Fun6 met mastera

M

Mokum1

zoek me eige mottig naar een programma om fun6 te beschrijven.
cardwriter gaat voor zover ik weet tot fun5
wie helpt me?

Volgens mij doet Cardwriter ook fun6.
Chipcat al eens geprobeert anders? Die is bij mijn weten ook speciaal bedoelt voor de Mastera programmers.

Bij een Mastera zit toch een cd rom met daarop de nodige programma's voor het gebruik daarvan? Daar staat idd ook chipcat op zoals BT zegt. ;)

Tja en als je jezelf mottig zoekt? ( ook weer zo'n woord! Als ik iets niet vindt dan zoek ik me een bult :biggrin: ) Maar dat terzijde, Mokum1.

Misschien een stomme vraag: Maar ben je daarvoor al eens bij onze vriend "Duwgati" wezen kijken?

@freggel en bt

inderdaad ben ik op visite bij duwgati geweest en heb daar beide gedownload.
Alleen geeft de versie 2.08(cardwriter) alleen aan tot fun 5 en kan ik geen eventuele update halen(foutmelding).
Daarna dus chipcat geprobeerd en die lijkt het idd te doen.
Toen kwam het load verhaal van de x-cam om de hoek kijken waarvoor ik die fun6 nodig heb.
Hij doet niets!!
Vandaar mijn vraag omdat ik niet zeker ben van de chipcat.
Bedank in ieder geval voor de reactie.

Ga me heil nu maar zoeken bij m..trance.

Je kan het vergeten met alle progjes Chipcat kan maar een fun 2 beschrijven de rest doet hij of hij schrijft maar er komt niets op de kaart, je kan er wel een fun 6-1 mee maken maar die is zo klein die past op een fun 2.

Cardwriter schrijft maar tot fun 5 en in Masterburner zit een fout fun 5 gaat goed maar je kan inderdaad een fun 6 selecteren maar er zit een fout in een fun 6 gaat niet.

Dus met andere woorden er is gewoon geen software voor, de Mastera kan het wel die kan ook een fun 7 beschrijven voor een Dragon cam.

GR

Dus met andere woorden er is gewoon geen software voor, de Mastera kan het wel die kan ook een fun 7 beschrijven voor een Dragon cam.
Hier spreek je jezelf tegen. Je zegt dat er geen software voor is, maar vervolgens zeg je dat de Mastera wel fun 7 beschrijven kan voor de Dragon cam?
Dus als een Mastera dat kan voor de Dragon, dan moet er toch ook software voor zijn of begrijp ik nu iets verkeerd, dat kan natuurlijk ook nog.

Ben het helemaal met BT eens, als je een fun7 kunt beschrijven met een mastera, moet een fun6 haast vanzelf sprekend ook werkend te krijgen zijn.

Greetzzzz Grizmo

nog steeds geen echt antwoord.
Hoe lossen anderen met bijv. een x-cam het op als ze geen prog.boardje hebben?

Misschien met een CAS interface??

Greetzzz Grizmo

Blijkbaar niemand een Dragon cam daar moet een DRA file in en geen hex en eep dus ik blijf er bij dat er geen software voor is.

En als iemand weet dat er wel software voor is het even zeggen dat zou een hoop mensen gelukkig maken.
Inderdaad met een cas 2 kan het ook met een adddon en elke USB progger maar juist de combinatie mastera fun6 is gewoon geen software voor.

GR

Even een stukje van Duwgati gekopieerd van 1-4-2004 en de oplossing is er nog steeds niet trouwens de site van visoduck is helemaal uit de lucht.

Voor al diegenen met een MasterA, MasterCRD, SC-Master enz. enz. die een Funkaart-6 willen programmeren om bijv. hun CAM te updaten, heb ik slecht nieuws.

Let wel, dit betreft uitsluitend het programmeren van een eeprom file waarvan meer dan 512Kbit is gevuld. Dat is makkelijk te herkennen: een fun-5 eeprom is ca. 181Kb op schijf en een fun-6 is 361Kb op schijf.

De enige universele software die de fun-6 support op de genoemde programmers, is Masterburner. Maar helaas zit daarin een bug. En helaas voor de SC-Master bezitters, bevat ook SC-Quickburner diezelfde bug.

Maar nog veel vervelender is dat **$*@*%*&^*#** helemaal niet reageert op mijn emails met de bug-melding in Masterburner, en dat terwijl ik ze nota bene tot in detail heb uitgelegd wat er mis gaat.

Bij SC-Master is mij toegezegd dat ze er ogenblikkelijk werk van zouden maken, maar dat is inmiddels wel al weer enkele weken geleden. Mij lijkt dat het niet zoveel werk kan zijn, maar ze hebben wellicht andere prioriteiten.

Voor de nieuwsgierigen onder ons die willen weten wat er precies mis gaat, hier het probleem:
De externe eeprom van de funkaart was eigenlijk nooit bedoeld om meer dan 512Kbit te adresseren. Dat kun je zien aan de ruimte voor de adressering die slechts 2 bytes groot is. Open maar eens een eeprom file in Notepad en je ziet iets dergelijks verschijnen:
Code:
--------------------------------------------------------------------------------

:100000003B0E554C4F41440000000A0002B99000DD:10001000474100100020C00C00010000000000005B:1000200000000000000000000000000000000000D0

--------------------------------------------------------------------------------

De rode cijfers geven de 2 bytes weer voor de adressering.
Het maximum dat je daarmee kunt adresseren, is dus FFFF, en dat komt overeen met 512Kbit.

Maar een funkaart-6 heeft een extern geheugen van 1024Kbit. Er moest dus een truuc worden verzonnen om die 2e portie van 512Kbit ook te kunnen laden. En die truuc is simpel. Er wordt gewoon een extra regeltje tussengevoegd om de software te vertellen dat het volgende blok van 512Kbit in de 2e helft van het geheugen moet worden geladen. Dat ziet er dan als volgt uit:
Code:

:10FFE00044CA85F06232A54A257A629A338FD26E6E:10FFF00059935205B6CABC31848454C220A18AAB3D:020000040001F9 :100000007AC3A1A52469A4B054C983FBA5F910E95A:1000100076CB2AEA769107DA9AA06695CBFA00E7C2

De blauwe regel geeft het commando om het 2e blok van 512Kbit te beschrijven. Je ziet dat ook aan de addressering. Die springt van FFF0 naar 0000.

En misschien voel je 'm al aankomen, maar voor de zekerheid. Wat er nu mis gaat is dus simpelweg dat Masterburner en SC-Quickburner dat schakelcommando niet correct interpreteren. Ze schakelen dus niet over naar het 2e blok, maar overschrijven doodleuk de eerste 512Kbit nogmaals met de data uit de 2e 512Kbit.

En nu maar afwachten wanneer er een oplossing komt.
Toch jammer als je probeert om de mensen een handje te helpen en het probleem panklaar uitgewerkt op hun bordje legt en ze doen er vervolgens niets mee

Enfin, als je dus kaarten wilt maken voor een CAM-update, kies dan de Funkaart-5 files en programmeer je kaart als een Funkaart-5. Voorlopig zul je het daarmee moeten doen.

GR

ben ik even blij met mijn supersimpele funprogger op de printerpoort.

daar is gelukkig wel nieuwe soft voor.

weet niet of er ergens een zelfbouw schema voor is, er zitten maar een paar onderdelen een zener 4 diodes en een condensator.

gr blokker

Volgens mij draait het wel goed met het programma Masterburner V.2.3.
Dit programma gaat tot de fun6 en werkt ook goed samen met de mastera

citaat aart1944: Maar nog veel vervelender is dat **$*@*%*&^*#** helemaal niet reageert op mijn emails met de bug-melding in Masterburner, en dat terwijl ik ze nota bene tot in detail heb uitgelegd wat er mis gaat.

Flipper123,
heb jij het ook geprobeerd?

Dat heb ik ook boven aan mijn post gezet dat is visoduck probeer hem maar te vinden dus een upgrade van Masterburner zit er waarschijnlijk niet meer in.

GR

De Mastera kan de Fun6 of 7 wel aan , want ik gebruik hem nog steeds om een nieuwe Predator op mijn Dragon te zetten.
Het zit hem echt in de software van Masterburner en Chipcat.
Om nieuwe sofware op mijn Matrix Reload te zetten gebruik ik een InfinityUSB programmer, want die heeft geen enkel probleem met een Fun6/7.
Helaas heb ik wel de verkeerde zonder Phoenix-mode aangeschaft, zodat ik voor Dragoncam en Titaniumkaart de MasteraIII nog steeds nodig heb.

mvg Theo50

En welk programma gebruik je dan voor de Mastera?

ik weet niet of het relevant is maar ik heb met mijn mastera 4
en chipcat 3.0 een key opdate voor mijn xcam op een fun 6 gezet en de update werkte perfeckt voor de softcam

zonder liegen groetjes

hoe ben jij aan de 3.0 gekomen ik heb hier de 2.3 versie nog.en wat is er anders aan.

nu weet ik niet of ik dat hier mag zeggen
of schrijven maar ik heb em van luxsat chipcat 3.0 xp
wat is er nieuw aan weet ik niet maar werkt prima met mastera 4
(is de zelvde als mastera 3) en fun 6kaart
naar wat ik gelezen heb kun je er ook je update van je xcam mee doen staat alemaal duidelijk beschreven
ik doe er aleen de updat van xcam keys ik hoop dat ik je hiermee iets verder geholpen heb want ik ben ook maar newbie
moest het zijn dat ik deze naam niet mocht vermelden moderator laat dan iets weten maar ik heb hier ook al veel geleerd op enkele weken groetjse

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan