Gebruik PC limiteren

P

pokhout

Is er standaard in XP een voorziening om de gebruiktijd van een computer te limiteren

Ik wil een PC alleen openstellen van 8.00u tot 24.00u

Je kunt bij de gamma van die tijdschakelklokjes kopen voor een paar euro, hihi!
Maar dat zul je wel niet bedoelen!
Grtz.

Ik heb eventjes gezocht met Google en kom bij deze vraag uit

En ook kom ik dit tegen. het komt hier vandaan.

Helaas krijg ik het programma Switch off wat hier staat niet gedownload, misschien dat iemand dat voor jou heeft.

@ Kilroy
Hahaha dat is idd wel een beetje rigoureus maarrrrrrrr...
PAS op he wel serieus blijven je weet hoe men hier daarover denkt!!!

@ Freggel ik wil het liefst geen gebruik maken van een "programmaatje"

Ik dacht ergens ooit gelezen te hebben dat er commando regels voor bestonden in XP , maar toen was dat voor mij niet erg actueel

Gevonden :

Open start--> uitvoeren

Type daar CMD

Het opdrachtprompt zal openen.
Hierin typt u vervolgens:
net user naamvandeaccount / times:ma-za, 16-21; zo,13-22

U vervangt naamvandeaccount door de juiste gebruikersnaam (let op de hoofdletters en gebruik geen aanhalingstekens zoals in onze afbeelding.).

gevonden op een belgische site notabene

voor heel veel tips zie:

http://www.pcleek.be/xp.htm

U kan uiteraard ook de dagen en uren aanpassen naar eigen voorkeur.

Het geeft niks joh als je geen programma wilt gebruiken, maar ik zoek vaak eventjes mee naar wat de mogelijkheidheden zijn, en ik zie nu dat je het zelf gevonden hebt. ;)

Freggel je bent een kei en ik waardeer je werk bijzonder hoor.

Volgens mij zit jij 24 uur per dag achter de PC en misschien is dit ook iets voor jouw om een rust uurtje in te stellen ;-)

Nou kerel, my option was completely feasible, so to say!
Je had het over een computer en niet user te limiteren.
En met een klokje doe ja dat, je spaart zelfs veel stroom ook!
So be it!
Grtz.

@Pokhout: Leuk dat je die link van je oplossing ook erbij plaatst. Ik heb hem gelijk gebookmarked, altijd handig om even snel wat op te zoeken. Niet dat ik ondeskundig ben, maar een mens weet ook niet alles he en dan zijn dit soort sites zeer welkom.:)

Kilroy;172827 zei:
Nou kerel, my option was completely feasible, so to say!
Je had het over een computer en niet user te limiteren.

Tja @Kilroy, dat van jou was natuurlijk ook een mooie oplossing, werkt erg slim....

Ik wil er dus verder geen discussie over, maar volgens mij werd er toch wel degelijk gevraagd of die mogelijkheid er was om dit onder XP in te stellen. ;)

pokhout;172804 zei:
Is er standaard in XP een voorziening om de gebruiktijd van een computer te limiteren

pokhout;172822 zei:
Volgens mij zit jij 24 uur per dag achter de PC en misschien is dit ook iets voor jouw om een rust uurtje in te stellen ;-)

Thanks... Maar ik slaap heus wel hoor. ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan