Geen ARD

M

Mich

ARD zit op Astra, maar ondanks dat ik steeds nieuwe zoekopdrachten geef zie ik geen ARD ertussen.

Ook heb ik via de LyngSat site specifiek gezocht op de gegevens van de ARD maar nog steeds niets.

Wat gaat er mis of welke zoekopdrachten geef ik verkeerd in.

Dat ligt er een beetje aan welke ontvanger je hebt.

De ARD zit op 11836 H, 27500, 3/4 op de Astra. Maar je zult hem in de lijst niet tegenkomen als ARD. Heb je al eens in de lijst naar "das Erste" gekeken?

Want zo komt ie namelijk wel bij veel ontvangers in de lijst voor.

Ik weet dus niet of het stom was, maar op "Das Erste" heb ik inderdaad niet gezocht.

Maar hij zat er wel in.

Ik hoop alleen niet dat, eventuele, nieuwe zenders ook dat soort grappen gaan uithalen.

Zover weer bedankt.

Stom? Nee, dat moet je maar toevallig weten. Ik wist het (toen ik het omzette) ook per stom toeval omdat ik toevallig een paar keer gehoord had bij wat reklame over wat er later op de avond ging komen, dat ze het over "das erste" hadden en niet over ARD.

Later is het overgegaan naar Das Erste ook in de naam, en net vanwege die reklame dacht ik er dus aan en had het sneller gevonden.

Nu word dat soort grappen in de Dream automatisch aangepast.

De Belgen hebben dit ook geflikt, alleen voordat ze op satelliet zaten, BRT1 en 2 werden Een en Ketnet/Canvas.

Het zou me dus niet verbazen als er nog meer zenders dit gaan doen, net zoals Een (brt1) NGC is geworden en deze NGC nu weer iets anders word omdat er op een andere frequentie NGC is gezet etc. etc.:)

Doch geen probleem, mocht je iets niet vinden weet je in elk geval waar je terecht kunt.

Oké Black Tiger, het is weer duidelijk. Blijft dus een zooitje.

Mijn progammablad geeft inderdaad nog steeds ARD en dat van België ga ik eens even bekijken wat mijn TF5000Ci aangeeft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan