geen groene led op mm programmer??

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ben aan het klooien met een mm die in dreamload staat, maar als ik de programmer erin steek, knipperd het groene ledje ff een keer, maar blijft daarna uit.

Ik heb me eigen mm omgezet naar MR1.03, dus kan ik niet testen of het aan de programmer ligt of aan de mm.

Op de mm heeft tetra 1.0 gestaan maar is terug naar dreamlod gegaan, omdat er ff geen kaart in heeft gezeten.

Iemand een idee wat dit kan wezen???

Programmer naar de knoppen???, heeft 't altijd goed gedaan, heb 'm een paar weken terug ook nog gebruikt. :sad::(

Als je er gegevens naar stuurt, reageert ie dan ook niet meer?

Ik heb zelf zo'n ding hier liggen, maar heb er tot nu toe nog niet mee gewerkt.

Misschien dat een van onze ervaren mensen op dat gebied je wat meer info kunnen verstrekken.

ik heb vaak problemen met de mm,als ik hem in mijn humax 5400

probeer te progen.

moet die op een radiozender staan.

en soms is het ook nog wel eens ci slot1 dan weer slot 2.

neem aan dat je progger wel gewerkt hebt op dezelfde config,

deco/comp/deze mm/deze progger?

ben wel eens met mijn progger/mm/humax naar gideon gegaan

en daar werkte het wel?

als ik het daarna bij mij thuis weer probeer,lukt het wel?

heb op de satdag maar een cas gekocht,hierme heb ik tot nog toe

geen problemen thuis.

heb er een mm 1.02 (op de stikker staat 1.05?)gereanimeerd,

en daarna mr 1.3 er opgezet.

deze werkt nu weer

Ik heb nooit geen problemen gehad met de combinatie humax5400 en mm proggen, altijd met dezelfde conf. gewerkt.

Tot nu dan.

Zit toch aan de programmer te denken dat ie kapot is.

ik heb nog wel de mm bin met penta1.11 hier liggen.

Als ik deze met de cas erin zet, kan ik misschien proberen om m weer in dreamload te krijgen en checken of de programmer dan nog niet werkt.

Zal eerst eens zoeken of ik de tetra versie voor de cas kan vinden.

Hi Sjonnie,

Lijkt inderdaad op een kapotte programmer, in principe is het zo, maakt nog niet eens uit of je module wel of niet in dreamload staat of dat hij wel of niet op je pc aangesloten is, als je de programmer in de module steekt hoort het groen letje te gaan branden en blijven branden.

Boets.

Je kunt eens kijken op de eilandjes van de soldeerpunten van de rs232 connector niet gescheurd zijn. Dat is het gene wat ik al vele malen ben tegen gekomen bij die krengen omdat door het gewicht van de rs232 connector de print krom gaat staan en daar door de eilandjes weleens willen afschuren.

Je moet dan de baantje blank schuren zodat de koper zichtbaar wordt en dan tin over de baantjes laten vloeien.

Zal de meter eens ff op gaan zoeken dan, dat met dat door buigen heb je wel gelijk in.

zal de boel een nameten en opnieuw solderen, eens kijken wat ie dan doet.

Ga er maar van uit dat de programmer defect is ,als de mm niet de juiste data uit die atmel krijgt probeert hij het nog 1 maal ,en kapt er dan mee.

Nope programmer is niet kapot.

JB had de goede tip, hele programmer ff nagesoldeerd, incl. de ic's en hij werkt weer als een zonnetje.

Tetra zit er al weer in. :):)

oke dan fijn dat het weer werkt !!!! misschien altijd dat in je achterhoeft houden doordat de print buigt is die connector de zwakke schakel en zeker de eilandjes.

JB

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan