gbox en ccam als server

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
51
Punten
48
Leeftijd
122
is het mogelijk om op server niveau (linux) gbox en ccam aan elkaar te koppelen, zodat beide emu's elkaars data gebruiken?

Ja maar niet helemaal:

CCcam kan wel data van Gbox gebruiken maar Gbox niet van CCcam

Kijk in de cfg naar de X lijntjes

bv je hebt in gbox een CDS kaart op hop 2

Dan zet je in CCcam.cfg deze X lijn:

X: 0100:00006A 2

de nieuwste cccam schijnt als ze op de zelfde server draaien te kunnen connecten naar gbox.

maar er schijnen een paar maaren aan te zitten, je moet per id een regel aanmaken.
# X: 0100 000080
en het schijnt de gbox server nogal te belasten omdat bij iedere ecm gbox denkt dat er van kanaal word gewisseld.
volgens mij staat er bij huts een treat over.

gr blokker

klopt idd, ook kan CCcam kaarten die in gbox geen reshare level hebben nog 7x doorsharen;))))

blokker1;177022 zei:
volgens mij staat er bij huts een treat over.

gr blokker

Je hebt helemaal gelijk bij Huts werd laatst een soortgelijke vraag gesteld.

Volgens mij was het deze: hoe gbox 2 cccam ( titel van de gestelde vraag ).

Guardian;177021 zei:
Ja maar niet helemaal:CCcam kan wel data van Gbox gebruiken maar Gbox niet van CCcam
Hmm, dus gbox op een dreambox kan dus niet omgaan met data die door een CCcam server worden aangeleverd. Dan hebben we dus niets aan CCcam data.

Dank voor de reactie's.

eendenteam;177027 zei:
Hmm, dus gbox op een dreambox kan dus niet omgaan met data die door een CCcam server worden aangeleverd.

H? ho @Eendenteam, bouw het niet alleen op de paar reply's die hier staan, bij Huts is het ook maar en onderwerp geweest wat kort besproken is....

Ik zit nog op een ander forum waar dit ook besproken is. Ik zou er voorlopig niet aan beginnen, het is net als Guardian al aangeeft.

Daarbij kan het ook nog gebeuren dat ccam de gbox doet crashen, ditzelfde euvel komt niet alleen voor met gbox op een dreambox maar ook met gbox op een server.
Men is er echter hard mee aan het testen, dus het zou best wel eens kunnen zijn dat er bij een nieuwe release van ccam al weer verbetering is.

Lekkere jongen zeg... gbox kaarten level 0 weer doorscharen. Weten jullie dan ook dat bij elke ECM aanvraag ook alle kaarten voor de ECM telkens weer wordt aangesproken en niet alleen de snelste(!)

Littlesat99;177095 zei:
Lekkere jongen zeg... gbox kaarten level 0 weer doorscharen. (!)

Hee das geen gebrek van CCcam hoor, eerder een "lek" in gbox.

Littlesat99;177095 zei:
Weten jullie dan ook dat bij elke ECM aanvraag ook alle kaarten voor de ECM telkens weer wordt aangesproken en niet alleen de snelste. (!)

Ja ik weet dat wel, daarom zeg ik al dat ik het geen optie vindt om beide cams metelkaar te laten praten.
Het belast beide netwerken nogal.

hier een script voor dream die ik zelf gemaakt hebt, met deze script kun je gbox en CCCam 1.7.1 tegelijk laten werken. Je verplaats deze bestand naar /var /script of /usr /script en dan attribute chmod 755. Ik raad echter aan om die andere gbox_cam.sh naam te veranderen bijv. naar gbox_cam2.sh om alsnog terug te zetten naar gewone script van gbox. Om gbox script te downloaden
klik hier groetjes... krypton

@krypton

Nog steeds het probleem van overload niet opgelost hoor!!

Guardian;177222 zei:
Nog steeds het probleem van overload niet opgelost hoor!!
Dat is 1 reden waarom we nog niet aan ccam beginnen. De tweede reden is dat we het niet over gbox en cccam op de dreambox hebben, maar op server (linux server) niveau; zie onze eerste posting. Hoe goed bedoelt ook, maar dat script helpt ons niet verder.

Zonder goede prio file is CCcam ook nergens.

Maar prio file werkt niet op een server daarvoor dien je je C lijnene aan te passen ok dan voor duck:

no { 0:0:2,100:6a:1, 100:FFFF, 100:6b, 100:6d, 100:4001, 500:21210, 500:21120, 500:24410, 500:25120, d00:c4, d00:c8, d00:cc, d02:88, d02:a8, d02:a4, d02:8c, d03:c, d03:10, d05:8, d05:10, d22:c, d22:8, d22:10, 1801:4901 }

Dank je wel Guardian, maar als het probleem van overload nog steeds bestaat is het beter niet gbox aan ccam op de server te koppelen, toch...

Geen Gbox koppelen aan CCcam, das uit den boze...

Gewoon het hele gbox verhaal vergeten, en een mooi netwerkje bouwen met CCcam, loopt als een trein! :biggrin:

GR Fred.

Right said Fred

twilight;177271 zei:
Gewoon het hele gbox verhaal vergeten, en een mooi netwerkje bouwen met CCcam
we snappen wat je bedoelt, maar als het zo eenvoudig zou zijn hadden we dat al gedaan.

CCam heeft mooie opties, ook voor sharen en beveiligen, maar ik ben persoonlijk niet kapot van al dat gedoe met die caid's.
Dan is gbox nog wat eenvoudiger op te zetten.:)

er is een forum waar dit allemaal beschreven staat en besproken wordt
er is daar zelfs software die het mogelijk maakt om lijnen toe te voegen voor cccam aan gbox

google maar eens op gboxforum.com
of kijk even in mijn profiel

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan