moeten forwarden naar het ip adres van die NSLU-2, alleen weet ik niet hoe je bij die NSLU2 ook gebruikersnamen en wachtwoorden kunt aanmaken c.q. gebruiken.

Als ik port 21 forward naar die linksys is dan alleen het aanroepen van ftp://ipadres voldoende om in de linksys te komen en kan ik dat lokaal testen:

Gebruikersnamen en passwoorden lukt me wel om die te definieren.

Ik denk dat het nu werkt.
Kan iemand checken of dat zo is

je mag er op klooien zoveel je wilt en kijken of ik iets over het hoofd zie waarmee ik mij kwetsbaar opstel.
Dus uploaden en downloaden wat dan ook (eh geen SM en KP)

ftp://pokhout.dyndns.org

username = pokhout
password = pokhout

maar kan je ook downloaden en uploaden??

username = pokhout
password = pokhout

Yep, werkt prima, ben nu met Flashfxp bezig, geen enkel probleem, ook met IE6 vroeg hij al naar usernaam en wachtwoord.
Maar ik download niet graag met een browser als client want dat geeft vaker errors. Download werkt, heb die convertor gedownload.
Ben zo klaar dan probeer ik upload.

Oeps, beveiligingslek ontdekt.
Ik kon de settingslijst van pet wissen en ook de convert.
Ik zal hem er effe terug op zetten.

Nou in firefox en onder pokhout.dyndns.org kom ik er niet in.
421 login incorrect.
Met IE wel een login, maar geen directory browsing.

Maar met FileZilla bv werkt het wel prima!
Adres is pokhout.dyndns.org en de genoemde username/password.
Wel onder quickconnect en bypass proxy settings.
Dan kan ik in de directories browsen.

Je kunt nog eens aan de ftp settings sleutelen!

En mannen, gebruik nou eens een ftp programma!!!

Grtz.

He iemand heeft mijn settinglijst gejat!!

Kilroy onder firefox moet je anders inloggen:

Zie een paar reply's hierboven hoe je dat moet doen

Nou nee, je moet het zo zetten dat je onder de naam:
pokhout.dyndns.org
kunt inloggen.

Zoals ik al zei werkt het wel goed met FileZilla.

Grtz.

ja vertel maar eens hoe en waarom dit in IE wel werkt en onder FF niet ??

Wat moet ik dan waar instellen??

Mogelijk weet BT meer want ik ken het hele ding niet!
Grtz.

He iemand heeft mijn settinglijst gejat!!
Ja dat schreef ik toch, die kon ik wissen, die convert kon ik ook wissen, maar die had ik eerst gedownload dus kon ik terugzetten, die settingslijst niet.:)

Je hoeft trouwens niets te wijzigen het werkt ook gewoon onder Firefox.
ftp://pokhout:pokhout@pokhout.dyndns.org

Dit komt omdat IE met een login venster komt en FF standaard anonymous probeert in te loggen waardoor je logischerwijze de 421 foutmelding krijgt.
Het zal best wel ergens in te stellen zijn dat FF ook moet kijken naar een login maar ik gebruik dat ding normaliter niet dus ga er lekker ook niet in zoeken waar het zit, dat mag een liefhebber doen.:)

Je kunt dus gewoon onder de naam pokhout.dyndns.org inloggen zowel met IE alsook met FF en ook met een ftp programma, alles staat dus goed v.w.b. de inlogs.

GRRRRRR.... ik vindt dat echt stom hoor van vbulletin dat je in de standaard editor niet de smiley's uit kunt zetten.
Waar die smiley staat moet dus : en p staan. Dus als volgt:
Code:
ftp://pokhout:pokhout@pokhout.dyndns.org

ja die FF inlog had ik ook al uitgevonden zie ergens in het midden van deze rubriek daar had ik de link ook gezet zonder geglimlach.
;-)

Maar het is nu duidelijk dat dit niet hier lokaal iets fout staat

Thanxs .

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan