Ik filosofeer maar even. Vragen die ik mezelf al vaker gesteld heb. Waar maak ik een denkfout ??? Ik hoor het graag.
Gas van 0,63 naar 0,51 euro de liter
Benzine al onder de 1,30. Ook die is "iets" hoger geweest.
Als je gaat shoppen zul je waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
M.i. wordt nu het kaf van het koren gescheiden, en verdwijnt een gedeelte van de lucht.
Personeel zal zich moeten gaan bewijzen, en dubbele, niet rendabele, of zelfs verzonnen funkties zullen verdwijnen. Hopelijk ook in het ambtenarenwereldje. (Dan heeft mijn zwager nog iets te bewijzen na zijn derde volledig betaalde vaderschapsverlof van een jaar. Ik noem hem voortaan Broer Konijn, en soms Fokko)
Uiteindelijk zullen de arme sloebers (wij dus) de miljarden van Woutertje toch weer gaan betalen. Niet de mensen/bedrijven die jarenlang woekerwinsten hebben gemaakt in o.a. het verzekerings- en hypotheekwezen.... Die geven we een platina handdruk en danken ze voor de goede zorgen.
Hoe staat het met de talloze energiebedrijven die nu reeds lange tijd de energie veel te duur moeten verkopen van Den Haag, door een koppeling aan de aardolieprijs welke destijds op een recordniveau was. Drie hoeraatjes voor kernfusie o.i.d. Lekker met mijn elektrische Cadettilac met 180 over de highway.....
Hoe staat het met de belachelijk hoge zorgkosten in Nederland? Wordt het niet eens tijd dat daar eens goed naar gekeken wordt, en men die groep ook eens laat organiseren?
(kleine rekensom = 300 euro per maand per gezin (werkgeversdeel + werknemersdeel) en dat maal 12 maanden en dan maal 4.000.000 gezinnen in Nederland = meer dan 14 miljard euri !! per jaar)
Man, dat noem ik nog eens overzorg. Liggend op bed wordt je gewassen door twee goed betaalde rondborstige blondines. Een derde doet je nagels en een vierde geeft je een gezichtsmassage.....
Mensen die in nederland onder de armoedegrens komen, en naar de kleding- en zelfs voedselbank moeten. Dat onder leiding van een nitwit die ex-Bush klakkeloos volgt, en wellicht miljarden stopt in oorlogen die toch nooit te winnen zijn. Dit voor zover een oorlog "winnen" mogelijk is. (De eerste echt gewonnen oorlog zag ik op de XBox van mijn zoon. Iedereen en alles kapotgeschoten, spel uitgespeeld. Wat een euforie!)
De Sint, die het dit jaar toch weer mogelijk ziet dat we een substantieel hogere besteding aan goederen door de schoorsteen heen krijgen. De crisis is toch niet overal toegeslagen blijkbaar. Nog even afwachten voor hoeveel miljoen meer vuurwerk we gaan afschieten en wat de tendens zal zijn voor de komende kerstdagen.... (Ik hoop op Balkenende zijn ballen aan mijn boom)
Afijn, de bezuinigingen zullen wel weer op een goede plaats terechtkomen. Drie ouderen op 1 kamer (geen 2 gedetineerden op 1 cel, die sturen we wel tijdelijk naar huis, of komen vanzelf niet terug van een proefverlof) Agenten gaan mensen lastig vallen voor 150 euro, als ze moeders even bellen dat ze iets later zijn. Een carkit is te duur, want ze rijden niet zakelijk... Natuurlijk is er dan geen tijd meer om probleemjongeren in Gouda (en elders) aan te pakken. Als surrogaat agent sturen we Peter R. naar Aruba en Thailand om daar de criminelen te gaan zoeken.
Het begint stilletjes een klaagzang te lijken, maar helaas, het is realiteit.
Het is nog steeds als bij de oude Romeinen. Houdt het gepeupel stil met brood en spelen. (dat is inmiddels aangepast in Shoarma en Domino-Day)
Nou, ik ga nog even op mijn stroomverslindende plasma van een meter en zeven centimeter kijken of ik de 12,9 miljoen heb gewonnen in de Staatsloterij (alweer zo'n melkkoe van de overheid). Lekker luxe biertje er bij. Coronaatje, of een Desperadootje (fuk, zit accijns op). Zakkie paprieka sjips met dippiesaus. Peuk er bij (he, belasting al weer verhoogd op rookwaar?)
Laat die crisis maar komen....
Welterusten (en alle goeds en sterkte uiteraard voor/aan iedereen)