Geen signaal, wel beeld?

F

fwalraven

Hallo allemaal,

Als ik de Astra 3 selecteer wordt er niet weergegeven hoe goed het signaal en de kwaliteit is. Sterkte en kwalititeit is 0.

Kijk ik bij een daarachter liggende transponder

bv., 11914 H 27500, dan wordt mijn signaal sterkte en kwaliteit wel getoond.

Regionale zenders, met uitzondering van Brabant, komen wel goed door.

Moet ik deze transponder nog op de een of andere manier koppelen aan de Astra3 of is het een ander probleem?

Frans

Hoi Frans.

Op de Astra 3 positie verandert er nogal eens wat.

Een van die veranderingen, is dat de uitzendnorm van DVB naar DVB2 gaat, of van QPSK naar 8PSK of andersom.

Wanneer zoiets gebeurt met de transponder waar je ontvanger naar kijkt om je dat balkje te laten zien, en je ontvanger heeft niet door dat dat gebeurd is, dan krijg je dus geen uitslaande balkjes.

Soms kun je instellen op welke transponder de ontvanger moet kijken.

Niet alle ontvangers waar regelmatig nieuwe software voor uitkomt, heeft er dan ook een nieuwe lijst met transponders (of eentje die klopt) inzitten.

Frans je hebt in je ontvanger bij Astra3 er een "dooie" transponder instaan iets wat waarschijnlijk niet meer bestaat.

Je kunt dat zelf wijzigen dan neem je de 11914 dat is een sterke transponder als je daarna de Astra3 selecteert heb je signaal.

Eigenlijk hetzelfde wat @Mas3 ook al schrijft.

Je kunt ook even nakijken of de transponder die je gebruikt nog in bedrijf is hier staan ze allemaal,

http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

Er staan ongeveer 35 transponders in.

Een tweetal geven een goed signaal, waaronder 11914.

Nog een vijftal geven een wat minder signaal af.

Houdt dit in dat ik de anderen, die totaal geen signaal afgeven, kan verwijderen?

Frans

Je hebt een SAB Exploder dat is een SD ontvanger er zitten op Astra3 nog al wat transponders in DVB-S2 die kun je toch niet ontvangen dat is voor HD ontvangers.

Met je SAB kun je alleen DVB-S transponders ontvangen als ik snel tel zijn dat er nog een stuk of 12 die in gebruik zijn.

Je kunt de rest verwijderen of updaten volgens de lijst van Kingofsat je kunt ze ook laten staan ze eten geen brood.

Aart,

Sorry voor de late reactie.

Maar ik heb alle transponders die niets deden verwijderd en heb n u weer signaaaanduiding op de balkl als ik de Astra kies.

Frans

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan