Geen geluid op MSN in Vista

S

Sandokan

Hallo Collegaduckers,

Ik heb hier sinds een paar weken Vista 64 draaien. Alle progs werken hier naar behoren, heb alleen een probleem met het geluid op MSN.Als ik op MSN audio en video instel is alles goed maar als ik dan met iemand contact heb krijg ik wel beeld maar geen geluid.MSN heeft onder XP wel altijd goed gewerkt maar onder Vista bij mij tot op heden helaas nog niet.Voor de rest ben ik heel tevreden met Vista dus terug gaan naar XP is voor mij geen optie.

Ik draai viste 32 bits en MSN werkt gewoon

Aan zo een antwoord heb ik jammergenoeg helemaal niets.

Nou......de conclusie zou dus kunnen zijn dat Vista op 64 bits niet met MSN overweg kan. Je zou kunnen uitzoeken of er een 64 bits MSN variant is bijvoorbeeld of dat je met aangepaste sounddrivers van de fabrikant wel geluid krijgt.

Ik persoonlijk zou het echter bij de MSN versie zoeken als de rest wel werkt

Roberto heeft daar wel een punt. Kennis van me heeft ook eens XP64 geinstalleerd gehad en deze ook kort daarna weer verwijderd omdat er toch allerlei dingen niet wensten te draaien.
Ook daar waren her en der problemen met het geluid.

Dus misschien dat, net zoals Roberto al schrijft, vernieuwde drivers kunnen helpen, maar het kan ook goed zijn dat gewoon die Vista 64 onvoldoende gesupport is net als XP64.

Het is wel weer typisch microsoft om een product op de markt te zetten welke nog niet 100% goed werkt.Ik heb een officiële home premium versie waar MSN standaard in zit maar goed werken ho maar. Ik heb de vraag dan ook geplaatst met de reden of er iemand is die een oplossing heeft. Als ik zelf een oplossing vind zal ik deze hier plaatsen.

Ik heb nu een ander moederbord in mijn pc zitten en nu werkt wel alles.Raar maar waar maar het ligt dus voor 99 % aan het moederbord.

mooi zo, het zou kunnen dat in 64 bits er handlers worden aangesproken waar je oude mainboard niet mee overweg kon.

In 9 van de 10 gevallen ligt het aan de drivers die geinstalleerd zijn of aan de hardware die niet Vista Compatible is.

Precies. Maar in dit geval was het dus het moederbord. Het zou wel eens kunnen zijn dat er voor het oude moederbord nieuwe chipsetdrivers te verkrijgen waren die het probleem ook opgelost hadden wellicht.

Nja, ben toch blij dat ik geen Vies-bah draai.:biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan