Geen NL zenders

C

crismo

Goedendag iedereen,

Ik ben helemaal nieuw in het schotelgebeuren en heb samen met mijn vader de volgende spullen aangesloten en geinstaleerd:

LNB's: Inverto monoblock 2xlnb Hotbird en Astra

Schotel: triax 80cm

ontvanger: strong 6825

Nou proberen we zender te vinden maar we krijgen een hoop zenders(alleen maar engelse) waarvan de meeste zijn gecodeerd.

We hebben een canaal digitaal kaart geactiveerd via internet maar we krijgen maar geen NL zenders.

De schotel staat op 29 graden en naar zuid-oost gedraaid.

Op LNB1 zit de Hotbird en op LNB2 zit Astra

Deze vind ie ook allebij maar het blijft bij die paar engelse zenders.

Hoe kan het zo zijn dat we niet meer zenders kunnen ontvangen?

Lijkt me dezelfde fout als die hier gemaakt is de verkeerde sateliet.

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=9373

Volgens mij heb je de Astra 2 op 28.2 oost te pakken vergelijk de zenders eens op Kingofsat.

http://nl.kingofsat.net/pos-28.2E.php

Ja en dan moet je van voor de schotel gezien een stuk naar links, de lnb die recht op de schotelarm staat uitrichten op Hotbird op 13 oost daarnaast zit dan de andere lnb op Astra op 19.2 oost gelijk goed.

ja die komen overeen volgens mij.

Wat staat me nu dan te doen

Ja wat je te doen staat de ontvanger de zenders verwijderen of een fabrieks reset geven en de schotel loshalen en op de Hotbird uitrichten die staat op A dan zou als de Hotbird goed staat de Astra het ook moeten doen.

Dan kun je de site van Kingofsat gebruiken onderaan staan alle satelieten op volgorde van oost naar west.

Dus probeer de Hotbird te zoeken vergelijk de zenders en kijk daarna of je de Astra 1 ook goed hebt staan.

ok, ik heb nu alles gereset , maar als ik nu de schotel ga draaien richting van zuid naar oost is de sterkte bijna voluit maar de kwaliteit 0. en dit blijft zo

Wat er anders is aan de eerder genoemde installatie, is dat jij een monoblock LNB gebruikt.