• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Gaat het nu echt fout??? Crisis...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Ik weet het er is al een onderwerp over aan de gang, maar ik wil eens specifiek weten of er hier mensen zijn die het gaan merken op hun werk?

Ik hier namelijk wel, want de orders komen hier gewoon niet meer binnen, nog een paar dagen produktie draaien en we staan gewoon stil!

Nou weet ik wel dat wij een luxeprodukt hebben, nl chocolade, maar het gaat ineens wel h??l erg hard.

Het is bij ieder jaar wel een periode dat het wat rustiger is, maar zoals nu is het ongekend, op dit moment zijn er de laatste weken al meer dan 50 uitzendkrachten de deur gewezen, ongeveer een kwart van het personeel.

Ik ben normaal geen doemdenker, maar nu vrees ik toch voor het ergste.

Ik denk dat we 10 jaar teruggaan atv weer terug werktijdverkorting noem maar op

Hoofddorp - "Het is onacceptabel dat bedrijven de kredietcrisis misbruiken om personeel te ontslaan," zegt Jaap Jongejan, voorzitter van de CNV BedrijvenBond, vanavond in Hoofddorp tijdens een bijeenkomst voor vakbondsleden uit Noord Holland.

"De financi?le crisis begint steeds meer door te sijpelen in de re?le economie. Een klein aantal bedrijven ondervindt daadwerkelijk grote problemen, met hen kijken we serieus naar oplossingen. Maar we willen ten alle tijden voorkomen dat bedrijven op grote schaal de kredietcrisis aangrijpen om reorganisaties versneld door te voeren en mensen te ontslaan."

De CNV BedrijvenBond heeft aanwijzingen dat een aantal bedrijven iets te makkelijk de kredietcrisis aanhaalt als grond van ontslag. "Daar gaan wij niet zomaar mee akkoord natuurlijk. Als het even slechter gaat in een bedrijf zijn er ook andere mogelijkheden dan ontslag van personeel. Eerst willen we kijken hoeveel vet er nog op de botten zit van de bedrijven, die de afgelopen jaren goede cijfers presenteerden. Is er even minder werk, dan kan een bedrijf ook de extra tijd gebruiken om het personeel bij te scholen. Wellicht kan je in overleg kijken naar het opnemen van vakantiedagen. En als het echt niet anders kan is er de mogelijkheid om tijdelijk minder uren te werken, met een aanvulling op het salaris vanuit de WW. Opties die voorkomen dat mensen worden ontslagen, massaal in de WW belanden en vervolgens via dure re-integratietrajecten weer aan werk moeten worden geholpen. Dat maakt de werknemer het kind van de (bank)rekening ?n het kost de samenleving heel veel geld."

Jongejan is voorzichtig met het noemen van namen van bedrijven. "Als CNV BedrijvenBond willen we opkomen voor de belangen van de werknemers. Deze mensen hebben geen baat bij negatieve berichtgeving over hun bedrijf. Dat heeft alleen maar negatieve gevolgen voor het bedrijf en uiteindelijk ook voor de werkgelegenheid. Wij willen niet aan dat spelletje mee doen. Maar daar waar bedrijven onterecht gebruik maken van de crisis trekken we wel aan de bel en stellen we ons onverzettelijk op."

Grtz/..

AMSTERDAM - Uitzendorganisatie Randstad voelt de recessie aan den lijve. In september nam de omzet van de tweede grootste uitzender in de wereld al af met zo?n 6 procent.

ARCHIEFFOTO
Volgens financieel topman Robert-Jan van der Kraats zullen oktober en de maanden daarop grotere omzetafnames te zien gaan geven. ,,Wij lopen nu eenmaal ruim voorop als het gaat om de gevolgen van een recessie, we zijn erg conjunctuurgevoelig??.

Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers bleek dat de omzet in het derde kwartaal is teruggelopen met 3 procent tot een kleine 4,5 miljard euro, de winst is in diezelfde periode met 4 procent gedaald tot 242 miljoen.

,,Aan de ene kant zien we dat bestaande uitzendkrachten het eerst slachtoffer worden als een bedrijf kosten moet gaan bezuinigen. Aan de andere kant willen diezelfde bedrijven toch voldoende flexibel blijven. Dan worden vaste plekken juist weer sneller ingevuld met uitzendkrachten??, aldus Van der Kraats. ,,Als er nu ergens iemand met pensioen gaat, is de kans groot dat een uitzendkracht ter vervanging wordt aangenomen.?? Volgens de Chief Financial Officer (CFO) is de onzekerheid onder werkgevers groot. ,,Ze willen allemaal een deel van hun personeel flexibel houden om eventuele verdere klappen in de toekomst op te kunnen vangen.??

De grootste klappen loopt Randstad zelf op in de VS. Van der Kraats: ,,Daar hebben we al twee jaar te maken met dalingen. Sinds 2006 is daar de recessie al volop voelbaar.?? In Europa lopen de omzetten in het derde kwartaal over het algemeen minder hard terug, al zijn Groot-Britanni? (-5 procent) en het Iberisch schiereiland (-4 procent) wel twee uitschieters.

Randstad zelf gaat ook snijden in de kosten. In de laatste drie maanden van dit jaar wordt er 10 ? 15 miljoen euro bezuinigd op diverse activiteiten. Van der Kraats wilde gisteren nog geen achtergronden geven over de onderdelen waar gesneden gaat worden. ,,Als u het goed vindt, licht ik eerst mijn eigen mensen in.??

De integratie van het dit jaar overgenomen Vedior gaat volgens plan. Randstad denkt 130 miljoen euro aan kosten te kunnen besparen door de synergie-voordelen goed te benutten. ,,Een deel daarvan, 40 miljoen euro, zijn fiscale voordelen. De rest zijn operationele bezuinigingen??, aldus Van der Kraats. Hij denkt dat het totale bedrag aan besparingen begin 2010 gerealiseerd is.

Grtz/..

Het hoge noorden.
Bij ons is het nog als altijd.
Mensen te kort.
+/- 40 man die met installatie werk bezig zijn.
En ook nog zoiets in de bouw.
Ook de storingen druk,druk,druk.

Bij mij wordt het ook rustiger, nog steeds werk zat, maar ik hoef niet zo vaak "nee"meer te verkopen.
Ik werk nu 70 uur ipv 80 uur in de week :biggrin:

Ik woon in Amsterdam en zie het dagelijks om me heen gebeuren.
Horecazaken vallen bij bosjes, juweliers gaan sluiten, loodgieterbedrijven hebben bijna geen orders meer etc. Alleen al bij mij in de winkelstraat hebben de afgelopen 6 maanden negen winkeliers het opmoeten geven.
Heb zelf ook zo’n 35% aan inkomsten moeten inleveren in vergelijking met vorig jaar.
Gelukkig altijd geleerd om wat achter de hand te hebben, maar blij wordt je er niet van.

Ik denk dat we nog een jaar of 6 last blijven houden van deze crisis.

Janblues;195696 zei:
Het hoge noorden.
Bij ons is het nog als altijd.
Mensen te kort.
+/- 40 man die met installatie werk bezig zijn.
En ook nog zoiets in de bouw.
Ook de storingen druk,druk,druk.

Natuurlijk gaan storingen oplossen door meenst contracten werk.
Ik zit hier ook in het noorden en kom bij bouwmaterialen leveranciers en in industrie van nieuwe schans tot aan groningen.

Ten eerste bouwmaterialen leveranciers reden voor de krediet toestand met 6 vrachten per dag. nu kunnen ze amper 4 vol krijgen.

Tevens kom ik regematig bij een leverancier van rookgas afvoer (cv) die leverd aan de meenst soorten cv ketels. van kunstof als metaal producten en leverd over de hele wereld. had 80 man aan uitzendkrachten nu nog 43. productie is met 20% afgenomen terwijl het altijd in de winterperiode hoogtij is vandaar inhuren van 80 man.

Dat is niet alles ook kroegen en horica hebben hier eerder het licht uit . maar niet uit weelde.

Supermarkten/kleding/ electronica zaken. slijten mensen. doen het meenst met eigen personeel. en zo zijn er velen.

Meenst zit ik in een chemische fabriek waar smeermiddelen / lossingmiddelen / coatings gemaakt worden. en hadden een investering geplant van 1,5 miljoen euro.maar is afgeblazen. investering was nodig voor productie proces.

Dus zo rooskleurig is het niet.en velen komen beneden de 0 lijn waarvan er zeker tig van zijn die het loodje gaan leggen. krediet verstrekken in een twijvelachtig brance is er niet meer bij. zoals voorheen. dus roeien ze met hun eigen bezuinigingen op personeel en geen investering tot zolang het ze het kunnen.

80% van de ondernemers draaide immer op krediet omdat ze de aandeelhouders te vriend wilden hebben. en die vragen er natuurlijk het dubbele voor terug
. maar nu hun aandelen niets meer waard zijn zitten de beurs genoteerden ondernemers met de shit.

Grtz/

Is misschien maar goed ook, want een tijdje terug stonden we allemaal bij ons 12 uur per dag te werken, en nu moeten ze alles doen om ons aan de gang te houden?

Kan dit niet verdeeld worden over een heel jaar zal men zeggen, maar er wordt dan al snel gezegd dat een vol magazijn geen geld opbrengt, en daar moet ik ze dan ook weer gelijk ingeven...

Ik weet dus ook niet of dit met de huidige financi?le situatie te maken heeft, maar van 1 kant ben ik blij dat alles weer eens terug op zijn plaats gezet wordt, want laten we eerlijk wezen, alles is toch gewoon veels te duur voor de gewone werkman?

Ik schrik hier dagelijks van de prijzen in de speelgoedboekjes bijvoorbeeld...

Maar afijn we zullen zien wat de tijd brengen gaat.

Hoe kom jij tot de conclusie dat "het leven" goedkoper zal gaan worden ?
De prijzen zullen echt niet dalen.
De waarde van het geld des te harder, maar dat kennen we al 6,5 jaar.

De olieprijs daalt toch, dus toch automatisch de kunststof en al die andere dingen die aan die prijs vasthangen???

Duurt meestal dubbel zolang ik weet het, maaruh, naar beneden gaat het ooit... toch???

Toch? Nee dat lijkt mij niet. Althans ik kan me niet herinneren dat we nog kort geleden voor 1 gulden 25 konden tanken.
Dat is wel ooit het geval geweest, maar daarna nooit meer dus we gaan echt niet terug. Het kan wel zijn dat prijzen tijdelijk zakken van bepaalde dingen, zoals benzine, maar dat is geen blijvend iets.
Daarnaast heeft de ervaring al vaker geleerd dat als de olieprijs stijgt, de prijzen van bepaalde van olie afhankelijke producten ook stijgen, maar als de olieprijs weer daalt, deze producten niet meer met hun prijs omlaag gaan of pas als de olieprijs redelijk lang op een lager pitje staat.

Tja en als die prijzen zakken, dan stijgen de huren, belastingen en andere artikelen wel weer dus het leven zal niet zo snel goedkoper worden.
En sowieso niet voor de grootste groep, dus late en midden inkomens.

Hee freggel1,
Jij gaat zeker met de fiets naar het werk (hoe kom je daar eigenlijk aan ?), zodat je niet zo vaak bij de pomp hoeft te zijn.
De (diesel) prijs aan de pomp is inderdaad gezakt.
Maar in de tussentijd gaat deze alweer omhoog.
Dus maak je maar geen illusies hoor.
Ook oliestaten lossen hun problemen op door er geld in te pompen.
En raad maar eens hoe ze aan dat geld gaan komen.
Als de prijs aan de pomp lager moet, zal onze overheid de belasting op deze producten moeten verlagen.
En deze regering is op punten zeer betrouwbaar.
Vooral als het aankomt op belasting verlaging; 500 % kans dat dat niet gaat gebeuren.

Nee goedkoper wordt niets en nooit weer. tot dat er een revolutie uitbreekt dan kan je alles graaien.
Neem nu de basis verzekering ziekte kosten. die gaan weer omhoog en tergelijke tijd schrappen ze allerlij dingen die nu nog onder verzekerd valt.

Dus moet je bij verzekeren en dat al met alles dubbel betalen.

Olie productie op laag pitje om het kunstmatig te laten steigen. dus minder voorraad. maar owee als de ecconomie aantrekt (wat ik op korte termijn niet verwacht) dan gaat de vat olie naar 200 dollar vat. en zul je voor 1 ltr ongelood 2.50euro voor moeten neer tellen.

En kunststof granulaat is echt niet goedkoper geworden. abs/poliepropolene/poliecarbonaat/poliestireen/enzz zijn even duur als voor de crises. dat merk je toch ook aan alledaagse wasmiddelen.

Laten we ons niet rijker voelen door deze malese. het tegendeel komt eerder.
En wordt alleen maar erger.

Driekwart van je loon kan je straks afmesten om instanties draaiend te houden en het beroerde der van is je krijgt er geen knoop voor terug.omdat je je overal voor moet bijverzekeren of indekken om niet verder met toren hooge rekening komt te zitten.

Maar er zullen velen uit de boot vallen die het gewoon weg niet kunnen opbrengen. nu heeft nederland maar 17 miljoen inwoners als ik naar de V.S kijk daar lopen 40 miljoen mensen onverzekerd rond.en als dit hier zo doorgaat lopen hier 4 miljoen onverzekerd. dan loop ik even vooruit op de situatie die zich nu aan het ontwikkelen is.

Alle leiders hebben hun hoop op Albama. maar gezien de puin van Bush komt hij er never uit in zijn ambs termijn.

Hij zal zich volledig moet concentreren op binnenlandse problemetiek. en de wereld verder met rust laten. dat baat al zorgen bij ene Verhagen die dan taken van de V.s overnemen (europa) dus zullen de defencie uitgaven enorm oplopen. tel uit je winst.

Al Met AL Een beroerderde tijd zal nog komen!!

Grtz/..

Ik filosofeer maar even. Vragen die ik mezelf al vaker gesteld heb. Waar maak ik een denkfout ??? Ik hoor het graag.

Gas van 0,63 naar 0,51 euro de liter
Benzine al onder de 1,30. Ook die is "iets" hoger geweest.
Als je gaat shoppen zul je waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
M.i. wordt nu het kaf van het koren gescheiden, en verdwijnt een gedeelte van de lucht.
Personeel zal zich moeten gaan bewijzen, en dubbele, niet rendabele, of zelfs verzonnen funkties zullen verdwijnen. Hopelijk ook in het ambtenarenwereldje. (Dan heeft mijn zwager nog iets te bewijzen na zijn derde volledig betaalde vaderschapsverlof van een jaar. Ik noem hem voortaan Broer Konijn, en soms Fokko)

Uiteindelijk zullen de arme sloebers (wij dus) de miljarden van Woutertje toch weer gaan betalen. Niet de mensen/bedrijven die jarenlang woekerwinsten hebben gemaakt in o.a. het verzekerings- en hypotheekwezen.... Die geven we een platina handdruk en danken ze voor de goede zorgen.

Hoe staat het met de talloze energiebedrijven die nu reeds lange tijd de energie veel te duur moeten verkopen van Den Haag, door een koppeling aan de aardolieprijs welke destijds op een recordniveau was. Drie hoeraatjes voor kernfusie o.i.d. Lekker met mijn elektrische Cadettilac met 180 over de highway.....

Hoe staat het met de belachelijk hoge zorgkosten in Nederland? Wordt het niet eens tijd dat daar eens goed naar gekeken wordt, en men die groep ook eens laat organiseren?
(kleine rekensom = 300 euro per maand per gezin (werkgeversdeel + werknemersdeel) en dat maal 12 maanden en dan maal 4.000.000 gezinnen in Nederland = meer dan 14 miljard euri !! per jaar)
Man, dat noem ik nog eens overzorg. Liggend op bed wordt je gewassen door twee goed betaalde rondborstige blondines. Een derde doet je nagels en een vierde geeft je een gezichtsmassage.....

Mensen die in nederland onder de armoedegrens komen, en naar de kleding- en zelfs voedselbank moeten. Dat onder leiding van een nitwit die ex-Bush klakkeloos volgt, en wellicht miljarden stopt in oorlogen die toch nooit te winnen zijn. Dit voor zover een oorlog "winnen" mogelijk is. (De eerste echt gewonnen oorlog zag ik op de XBox van mijn zoon. Iedereen en alles kapotgeschoten, spel uitgespeeld. Wat een euforie!)

De Sint, die het dit jaar toch weer mogelijk ziet dat we een substantieel hogere besteding aan goederen door de schoorsteen heen krijgen. De crisis is toch niet overal toegeslagen blijkbaar. Nog even afwachten voor hoeveel miljoen meer vuurwerk we gaan afschieten en wat de tendens zal zijn voor de komende kerstdagen.... (Ik hoop op Balkenende zijn ballen aan mijn boom)

Afijn, de bezuinigingen zullen wel weer op een goede plaats terechtkomen. Drie ouderen op 1 kamer (geen 2 gedetineerden op 1 cel, die sturen we wel tijdelijk naar huis, of komen vanzelf niet terug van een proefverlof) Agenten gaan mensen lastig vallen voor 150 euro, als ze moeders even bellen dat ze iets later zijn. Een carkit is te duur, want ze rijden niet zakelijk... Natuurlijk is er dan geen tijd meer om probleemjongeren in Gouda (en elders) aan te pakken. Als surrogaat agent sturen we Peter R. naar Aruba en Thailand om daar de criminelen te gaan zoeken.

Het begint stilletjes een klaagzang te lijken, maar helaas, het is realiteit.

Het is nog steeds als bij de oude Romeinen. Houdt het gepeupel stil met brood en spelen. (dat is inmiddels aangepast in Shoarma en Domino-Day)

Nou, ik ga nog even op mijn stroomverslindende plasma van een meter en zeven centimeter kijken of ik de 12,9 miljoen heb gewonnen in de Staatsloterij (alweer zo'n melkkoe van de overheid). Lekker luxe biertje er bij. Coronaatje, of een Desperadootje (fuk, zit accijns op). Zakkie paprieka sjips met dippiesaus. Peuk er bij (he, belasting al weer verhoogd op rookwaar?)
Laat die crisis maar komen....

Welterusten (en alle goeds en sterkte uiteraard voor/aan iedereen)

Houdt het gepeupel stil met brood en spelen. (dat is inmiddels aangepast in Shoarma en Domino-Day)
HAHAHAHA, dat vindt ik wel een goeie.:biggrin::biggrin:

Overigens ben ik voor de rest bang dat er niet zo gek veel denkfout in je betoog zit maar het behoorlijk dicht in de buurt komt van wat er aan het handje is. Helaas......

We zouden het liever anders zien. Nu probeer ik me er steeds minder druk om te maken, ze kunnen me de bomen in en ik zie het verder wel.
Maar voor de kids vindt ik het 't ergste, wat die straks nog voor hun kiezen krijgen.:(

ach BT
Zit hier ook te hannessen met drie koters tussen de 9 en 13 jaar. En ook bij mij staat de Sint weer aan de deur te trekken middels Bart Smit en Intertoys folders...
Ach, persoonlijk zie ik een Wii zelf ook wel zitten hahahaha...
Ik voed ze in ieder geval zo goed als mogelijk op tot nette belastingbetalers.

1 troost. We hebben al zo veel van dit soort mindere periodes gehad. Doorheen bijten. Komt allemaal weer meer dan goed hoor !

Groeten
Arno

Werktijdverkorting,

Tijdelijk kort werken in aantocht
AMSTERDAM - Vakbonden en werkgevers lijken het eens te worden over een plan voor gesubsidieerde werktijdverkorting bij bedrijven die tijdelijk te maken hebben met terugval van de productie. Werkgeversorganisatie VNO-NCW zegt zich voor een belangrijk deel te kunnen vinden in het voorstel hiertoe van de vakcentrale FNV. Alleen minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) moet zijn goedkeuring nog geven aan het plan.

De FNV wil de huidige regeling voor tijdelijke werktijdverkorting op de schop nemen. In plaats ervan moet er een overbruggingsvoorziening komen, die niet alleen tijdelijk inkomen oplevert voor werknemers, maar ook scholing. De regeling moet gelden voor vaste ?n tijdelijke arbeidskrachten.

De nieuwe regeling voor werktijdverkorting moet volgens de bond worden gefinancierd uit het fonds voor WW-uitkeringen. Dit fonds is met ongeveer negen miljard euro goed gevuld.

De werkgever ontvangt de WW en betaalt het loon van de werknemer gewoon door. De werknemer komt op zijn beurt dus niet in de WW terecht. De regeling duurt maximaal achttien maanden en omzeilt veel bureaucratie.

Volgens Jongerius slaat het plan twee vliegen in ??n klap. ''Niet alleen is er voor de werknemers inkomenszekerheid, de regeling is ook voor bedrijven aantrekkelijk als zij in een productiedipje zitten.''

Het doorbijten duurt steeds langer en voor volgend jaar heb ik ook geen hoge verwachtingen als ik weer hoor dat ze de kosten voor de ziekteverzekering omhoog willen doen.

Werktijd verkorting? Tja, ik kan het me gezien de situatie wel voorstellen, hoorde het gisteren bij het Journaal, Netwerk of Eenvandaag volgens mij.
Maar dat het gefinancierd zou moeten worden door de regering of uit de WW vind ik geen goede zaak. Dat is een verzekering voor als je werkloos bent, en feitelijk geen uitkeringsinstantie.
De mensen zijn niet werkloos dus hebben geen recht op WW.

En als je de regering moet geloven is er overal personeelstekort want ze willen toch dat we langer werken?
Dat ze dan een deel mensen bij het ene bedrijf er uit doen, kunnen die bij het andere bedrijf gaan werken, is het toch opgelost?

Let op! Ik bedoel bovenstaand cynisch!

M.a.w. dit is geen oplossing en een andere goede oplossing is er ook niet. Maar met dit soort oplossingen is straks je recht op WW nog maar 3 maanden als je werkloos wordt, en dat terwijl je er misschien wel jarenlang aan meebetaald.
Het is een verzekering, maar wordt misbruikt voor allerlei andere zaken die in het straatje van de bonden en de regering passen. Daarom vindt ik ook dat ww bijdrage vrijwillig zou moeten zijn, of dat ze er anders met hun poten af moeten blijven.

?Energiecrisis in 2010?
Uitgegeven: 12 november 2008 11:29
Laatst gewijzigd: 12 november 2008 22:32

Er is weinig reden voor optimisme over de energieprijzen de komende jaren. Als de huidige ontwikkelingen doorzetten, komt er in 2010 een energiecrisis.

Dat meldt het Internationaal Energie Agentschap (IEA) in een rapport. De situatie is volgens het Agentschap momenteel extreem ongunstig. Door de economische crisis dalen de investeringen in duurzame technologie, terwijl de vraag naar energie in India en China fors blijft stijgen. En de situatie is niet van tijdelijke aard. Het IEA heeft berekend dat de olieprijs in 2030 ongeveer 45 procent hoger ligt dan nu het geval is. Dat komt neer op 200 dollar per vat. Het adviesorgaan pleit daarom voor een CO2-reductie van 40 procent in de komende decennia.

Een woordvoerder van Peakoil Nederland gaat zelfs nog een stapje verder: ?Het IEA voorspelt 106 miljoen vaten olie per dag in 2030. Dat is tien miljoen vaten minder dan zijn laatste voorspelling, maar nog steeds ver boven de 90 tot 95 miljoen vaten per dag die wij zelf, en met ons veel experts uit de industrie zelf, maximaal mogelijk achten.?

Peakoil pleit voor verregaande maatregelen, ook al omdat een torenhoge olieprijs het herstel van de kredietcrisis bemoeilijkt. Het pakket bestaat uit een sloopregeling voor auto?s ouder dan acht jaar en een toegangsbeleid en parkeerdifferentiatie op basis van leeftijd en verbruik. Ook wil Peakoil dat de overheid de maximumsnelheid verlaagt van 120 naar 90 kilometer per uur. Auto's gaan tussen 50 en 90 kilometer per uur namelijk het meest effici?nt met energie om, aldus Peakoil.

(c) autoweek.nl

Grtz/..

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan