Geen signaal canaldigital

B

beetle

Ik heb een db800 Clone (BL76 2.01 Gemini 5.0) gekocht ter vervanging van mijn 7025,
maar op de zenders van o.a. canaldigital heb ik geen signaal?
Ik test onder ander met BVN ik krijg Signaal 0% AGC 93%

ik krijg de melding

op andere zenders als bv rederecord, of tequila heb ik wel beeld, en is het signaal ca 90%
kan dit nu toch aan mijn schotel afstelling liggen?

Op mijn 7025 en mijn 600 welk op mijn slaapkamer staat, heb ik gewoon beeld, en ook ca 90%

Beste Beetie,

Heb je dat als je een settingslijst gebruikt of met scannen van de kanalen?
De turners van de meeste clonen zijn meestal van slechte kwaliteit (uitzonderingen zijn er ook) maar helemaal geen signaal is vreemd.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je schotel iets uit de lijn staat en dat is een kwestie van proberen bij te stellen.
Maar ik zou eerst proberen de kanalen even via de DM in te scannen en te kijken wat daarvan de resultaten zijn.

Veel succes.

Als ik de kanalen via de dm inscan, dan vind hij dus ook alleen de kanalen waar ik beeld op heb, dus geen canaldigitaal kanalen....

Ik heb de schotel opnieuw uitgericht, en heb met de andere dm nu 96% signaal op BVN en op de 800 dus 0%

Alle Nederlandse zenders zitten op transponders die horizontaal uitzenden. Kun je wel andere zenders ontvangen die horizontaal uitzenden in het frequentie gebied (hogeband) van canal digitaal.

ik denk dat Pet123 het wel eens goed kon hebben , de Taquilla's zitten op vertikaal , dat zou betekenen dat de LNB horizontaal niet goed aangestuurd wordt oftewel de 18 Volt sturing van de tuner is defect.

Ik hoop het niet voor je maar iets anders bedenken kan ik nog niet.

(hetzelde probleem heb ik met een Lemon tuner)

Het zijn idd vn horizontale kanalen die ik mis, maar als ik hoger in de band zit, komen de vertikalen ook niet meer door

@beetle: je hebt het over een dm800 kloon terwijl bij je usergegevens staat dat een dm600 hebt. Pas - in voorkomend geval - in het Gebruiker CP even je ontvangergegevens aan.

Wat je probleem betreft: wellicht is je lnb kapot. Heb je een andere ontvanger om te kijken wat die doet of heb je een andere lnb om te testen?

Heb ik ook meegemaakt met enkele clones.
De ontvanger uitzetten, geheel van de spanning af en na 5 minuten opnieuw aansluiten.
Dit was voor mij de oplossing, ook bij een ORIGINELE DB.
Dit was dan ook voor mij de reden dat ik de DB een goede dag heb gezegt en over gestapt naar MEDI@LINK.
DEzelfde problemen had ik met een DB8000.
Ik had DB7025 die werkte perfect,afgesloten, DB8000 geinstalleerd en geen beeld met de zelfde config als de DB7025 wat betreft de satelliet posities.
De DB8000 zit weer in de originele verpakking op de vliering.
De MEDI@LINK WL9700 aangesloten, geinstalleerd en BEELD.

Groeten BeBro

eendenteam;213082 zei:
@beetle: je hebt het over een dm800 kloon terwijl bij je usergegevens staat dat een dm600 hebt. Pas - in voorkomend geval - in het Gebruiker CP even je ontvangergegevens aan.

Wat je probleem betreft: wellicht is je lnb kapot. Heb je een andere ontvanger om te kijken wat die doet of heb je een andere lnb om te testen?

beste je hebt gelijk
Maar ik heb de dm800 gisteren pas gekocht ;)
de dm600 heb ik ook nog, maar die gaat naar de slaapkamer
maar ik pas het zometeen gelijk aan

eendenteam;213082 zei:

Op de dm600 heb ik gewoon ontvangst, BVN 93% signaal...

Dan is het toch je tuner die de geest heeft gegeven.
Terug naar de winkel zou ik zeggen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan