Zoals je ziet, hoef je geen quotes van jezelf te plaatsen.
Je hebt de instellingen nog standaard staan in je router zo te zien.
De gateway moet inderdaad je router zijn, en zo zou ik het ook instellen.
Voor de DNS kun je meestal ook je router opgeven, maar dat kan ook een IP zijn dat verder weg ligt dan je router.
Daarmee bedoel ik: stel daar eens je modem in in plaats van je router.
Eventueel kun je daar ook de DNS van UPC instellen.
Ik heb geprobeerd om daar IP nummers van te zoeken, maar UPC schijnt verschillende DNSsen voor verschillende regio's te hebben.
UPC's help pagina bestaat uit een text die vertaalt wat een begrip betekent (das wel een hele regel), en de mededeling dat als je dat wil instellen, je maar moet aankloppen bij door hen geselecteerde commerciële hulpdiensten.
Als een DNS server de fout veroorzaakt, dan kun je zondermeer wel direct verbinden met een IP nummer, dan heb je geen DNS service nodig.
Je kunt dan ook pingen naar IP's die buiten je netwerk liggen.
Dus als je met je box kunt pingen naar UPC's IP (213.46.242.101) , dan weet je nu genoeg.
Ik zou overigens eens kijken hoe de instellingen in je PC staan, en die overnemen op je ontvanger, met uitzondering van het IP natuurlijk.
Verder is het slim om een vast IP te kiezen dat niet in de DHCP pool ligt.
Die DHCP pool, is het voorraadje IP's dat je router paraat heeft voor apparaten die bij hem aankloppen.
Zo'n pool is zelden (zo goed als nooit) zo groot dat de hele netwerk range (van 1 tot 255) gebruikt word.
Ik zie in je gebruiksaanwijzing dat jouw pool tot 100 gaat, en ook niet meer dan 100 stuks zelf kan toewijzen.
Je zou een netwerk conflict kunnen krijgen als je een IP kiest dat daarbinnen valt, maar dan heb je ook geen intern netwerk (en dus is dit niet je probleem).
Maar probeer ook eens een "hoog" IP zoals 192.168.2.115 ofzo.
Je kunt zien welke IP's er allamaal vergeven zijn in de DHCP client list.
Als je de draadloze functionaliteit van je router nu niet gebruikt, kun je die ook nog uitzetten.
Dan voorkom je ongenode gasten die misschien wel roet in het eten gooien.