Geen kletspraat maar realiteit rondom corona

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.738
Waarderingsscore
737
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Vanaf gisteren is er weer een ronde corona vaccinatie gestart.

Je kunt voortijdig een afspraak maken , https://ggdafspraak.nl/corona/
of wachten op een uitnodiging .
Eerst zijn de 70+ aan de beurt. (moi en mijn eega)
Afspraak staat op 27 september

Vanaf 16 sept wordt er geprikt. Met alleen Pfizer.
 
Klopt, hoorde het gisteren op het journaal, schijnt met name te zijn voor een bepaalde variant die op dit moment de kop begint op te steken.

Ik heb het al eens gehad in de tweede periode, oktober 2021 dus ik hou het voor gezien.
Haal dit jaar waarschijnlijk alleen nog mijn griepprik.
 
Ze kunnen prikken wat ze willen, maar bij mij komt die coronaprik er niet meer in!
 
Vorig jaar dacht ik er ook zo over. Geen prik meer. Tot ik geveld werd door corona,
Dat is wel ff iets heftiger geweest dan een griepje. 2 weken total loss en een hele tijd nasleep in verergerde spierpijn en zenuwpijn in linker been (piriformis syndroom)

Dat wil ik nu toch echt voorkomen of in ieder geval milder als ik weer de klos ben.

En bovendien rekening houden met mijn leeftijd
 
Ik heb net een corona-iets achter de rug, zo'n week geleden. Volgens mij hoef ik geen vaccin te halen.
Er was een coronavariant die ik ook mocht genieten en inderdaad twee weken zoet mee was.
...voor de rest heb ik inmiddels minimaal 6x corona gehad. (testen zijn op, dus ik test niet meer)
Maar meer dan een korte verkoudheid is het niet meer.
 
Nou ik doe het wel.
Vorig jaar kreeg een nog jonge vrouw corona.
Nu rijdt ze rond in een scootmobiel.
Het is maar net wat je wil. 👨‍🦼of🚶‍♀️
 
Maar meer dan een korte verkoudheid is het niet meer.
Daarin schuilt net het grote gevaar. Het valt natuurlijk onder de algemene noemer van influenza. Maar het gevaar zit hem dus juist daarin, dat het heel verschillende reacties bij personen heeft.
Sommigen hebben er nauwelijks last van of iets als een licht griepje, anderen kunnen er behoorlijk tot zeer ernstig ziek van worden.
Bij griep heb je een redelijk relatieve constante, maar dat is bij corona dus niet zo. En dat maakt dus ook dat veel jongeren er niet (meer) in geloven, terwijl het toch behoorlijk ernstig kan zijn.

Graag geen nieuwe discussie er over, maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen er voor kiezen om zo'n spuit weer te gaan halen, net omdat het bij iedereen anders reageert qua ernst. Met name bij ouderen.
 
Ik heb net een corona-iets achter de rug, zo'n week geleden. Volgens mij hoef ik geen vaccin te halen.
Er was een coronavariant die ik ook mocht genieten en inderdaad twee weken zoet mee was.
Dat is bijzonder, ik ben in de nacht van de BBQ ook ziek geworden met corona achtige zaken, hoofdpijn, spierpijn, verhoging van 38.6 ....
 
Heb ik jou aangestoken? :biggrin: :biggrin:
De incubatietijd is volgens mij een week. Bij mij was het tijdens de bbq al over trouwens, anders was ik niet gegaan.
Het kan natuurlijk zijn dat je iets te dicht op het scherm hebt gezeten en mijn postings besmet waren!

Voor wat betreft het vaccineren: Mag iedereen zelf weten wat hij of zij doet? Vrijheid blijheid en respecteer gewoon de keuze van de ander. Ik heb het niet nodig, maar een goede vriend van mij heeft nu 3 jaar longcovid en is nog aan het revalideren, dus die corona is zeker serieus te nemen.
Wat BT zegt, de ene heeft er meer last van dan de ander.
 
Als ik omdat ik de griepprik krijg ook de corona vaccinatie mag halen, dan haal ik hem op. Ik ken een paar mensen met long covid, dat wil je echt zien te voorkomen.
Ik ben momenteel al 13 dagen zoet met een flinke verkoudheid, meegenomen van vakantie. Bij thuiskomst voor de zekerheid corona test gedaan, welke nog gewoon te koop zijn. Dat was het niet, maar een heftige verkoudheid is het wel. Mijn kop zit dicht en ik blijf hoesten.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan