Geen PRO7 en SAT1

M

maupy

Ik kan geen pro7 en sat 1 ontvangen.
Frequenties nagekeken, maar staan goed.
Toch geen ontvangst.
Staat mijn schotel niet goed???????
Ontvangst Astra is ca. 85%.
Ook een software update van de winkel mocht niet baten.
HELP ME PLEASE !!!!!!

Pro7 en SAT1 zitten beide op dezelfde transponder (12480 V).
Er zitten meer bekende zenders op horizontaal als op vertikaal.
Het zou dus kunnen zijn dat je de vertikale zenders mist.
Om dit te controleren zou je kunnen kijken of je SKY news nog wel hebt, maar die zit op vertikaal lage band (sat1pro7 zit op de hoge band).

Er is echter een grotere kans dat er iets anders aan de hand is:
In 80 % van de gevallen waarbij dit probleem zich uit, is er een DECT telefoon in de buurt.
Heb je een nieuwe draadloze telefoon, of heb je de al wat oudere draadloze telefoon verplaatst ?
In dat geval kan ik je garanderen dat dat je probleem is.
Doe de accu van die telefoon er maar es uit, en de stekker uit de muur.
Als je probleem nu is opgelost, is de oorzaak bekend.
Oplossing is dan de lader en telefoon zo ver mogelijk (minstens een meter of 3) van je receiver te zetten.

Probeer het es.

kan ook een defect in de lnb zitten

Inderdaad Pikkie LNB kan kapot zijn en wat dacht je van water in je kabel klein beetje sluiting hier en daar Connector kapot het zijn allemaal dingen waar je aan kan denken.

Ik maak het vaak mee dat de mensen de connector niet goed aan draaien, en dan werkt het niet goed, dan wel massa dan niet of maar half er is dan een weerstand waardoor de spanning enorm zakt conclusie je hebt dan alleen 14 volt of nog minder.

Ik heb het is getest met een simpele LNB die werkte al bij een spanning van 5 volt niet super meer het werkte maar ja dan kan je niet overschakelen van horizontaal naar vertikaal en andersom

Een dect-telefoon geeft ook op die frequentie storing.
Dat weet ik uit eigen ervaring.
De basis een kwartslag verdraaien gaf bij mij de oplossing voor exact hetzelfde probleem!

Greeetingzzz T_T

ik zet 50 euro in... Het probleem is de dect basis.

Wat zet jij in Pikkie op de defecte lnb?

GR Fred.

Als alle andere zenders het wel goed doen en alleen deze 2 niet, dan zet ik in op toch verkeerde pids ofzo.:)
En anders Dect. Als het lnb is dan zijn er meer problemen, dus ook bij andere zenders.

And the winner is ???????????????????

Sorry, maar het werkt nog niet. Ik heb het volgende gedaan:

Mijn DECT telefoon uitgeschakeld en weg gelegd. Ook van stroom gehaald.
Alle kabels gecontroleerd en nog eens nagedraaid.

Maar nog geen signaal. Ik heb helemaal geen verbinding op deze frequentie. Laat staan dat ik een nadere zender hierop kan ontvangen.
Zowel op 12480 V als op 12051 V (pro7 en sat 1 Schweiz) heb ik geen verbinding. De meter slaat helemaal niet uit.

Of mijn LNB kapot is, weet ik nog niet. Moet ik nog testen dit weekend.

hmmm.... 1880 MHz dat is dect , maar die 1451 MHz kan ik ff niet thuisbrengen.

Dan zou het inderdaad rechtstreeks op de schotel kunnen storen met de 5e harmonische van de WiFi.

Dan kan dus ook een bluetooth de oorzaak zijn.

En dan kan het ook nog bij de buren staan !

Greeetingzzz T_T

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan