Geen L1 TV meer

• Topic starter HENHIEPENKIE
  • Startdatum
H

HENHIEPENKIE

Vier maanden lang ? van december tot en met maart ? waren de programma?s van L1 (radio, televisie en teletekst) ook via de satelliet te ontvangen. Het betrof een proef, aangeboden door satellietbedrijf SES-Astra. Voornamelijk dat bedrijf financierde de proef, met bijdragen van L1 en de Provincie Limburg (in februari en maart).

De satellietproef is erg succesvol gebleken. In kwaliteit en bereik. Een permanente stroom aan reacties in brief- en mailvorm bewijst dat. Reacties uit Limburg zelf en reacties uit alle delen van Nederland en Europa. Ook in politieke kringen werd de bredere verspreiding van L1 als zeer positief gewaardeerd.

De proef is nu afgesloten en krijgt geen rechtstreeks vervolg omdat voor permanente satellietuitzending op korte termijn geen fondsen beschikbaar zijn. Uiteraard hopen we dat er in de komende tijd alsnog financi?le wegen worden gevonden om L1 terug op de satellietschotel te brengen!

Bron L1.

Officieel zou de proef op 1 april stoppen maar toen zijn er toch nog uitzendingen geweest.
Overigens ben ik het er niet mee eens dat het in kwaliteit geslaagd was. Misschien voor Ses-Astra maar zeker niet voor L1, het geluid liet namelijk vrijwel altijd te wensen over en was ronduit slecht te noemen.
Dit gebeurd ook wel op de kabel, maarja van het kabelsignaal hier verwacht ik niet veel soeps.

Het beeld was verder voor zover ik kon zien goed, maar verder dan goed ging ook dat niet. Kwalitatief kon dit ook een stuk beter maar het is me niet bekend of je daar misschien duurdere apparatuur voor nodig hebt.
Het geluid was in elk geval ronduit slecht te noemen.

Wel is het jammer dat het gestopt is. Reden is de weigering van Provinciale Staten om er geld in te stoppen. Dit werd verleden week vrijdag besloten waarop vanaf dat moment bekend was dat het dus per 1 april afgelopen zou zijn.

Het had een mooie start kunnen zijn inderdaad. Het was -nog- mooier geweet als regering en de 13 provincie's samengelegd hadden en een transponder gehuurd hadden.
Op een transponder krijg je toch een x aantal zenders of niet? Dan had voor een redelijk goedkoop bedrag heel lokaal Nederland op de satellietgeweest, incl. radiozenders.

Blijft jammer, maar de proef is inderdaad geslaagd genoeg geweest om hoop te hebben voor de toekomst.

Hier was het beeld en geluids kwalitiet altijd goed (Humax 5400)
Alleen in de eerste weken was het geluid iets of wat aan de slechten kant verder was het toch zonder probleem
Ik heb geen kabel en zit dus als limburger in een "buiten gebied"
Dit was onze enige bron van info over onze regio
Maaaaaaaaar helaaaaaaaaaaas

Geluid maar vooral beeld was bagger en dat ligt voornamelijk aan de kwaliteit waar ze in opnemen/monteren volgens mij. Tevens was de uplink op 23.5 Oost van een laag bitrate

Jammer hoor,

Als echte keienrukker (welke stad woon ik?) vind ik het erg jammer dat L1 er niet meer is.
Geen samenvattingen van Roda en MVV met limburgs commentaar.
Daar gingen mijn vrouw en ik voor zitten.

En dan afgelopen jaar het carnaval dat was toch geweldig.
Ik zing nu nog: Het is Carnaval op krukken.
Wat een hit zeg.

En dan die zachte maar o zo mooie "G" heerlijk gewoon.

Ik zal ze missen.

snik
snik

see ya

jeejee99

echt jammer ,ja.
start de actie l1 moet terug.

maar goed dat we hier in limburg l1 nog op de kabel hebben.
en via internet geloof ik ook nog te zien.

Ik ben het volledig eens met vorige sprekers:
Ondanks dat bij sommigen het beeld cq geluid wat te wensen overliet, heb ik af en toe ook wel eens L1 bekeken, feitelijk
had ik geen klagen over de uitzendingen. Ik vind het dan ook een gemiste kans dat de Nederlandse overheid niet bijspringt om een
transponder mee te huren voor alle regionale zenders, van Groningen tot Limburg, bewaring van een stukje cultuur.
Het zou leuk geweest zijn, als wij vanuit de luie stoel,
konden zwaaien naar onze buddy Fred in Twente.

Mogelijk als Zalm dit leest, komt het nog goed.

groetend,
Goka

Het geweldige programma OverKoken dat mag je niet missen. Echt lachen.
En onze vriend Henk Westbroek (ex-vara), hij gaat kijken in de regio utrecht (ben je zo klaar) wat er allemaal leeft.

Ja geweldige tv toch.

En zelf wil ik AT5 ook wel eens zien.

Ok die vraag is wie moeten we bij zijn ballen pakken om dit te realiseren.

Ik hoor het wel

see ya

jeejee99

Gelukkig zit L1 TV nog in het TV Home pakket, dus kan het hier in Twente nog gewoon zien via de Kabel.

GR Fred.

TV Limburg zit nog wel op Kopernicu (23.5?OOst) en zat vandaag nog op uitzending,

Zo

2004-04-03

Astra 3A (23.5?E)
- Limburg L1VE has left 11566 MHz, pol.V (DVB/MPEG2 SID:1 PID:33/34 Dutch), it is no longer transmitted by satellite in Europe (Ku Band)

De show is nu echt over.
Bron Kingofsat.

Jullie hebben zeker nog niet gekeken vandaag (4-4-2004) zit hij gewoon nog op 23.5?Oost. Als je alle berichten van Kingofsat moet geloven ontvang je minder zenders....

DUS NOG STEEDS OP DE SCHOTEL TE ONTVANGEN !!

Nou hij is wel foetsie,ben jij de enige die hem nog vangt.

Nu 5-4-2004 22.14, nog steeds beeld op astra 23.5 oost.
dus is nog steeds online!!!!

11566 ghz ver s/r 2280 v-pid32 a-pid33 pcr-pid32

Het werkt inderdaad nog steeds maar Vpid en Apid moeten handmatig worden ingevoerd .
Bij een Nokia9500 moest ik spc-inv op on zetten.

groeten:Toon

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan