gedeelde documenten en internet

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
211
Punten
63
Leeftijd
57
Ik heb met veel moeite een netwerkje in elkaar gezet het lukt me alleen niet om op beide internet te krijgen.
Moet kunnen volgens de handleiding maar iets nuttigs erover zetten zijn ze vergeten. Het netwerk bestaat uit een usb netwerkcable verbonden met pc en laptop en de boel draait onder xp pro sp2(laptop) en xp pro sp1(pc). Ik kan wel bij mijn documenten komen enzo.

Wie heeft er een tip.

Alvast bedankt.

Dat zal waarschijnlijk niet gaan lukken. Een USB netwerk doet een verbinding maken tussen 2 pc's.

Bij mijn weten is er nog geen routersoftware (of misschien pas sinds kort maar is mij niet bekend) die USB kabel netwerk herkent, dus zul je wellicht even moeten wachten.

Of iemand moet toevallig weten of zo'n routerproggie uit is wat zo'n usbkabel herkent.

Is het niet zo dat je met deze instellingen toch een internet vebinding op de 2e PC kunt maken deze loopt dan via de eerste PC.

vroeger maakte ik gebruik van Internet delen op 2 PC via 1 telefoon aansluiting.

Ik moest dan wel altijd De hoofd computer aanzetten maar het werkte wel

Het is wel verre van ideaal

BT,

Het is een speciaal usb kabeltje. Ik krijg de rest wel gedeeld(printer, mappen). Alleen internet niet maar misschien komt het door sp2. Ik krijg het internet niet gedeeld, ik zal wel wat fout doen.

@Matrix: een telefoonlijn (inbelverbinding) en een netwerk zijn "bekende" zaken om internet verbindingen te delen.

Het usb netwerk is op zich genomen in die context vrij nieuw, in die zin dat je er vrijwel nauwelijks ondersteuning voor vind in programmatuur (software).
Daarom dat ik ook schreef dat de proggies die normaliter zorgen voor die verbinding zoals jij ze omschrijft, wel een telefoonverbinding vinden omdat deze al zo oud is als job, maar USB niet.

@Nummer10: Ik ken de dingen het is zo'n usb kabel met zo'n verdikking in het midden en je kunt er inderdaad pc's mee koppelen maar dit soort "netwerk" is eigenlijk bedoeld om bestanden mee te delen net zoals vroeger met de nullmodemkabel op serieel of parallel (bestonden beiden).

Misschien dat met SP2 ook usb ondersteund wordt, je zou eens kunnen proberen met de ICS (internet connection sharing) van windows zelf, wellicht dat ie de usb aansluiting toch ziet.

Anders kun je even de Computer Idee nemen van deze maand, daar staat wat in vermeld over deze usb kabel, het is me echter niet bekend of er ook iets staat over netwerk delen met zo'n ding.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan