Gboxforum heeft wel rare wensen....

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.293
Punten
113
Leeftijd
61
Kwam dit tegen bij de registratie op het gboxforum:
d-line This field must fill in for acces on the forum it wont display on the forum it self. If you fill in a fake dline you will removed out of the member list. A dline look like: D: { yourdns { xxxx yourport { yourpassword { A3 A3 }}}}

Wat is hiervan de bedoeling? Dat de admins fijn van de d-lines van de leden gebruik kan maken? Het lijkt er althans sterk op omdat je geen fake D-line mag invullen, dus het gaat er niet om, om je kennis op dat gebied te testen.

Hoe dachten ze dit overigens te controleren? Ik zou mijn eigen werkende D-line kunnen opgeven en dan nog is het niet te controleren omdat er nog een firewall voor zit die selectief op basis van inkomend ip adres toelaat.

Daarnaast vindt ik zo'n regel stellen om lid te worden op een forum not-done.

Wat is dit voor ongein?
Deze admins maken het zich wel al te gemakkelijk om aan peers te komen, ik noem dat gewoon "op onjuiste wijze profiteren van je gebruikers!" En dan zeg ik het nog zachtaardig.

Vreemd dat die D line ingevuld moet worden, bij het registreren op dit board ben ik dit nooit tegen gekomen.

Ik ook niet toen ik registreerde, maar een gebruiker die een kennis van me is stelde me hiervan op de hoogte toen hij deze week probeerde te registreren.

Het zal dan wel nieuw zijn. Ben net even gaan controleren, het staat er inderdaad, onder "additional required information (profile)".
Er boven staat nog "Local card 1" met de volgende uitleg:
This will display your local card. Only one name of a card. If you dont have one just fill in NO

Duidelijk dus verplichte informatie. Ik blijf het belachelijk vinden.

Om vergissingen of misverstanden te voorkomen, het gaat hier gewoon om het gbox forum op het .nl domein.

Hmmmm tja

Zo gaat je je toch nooit registreren??

Pff hoge dunk van hunzelf hoor dat forum.

Ik heb ook eens gekeken, alleen al het steeds opspringende schermpje van welcome guest irriteerd al....

Sorry Black Tiger, ik dacht dat het om een ander board ging dan het .nl domein. Gewoon niet aanmelden denk ik, tenslotte zijn er genoeg forums die iets gebruikers vriendelijker zijn dan dit board.

Ik vermoedde al dat jij dacht dat het om een ander Gbox forum ging, vandaar dat ik het voor de zekerheid even erbij vermeldde.

Maar inderdaad, een beetje weldenkend gbox sharer gaat daar niet registreren. Het leek me echter toch gepast om hieromtrent even een bericht te posten, dat eventuele welwillenden ook weten dat admins/mods van dat forum dan in de meeste gevallen zomaar van hun shares gebruik kan maken.

Bedankt. Wij zijn dat nooit tegengekomen en hebben onze D-line ook niet vermeld. Ook hier beveiligt een eigen gemaakt linux firewall op ip-basis de boel dus aan een D-line hebben van ons zouden ze helemaal niets hebben.

Na wat google kwam ik dit bericht tegen.

Om even duidelijk te maken waarom wij een dline vragen,

Waneer users een correcte dline invullen krijgen ze een mail met een dline van een server.
De dlines kan niemand zien alleen de user zelf en de administrator. En dlines worden ook niet gebruikt om even lekker attack logs te gaan creeren bij mensen. Ik heb elke dag 10 mb aan attack logs en daar word ik niet vrolijk van. Dus ga andere mensen zeker niet op die manier vervelen.

groetjes de admin.

Hoi Jepke, welkom op Duckfiles, toch leuk dat je reageert.

Er is niet gesteld dat de d-lines misbruikt zouden worden om attack logs te gaan creeeren, wel vroeg ik me af of het de bedoeling was om op die manier gemakkelijk meer peers te krijgen.
Dat andere users dat niet kunnen zien is niet van belang, ik schreef dan ook admins en wellicht ook moderators, hangt af van de instellingen want ik ken vBulletin als mijn binnenzak.:)

Maar het zou wel tot aanbeveling strekken om uit te leggen waarom die dan nodig zijn. Wat moeten de gebruikers met een d-line van een server als ze er geen behoefte aan hebben? Waarom staat er dan niet vermeld bij de inlog dat je in ruil een d-line krijgt?

En volgens de regels sluit je dus gebruikers uit die een firewall hebben want er staat duidelijk dat je bij een fake lijn eruit gekiept wordt.
Zie mijn voorbeeld omtrent de firewall. Ik zou mijn d-line kunnen geven bijv. maar die valt dus niet te controleren omdat je tegen een firewall op loopt die controleert op basis van inkomend ip adres.
En er zijn meer users die zo werken, die zouden dus geen account op jullie forum kunnen krijgen (niet dat ik daar behoefte aan heb, maar anderen wellicht wel).

Daarom zie ik nog steeds het nut er niet van in, en vraag me ten sterkste af of dit niet veel beter op een andere manier gedaan kan worden dan users te dwingen een d-line af te geven, wat ze misschien niet willen en ook niet om een d-line te krijgen van een server waaraan ze misschien geen behoefte hebben.

Het geeft in elk geval een zeer verkeerde indruk (ook al is die indruk misschien niet terecht).

Wil je echt meer gebruikers zou ik zeker een meer gebruikersvriendelijkere methode hanteren en mensen zelf laten bepalen of ze al dan niet hun d-line willen verstrekken, temeer daar dit toch niet altijd controleerbaar is zoals in mijn voorbeeld.

Nou in het begin was het forum er eigenlijk alleen ter ondersteuning van het x aantal servers die ik en vrienden van mij draai. Maar het ging iets te goed met het forum naar mijn zin, ik ben nu alles aan het reorganiseren na een lange tijd van server en andere problemen. Dus dit gaat binnekort ook uit de aanmeld procedure. Kortom er gaat nu veel veranderen aan het forum.

Tja, als je iets begint wat interessant is moet je niet raar opkijken dat het druk kan gaan worden.:biggrin:

Maar goed, fijn te horen dat het uit de aanmeldprocedure gaat en de zaken gebruikersvriendelijk worden gemaakt.
Succes alvast met de veranderingen en de stabiliteit van de server!

Skin is aangepast aanmeld procedure ook.

Dus mocht je om die reden je niet aangemeld hebben ben je van harte welkom.

@Black_tiger bedankt dat ik mocht verklaren waarom.

Kijk da's mooi om te horen. Eigenlijk was ik er om iets op te zoeken, maar ik bleek op het verkeerde gbox forum te zijn gekomen. Een kennis van me wilde wel inloggen maar heeft dat om die reden niet gedaan.

Uitleggen is hier altijd mogelijk zolang dat op een nette manier gebeurd en dat is ook het geval geweest. Aangezien je de zaken zo goed hebt aangepakt en het uit de aanmeldprocedure is gehaald, ga ik hier het rode duimpje naar beneden weghalen bij deze post. Daarna verdwijnt hij dan vanzelf wel in het "niet" op een gegeven moment.
Jij bedankt voor de uitleg maar vooral voor de aanpassingen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan