geen verbinding internet

A

arita

ik heb mijn dreambox 500s aangesloten op mijn router, moet ik nog ergens instellingen aanpassen, ik krijg geen verbinding met mijn db

Hoi Arita en welkom op Satellite Fun.

Je wilt verbinding maken met je Dreambox? Waarmee? Met DCC of Total Commander?

Normaliter hoef je voor interne verbindingen geen aparte instellingen meer te maken in je router. Wel is het handig als je weet welk ip adres de Dreambox gekregen heeft.

Dat kun je zien in de setup, dan expert setup (geavanceerd) en dan communicatie setup. Kijk daar even welk ip adres de Dreambox heeft.

Controleer ook of het vinkje bij "geactiveerd" of "active" staat, afhankelijk van welke taal.

Welke firmware (welk image) heb je er in zitten?

ik heb de dreambox 500s ik heb er gimini 0440 inzitten, ik heb de dreambox nu op internet zitte, alleen als ik de addons wil downloaden geeft hij de melding, download error, versieis 0440 & type is d500

Een download error? Misschien geen geheugen meer vrij of de site van Gemini wellicht offline?

Als je via telnet inlogt en dan eens ping http://www.satellitefun.org doet krijg je dan wel een reply? Zoja, dan is ie wel online maar ligt de addon site er uit of heb je niet genoeg geheugen vrij om nog iets extra's te downloaden.

als ik ping op mijn eigen db krijg ik gewoon signaal terug

----- Added 12/8/2008 at 09:58:07 -----

als ik ping op mijn eigen db krijg ik gewoon signaal terug
en heb gekeken heb 9 mb over, weet niet hoeveel hij nodig heeft voor addons

Laatst bewerkt:
Ik zie er hier meestal bij staan hoeveel de download zal zijn.

Dus als ik iets wil downloaden, staat er tussen haakjes bij hoeveel geheugen dat nodig zal hebben.

Je hebt de meeste vragen van BT nog niet beantwoord.

Daarom is het lastiger om vast te stellen wat er aan de hand kan zijn.

Aangezien je de dreambox kunt pingen, is ie wel in je netwerk opgenomen.

Maar wat BT vroeg, was om eens te proberen om vanuit je dreambox naar het internet te pingen.

Mijn vraag is: hoe is je netwerk ingesteld ?

Heb je zelf een vast IP nummer ingesteld, of heb je automatisch een IP verkrijgen (via DHCP) ingesteld ?

Want in het eerste geval moet je meer invullen dan het IP en het subnet om het internet op te kunnen, terwijl met alleen deze twee het interne netwerk wel kan werken.

de dreambox is via een router aangesloten.

ik heb zelf een ip opgegeven, als ik dchp inschakel doet hij het al helemaal niet, verder zit er nog geen kanalenlijst in hij is dus helemaal kaal om zo maar eens te zeggen

Als je dhcp inschakelt doet hij het helemaal niet? Vreemd.

Maar wat zijn dan de ip adressen, en zoals Mas3 vroeg, wat heb je dan ingesteld als DNS (naamserver) en Gateway ip adressen en subnetmasker?

Hoe zit het met pingen naar het domein wat ik aangaf?

Die antwoorden hebben we echt allemaal nodig om beter te kunnen helpen.

Je hoeft v.w.b. de ip adressen niet bang te zijn, interne ip's worden door iedereen gebruikt en zijn niet bereikbaar van buitenaf zonder specifieke router forwards.

ik heb als

dns 192.168.2.1

gateway 192.168.2.1

ip 192.168.2.3

subnet 255.255.255.0

heb het vinkje bij dhcp weggehaald

het vinkje bij netwerkinschakelen staat er nog

----- Added 13/8/2008 at 04:10:09 -----

ik heb als dns 192.168.2.1

gateway 192.168.2.1

ip 192.168.2.3

subnet 255.255.255.0

heb het vinkje bij dhcp weggehaald

het vinkje bij netwerkinschakelen staat er nog
ik heb upc als internet aanbieder, weet niet of dat iets uitmaakt

----- Added 13/8/2008 at 07:37:41 -----

ben er achter gekomen dat het aan mijn belkin router ligt, type f5d7230-4

weet iemand wat ik daarin moet aanpassen

Laatst bewerkt:
Zoals je ziet, hoef je geen quotes van jezelf te plaatsen.

Je hebt de instellingen nog standaard staan in je router zo te zien.

De gateway moet inderdaad je router zijn, en zo zou ik het ook instellen.

Voor de DNS kun je meestal ook je router opgeven, maar dat kan ook een IP zijn dat verder weg ligt dan je router.

Daarmee bedoel ik: stel daar eens je modem in in plaats van je router.

Eventueel kun je daar ook de DNS van UPC instellen.

Ik heb geprobeerd om daar IP nummers van te zoeken, maar UPC schijnt verschillende DNSsen voor verschillende regio's te hebben.

UPC's help pagina bestaat uit een text die vertaalt wat een begrip betekent (das wel een hele regel), en de mededeling dat als je dat wil instellen, je maar moet aankloppen bij door hen geselecteerde commerciële hulpdiensten.

Als een DNS server de fout veroorzaakt, dan kun je zondermeer wel direct verbinden met een IP nummer, dan heb je geen DNS service nodig.

Je kunt dan ook pingen naar IP's die buiten je netwerk liggen.

Dus als je met je box kunt pingen naar UPC's IP (213.46.242.101) , dan weet je nu genoeg.

Ik zou overigens eens kijken hoe de instellingen in je PC staan, en die overnemen op je ontvanger, met uitzondering van het IP natuurlijk.

Verder is het slim om een vast IP te kiezen dat niet in de DHCP pool ligt.

Die DHCP pool, is het voorraadje IP's dat je router paraat heeft voor apparaten die bij hem aankloppen.

Zo'n pool is zelden (zo goed als nooit) zo groot dat de hele netwerk range (van 1 tot 255) gebruikt word.

Ik zie in je gebruiksaanwijzing dat jouw pool tot 100 gaat, en ook niet meer dan 100 stuks zelf kan toewijzen.

Je zou een netwerk conflict kunnen krijgen als je een IP kiest dat daarbinnen valt, maar dan heb je ook geen intern netwerk (en dus is dit niet je probleem).

Maar probeer ook eens een "hoog" IP zoals 192.168.2.115 ofzo.

Je kunt zien welke IP's er allamaal vergeven zijn in de DHCP client list.

Als je de draadloze functionaliteit van je router nu niet gebruikt, kun je die ook nog uitzetten.

Dan voorkom je ongenode gasten die misschien wel roet in het eten gooien.

Indien je een modem hebt van UPC en een eigen losse router, dan zal je het mac adres van de router aan moeten passen.

Het mac adres van de router moet hetzelfde zijn als het mac adres van de PC waarmee je je hebt aangemeld bij UPC.

Als je een modem/router hebt van UPC zou het moeten werken.

In geval van internet en telefonie werd door UPC alleen een modem, geschikt voor internet en telefoon, geleverd.

Ik weet niet of dit inmiddels gewijzigd is.

vraag met niet hoe of wat maar het werkt, heb de draadloze router een keer gereset en terug gezet naar fabr instellingen en het werkt.

bedankt voor al de hulp.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan