ftp wil niet

W

willem10

werk met xp prof. vervolgens heb ik filezilla 2.2.6 geinstal. het geheel zit achter een vigor 2200x router maar ik kan een ftp server invoeren maar krijg met geen mogelijkheid beweging in de zaak wie kan mij verder helpen met tips ect.

Begin dan eens met wat meer info te pleppen.

Welke poort gebruik je?
Zit je achter een firewall?
Weet je zeker dat die firewall poort 21 niet gesloten heeft?
Kan je via je browser wel een ftp server berijken?

etc...

G

Wie is je internet provider ?
Er zijn internet providres die de FTP poort (21) dicht houden.
Als dat bij jou het geval is, ben je gepiepeld.

Dan moet je op zoek naar servers die een andere poort gebruiken dan die 21.

En hoe heb je de ftp aangegeven in de router?
Want ftp moet je niet alleen open zetten, je moet ook zorgen dat het inkomende ftp verkeer op je pc terecht komt.
In de meeste gevallen gebeurd dat door een port-forwarding te maken naar je pc toe.
Bij sommige routers heet dat ook port-forwarding, bij anderen heet het special applications en bij weer andere heet het weer anders.

In elk geval zou het er zo ongeveer uit moeten zien

port 21 ---- tcp ---- anywhere ----port 21---- 192.168.0.2

Het anywhere staat dan voor de source, mag overal vandaan komen, bij sommige routers staan hier nullen ingevuld die mag je dan laten staan.
De poorten spreken voor zich, en het laatste ip is het "destination ip" en daar komt het ip adres van je pc waar de ftp server op draait.

Tiger ik heb dat zo gedaan maar geen connect tot stand te krijgen

Uitgaand moet het natuurlijk ook kunnen.
Ik zal zien of ik die handleiding van die Vigor2200 te pakken krijg, tot nu toe zag ik alleen een duitse en ik heb een hekel aan Duitstalige handleidingen.

Dan zal ik kijken of ik het op een of andere manier misschien met een beeldje voor je duidelijk kan maken.
Bij mijn weten heeft @home alleen poort 25 dicht staan en niet de ftp poort dus dat zou moeten kunnen.

Of het moet toevallig zijn dat iemand anders je voor die tijd al geholpen heeft.
Ik zal ook nog even een kijkje nemen naar filezilla en de instellingen daarvan, want daar zou het ook aan kunnen liggen.

Heb je al eens Bulletproof ftp server geprobeerd? Probeer die dan eens, als die het wel doet, dan weten we dat het aan de instellingen van filezilla moet liggen.

tiger bedankt voor je meedenken ik heb die filezilla eraf gegooid
en flashfxp er op gezet ziet er wel beter uit begrijp er niks van deze werkt wel alleen nog even uitzoeken wat beveiligen etc en wat site's opsnorren mischien nog wat tips dan houd ik aanbevolen.

Oke, maar denk er even aan dat FlashFxp geen ftp server is maar een gewone ftp client, dus een ftp programma.
Daar hoef je in principe in je router ook geen poorten voor open te zetten.
Hiermee kun je dus met andere ftp-servers verbinden, bijv. met een dreambox, of ook met de ftp server van je provider om je homepage te uploaden bijvoorbeeld.

Als je echt zelf een ftp server wilt draaien dan is de reeds genoemde Bulletproof ftp server een goed en vrij eenvoudig programma, maar als je FlashFXP al niet meteen gemakkelijk vindt, zou ik me daar eerst in verdiepen.

Een FTP server kan de nodige problemen opleveren als je niet goed genoeg beveiligd en de users binnen de directory's weet te houden waarin je ze hebben wilt.
Dat is op zich niet zo heel erg moeilijk maar je moet wel een beetje door hebben waar je mee bezig bent.

Ga op je gemak je gang, neem je tijd, en als je weer vragen tegenkomt zien we ze hier wel verschijnen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan