Geen beeld tweede ontvanger

M

Melvin

Ik heb vandaag een nieuwe ontvanger m7 sat 801 geinstalleerd.

Maar nu heb ik boven geen beeld meer met de philips dsr 2210.Ik heb een duo lnb en heb dus met de m7 wel beeld en met de dsr2210 niet.Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Welkom op Satellite Fun Melvin.

Kun je iets uitgebreider uitleggen hoe je e.e.a. hebt aangesloten?

Heb je een duo-lnb, een twin-lnb of een twin-duo-lnb? Laatstgenoemde is een lnb die voor 2 satellieten (astra 1 en 3) en twee ontvangers geschikt is.

Wat heb je precies gewijzigd na het afkoppelen van de DSR2210 en het aansluiten van de M7?

Ik heb een duo twin lnb en na installatie van de lnb heb ik op de dsr 2210 geen beeld meer en de m7 wel.Ook heb ik de kabels omgewisseld om te kijken of er wel signaal door komt en dat is wel het geval,dus aan de bekabeling ligt het niet.

Dus als je de kabels omwisselt, heb je ook beeld op je M7.

Dan vraag ik me af of de diseqc instellingen in de Philips nog correct zijn.

Een ander ding wat ik me afvraag is of de Philips van de stroom af was (stekker uit stopcontact) toen de lnb afgekoppeld werd en ook toen hij aangekoppeld werd later.

Het aan hebben staan van een ontvanger terwijl de lnb wordt aan- of afgekoppeld kan veroorzaken dat het tunerblik in de ontvanger het begeeft waardoor ontvangst niet meer mogelijk is.

Dat kun je ook controleren door naar de signaalmeter in de ontvanger te kijken. Daarop kun je zien of er wel signaal op de Philips binnen komt.

Misschien dat Aart44 nog een idee heeft, die is dacht ik ook redelijk thuis in Philips of misschien iemand anders.

Persoonlijk denk ik aan ofwel een verkeerde instelling van diseqc ofwel tunerblik.

Misschien dat Aart44 nog een idee heeft, die is dacht ik ook redelijk thuis in Philips of misschien iemand anders.
Nah ik had er al naar gekeken maar begrijp het ook niet hij heeft de kabels al omgedraaid.

Dan kan hij nog eens proberen of de Philips beneden het wel doet anders heeft hij boven denk last van hoogtevrees.

Dus probeer ze eens om te draaien de 2210 naar beneden en de M7 801 naar boven alleen om te testen anders moet het toch in de bekabeling zitten de duo lnb lijkt me ook goed.

:banaan:Iedereen bedankt voor de tips,ik heb een nieuwe kabel getrokken.:applaus:en alles doet het weer als vanouds

Gelukkig, wel apart dat het wisselen van de kabels dan niets uitgemaakt heeft. Maar fijn te horen dat het weer gefixed is! Veel kijk plezier!:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan