Gbox + Gemini

A

adruten

Ik heb in plaats van een PLI image een Gemini image op mijn DB 7000 gezet, alleen kan ik mijn Gbox niet kiezen als CAM. Ik doe het op de zelfde manier als met de PLI image, door alles te FTP-en naar Var/ . Wie kan mij helpen ?

Gemini gebruikt de extensie : Tar/bz2 en een Tar/Gz werkt niet
das het probleem denk ik gr jaap

Duh? Mijn Gemini kan volgens mij ook gewoon tar.gz aan.

Maar ik ftp niet alles naar de var. Ik heb een install van gbox aangeleverd gekregen die zet het startup script in /var/script en de binarie in /var/bin en de rest in /var/keys.

Maar het zal wel ergens aan te geven zijn waar Gemini het startup script moet zoeken.

gbox.tar.gz gewoon in je mapje temp zetten en dan eerst ff de Dream opnieuw starten.Dan gewoon via de bekende weg installen.
Moet absoluut werken,heb het al ik weet niet hoe vaak gedaan hier..........

je kan ook het progje gbox Installer gebruiken, werkt bij gemini goed. met andere image wil hij nog wel eens mis hebben met welke het is en waar hij dan alles neerzet.
gr blokker

Ik heb inderdaad een Gbox.tar.gz in temp gezet, maar niet mijn Dreambox opnieuw opgestart, toen werkte het niet. Zal het nog eens proberen na een reboot. Heeft er iemand de laatste versie van GBox ? Of de installer ?

Alleen rebooten helpt niet.
In je temp zetten, dan met de blauwe knop naar addons, install, manual install kiezen en dan zie je hem staan als het goed is.
Je hoeft er overigens helemaal niet voor te rebooten als het goed is nadat je hem in de temp gezet hebt.

Black Tiger;169639 zei:
Alleen rebooten helpt niet.
Je hoeft er overigens helemaal niet voor te rebooten als het goed is nadat je hem in de temp gezet hebt.

Bij eerdere softwareversies hoefde ik ook nooit te rebooten om te zien wat er in de temp stond, maar bij Gemini (versie 2.8 in mijn geval) moet ik het wel steeds....bij wie ik hem er ook op zet.

Oh strange. Misschien een bugje in die 2.8? Die heb ik er maar kort op gehad namelijk daarna al snel 2.9. Inmiddels staat er de Gemini 3.10 op en met de 3.0 had ik er in elk geval ook geen last van.
De 3.20 is inmiddels ook weer uit, dus misschien hebben ze het probleem in de latere versies verholpen?

De 3.20 is een te snelle jubileum-release, blijf bij 3.10 die is stabieler.

Da's goed om te weten want ik wilde vandaag upgraden. Bedankt voor de tip Guardian.

en het schijnt dat 3.1 een sneller netwerk functie heeft

gbox var/bin 755
cwshare,gbox.cfg var/keys 755
gbox_cam.sh var script 755

moet werken op deze wijze

extra's softcam.cfg,keyfiles,ident.list ignore ook in de var/keys

dus mocht de tar niet werken dan gaat het zo ook

cwshare,gbox.cfg var/keys 755
Deze hoeven niet 755 te zijn maar mogen ook 644 zijn gezien het geen executable files zijn, de anderen wel.

Maar zo gaat het inderdaad ook. Weet je echter ook hoe je hem dan in je softcam menu krijgt? Want bij mijn weten komt hij daar niet automatisch in, je weet wel, daar waar je van emu kunt wisselen als je op de blauwe knop duwt.

als je hem er op deze wijze inzet
dan een reboot en dan moet in bij de emu's staan
uiteraard moet de gbox wel gbox heten en geen gbox.21b of gbox.2.30
zo werkt het in iedergeval wel in gemini hoe het in blubber werkt weet ik niet
daar moet je een toverstafje nemen en dan 3 x in de rondte zwaaien
vervolgens op je kop gaan staan en hard gbox roepen ofzo hahahahah

Ah kijk aan da's dan wel lekker gemakkelijk, toch handig die Gemini.:)

We hebben een dreambox 7025 om te testen en hebben er gemini opgezet.
We willen ook gbox gebruiken en hebben gbox (bin file) gekopieerd naar /var/bin en het gbox_cam script naar /var/script.

/var/bin bleek een symlink te zijn naar /usr/bin terwijl /var/script een symlink bleek te zijn naar /usr/script.

Het zal allemaal wel goed zijn maar we zien nergens de mogelijkheid om een emu te selecteren. Via de blauwe knop zien we alleen maar CAMD die gelocked staat op de common interface.

Handmatig gbox starten lukte ook niet. We kregen dit te zien:

root@dm7025:/usr/bin> ./gbox &
root@dm7025:/usr/bin> ./gbox: ./gbox: 1:ELF44: not found
./gbox: ./gbox: 2: Syntax error: "(" unexpected

root@dm7025:/usr/bin>

uiteraard hebben we zowel gbox als het script de juiste rechten (755) gegeven.
wel zien we in blue panel staan:

CAMD (left, right)
maar zowel links als rechts werkt niet. Normaal zou je zeggen dat je daar dan gbox moet zien staan...

Weet er iemand raad ?

We hebben gemini aan de kant geschoven. Standaard ben je verplicht camd te gebruiken want die wordt geinstalleerd. USB wordt niet goed ondersteund, je moet allerlei dingen doen om de usb aan de praat te krijgen en als laatste wordt in de gemini 1.90 voor de 7025 de OSD settings niet in het menu getoond. Standaard is je memory voor 73% vol na een normale installatie en dat is niet niks...

Jammer geen gemini dus.

@ duck team
je moet de gemini niet aan de kant schuiven maar het hele enigma2 gebeuren kun je wel vergeten
de 7025 is een echte miskleun als het om gbox gaat en alles wat de 7025 zou moeten doen
maar goed mocht je toch met de 7025 willen hobbyen dan zul je onder de 500/700 virtuals moeten blijven
dit ligt een beetje aan het aantal p.pr.

eveneens zul je voor de 7025 een speciale gbox moeten hebben en niet diegene die voor de enigma1 zijn gemaakt
je kunt ze vinden in de gbox upload die weer op de mooie site van w*w.sat-links.com staat

en mocht je er dan nog niet uitkomen zijn er altijd wel forums te vinden non public die je willen helpen
of het public gbox forum :biggrin:

ps: ik mis een paar files in wat je aangeeft
check die upload maar eens
grtzzzzzz

vwb gbox hebben we geen problemen. de files hebben we ook dat is dus het probleem niet. Gaat om de gemini image, daar zitten hoop nadelen aan (sb, ccamd, memory, etc), los van het feit dat de cvs door gemini wordt geupdate.

we gaan eens op zoek naar een andere image misschien dat die voor ons beter is.

gelukkig hebben we die 7025 om te testen want we zouden hem niet kopen. Het is typisch zon dream multi media tussenprodukt, met weinig ondersteuning.

eendenteam;169989 zei:
.
gelukkig hebben we die 7025 om te testen want we zouden hem niet kopen. Het is typisch zon dream multi media tussenprodukt, met weinig ondersteuning.

ik ben blij dat je het zegt
om maar niet te spreken van een grote flop
maar ja ik zeg al heel lang als de 8000 er is die is ook enigma2
dan zal de ondersteuning ineens een stuk harder gaan

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan