geen beeld nederlandse zenders na nieuwe smartcard canal digitaal

T

tony

Hallo, Wij zijn in het bezit van een philips satellietontvanger DSX7071/DSX6073. Deze staat in ons huisje in Spanje. Tot voor kort ging alles goed, echter: met het activeren van de nieuwe smartcard van Canaldigitaal is er veel mis gegaan. Momenteel ontvangen we geen enkel beeld van alle Nederlandse zenders, wel van zo'n 800 andere buitenlandse zenders.. We krijgen wel teletekst op Ned. 1 en Ned 2 en we ontvangen ook BVN (met af en toe wat bibberend beeld). Het vervelende is dat je vanuit het buitenland niet naar het 0900 van Canaldigitaal kunt bellen, dus vallen we regelmatig mijn broer lastig met verzoek om 0900 te bellen. Wat hebben we allemaal al gedaan: kanalen opnieuw geistalleerd, kanlaen opnieuw toegevoegd, stekkers er en eruit, smartcard erin en eruit. Verder kregen we te horen dat we via de satelliet de software opnieuw moesten downloaden, maar die optie zit helemaal niet in het menu! In het hoofdmenu hebben we 6 opties. In de gebruiksaanwijzing, die we inmiddels uit ons hoofd kennen, geeft aan dat er 7 dienen te zijn. Hoofdstuk 7 Technische Informatie hebben we niet....

Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe we dit kunnen herstellen?

Het meest waarschijnlijke is dat iemand er andere software heeft gezet dus de originele soft is weg en ja dat is te herstellen maar wie dat in Spanje kan doen daar heb ik geen idee van.

Meestal wordt dat gedaan met een zogenaamde oslink (een apparaatje) maar ik neem aan dat je die niet in bezit hebt of het ook gewoon met een seriele kabel kan is mij niet bekend.

Dan lijkt me de oplossing niet zo heel eenvoudig wel als je iemand in Spanje weet met een oslink om de originele software er weer in te zetten.

Misschien als je eens hier komt het ding meenemen en door je satdealer laten doen. :)

Hoi tony, welkom op het Satellite FUN Board !

Gezien je problemen, lijkt het er op dat je een ontvanger hebt waar al behoorlijk oude software inzit.

Je vertelt ook dat het beeld op BVN af en toe bibbert, wat op een ontvangstprobleem kan duiden.

Desalniettemin kun je het volgende eens proberen:

• Zet de ontvanger op BVN
  • Schakel de ontvanger uit met de afstand bediening (standby dus).
  • Schakel de ontvanger weer in met de afstandbediening.
  • wacht een tijdje met het verder bedienen van de ontvanger (enkele minuten)
  • Wanneer er een mededeling op het scherm verschijnt, zit je goed.
    Wacht tot deze mededeling verdwijnt.

Dit is de manier om de huidige officieel goedgekeurde ontvangers van nieuwe firmware (software) te voorzien.

Of dit zal werken, is onder andere afhankelijk van hoe oud de software in je ontvanger is want in hele oude software zit deze mogelijkheid niet ingebouwd.

Vermoedelijk heb je dus wel hele oude software en daarom is het de vraag of het werken zal.

Maar wie niet waagt, die niet wint..

Uiteraard is er altijd wel een mogelijkheid om je ontvanger door een bedrijf te laten voorzien van de meest recente firmware, maar alleen al het heen en weer sturen gaat je geld kosten.

Je moet je dan afvragen of het niet slimmer is een nieuw ontvangertje te nemen, de huidige ontvangers van deze fabrikant zijn zeer compact en uiteraard helemaal up to date.

Het 0900 nummer heb je helemaal niet meer nodig (het bestaat nog wel).

Het feit dat je ons gevonden hebt, wijst er op dat je internet toegang hebt.

Dus kun je dan ook de website van canaldigitaal(.nl) bereiken.

Erg lang zul je niet hoeven zoeken om daar de optie te vinden je kaart te heractiveren.

Zo kun je zelf dus je kaart heractiveren als dat nodig is, en hoef je je familie niet op kosten te jagen.

Succes hiermee, en laat ons even weten of je geslaagd bent.

Beste meedenkers,

Hebben van alles geprobeerd maar helaas. Denk inderdaad dat het een software/firmware probleem is. Ga nu naar een dealer hier in het stadje. Mocht repareren geen optie zijn dan koop ik een nieuwe! Dank voor de tips:confused2:

@tony

Ik raad je aan om ook even te kijken op de CanalDigitaal-site naar "Mijn CanalDigitaal", of je nieuwe seca3 kaart wel goed staat ivm de kijk-rechten.

Groetjes,

Bones

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan