Geen zicht op Astra 3

K

kraantje94

Ik ben van plan om Digitenne vaarwel te zeggen en over te stappen op satalliet. Ik kan alleen op mijn balkon een dish kwijt want de flatvereniging staat niet toe om de dish aan de muur te spijkeren. Ik heb geen trek in rechtzaken en heibel, dus balkon.

Een kennis is langs geweest met zijn spul om te kijken of het werkt.

Nu is Astra 1 (19,2) geen probleem maar Astra 3 (23,5) is afgeschermd door een balkon van de buren.

Is het nu raadzaam om te investeren in satalliet, blijft Astra 1 aktief of gaat alles zachtjes richting Astra 3 ?

Frits

Aangezien nog heel veel mensen geen HD ontvanger hebben en dus nog geen reden zien om snel een te kopen zal er, naar mijn mening, nog heel lang "gewoon" uitgezonden worden op Astra1.

Alles verhuizen naar Astra 3 zal geen logische keuze zijn al is niks zeker met CANAL DIGITAAL want ze hebben wel vaker iets geforceerd. Echter ze ondersteunen ook nog steeds de "oude" irdeto2 kaarten/systeem terwijl onderhand veel meer mensen een SECA ontvanger/module hebben. Zoals ik het al zei, ik zie het niet gebeuren maar garantie dat heb/krijg je niet.

Je zult er echter wel rekening mee moeten houden dat nieuwe themapaketten toch snel op de Astra 3 terecht zullen komen.

Zo zitten daar al bijv. Nederland 4, Holland Doc, Humor TV, MGM en de lokale zenders.

De gewone Nederlandse zenders zullen inderdaad nog wel gewoon op de Astra 1 actief blijven.

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Ik denk dat ik de gok maar neem, wat is nog zeker tegenwoordig.

Een zekerheid is bijvoorbeeld dat Satalliet een mooiere kwaliteit geeft dan digitenne.

Frits

Hoi kraantje94, welkom op het satellite FUN board !

Waarom iets weggooien dat niet kapot is?

Als je wil proeven zonder iets in te moeten leveren, dan kan dat ook hoor.

Er zijn namelijk ontvangers (klik!) te koop waarmee je zowel DBV-T (digitenne) als DVB-S (satelliet) kunt ontvangen.

Deze hebben een conax module ingebouwd, dus je kan je digitenne kaartje en zo instoppen en kijken.

Om de Nederlandse satelliet signalen te kunnen bekijken, heb je er dan een CI module (en uiteraard de kaart) bij nodig.

Dat kost je bij elkaar dan een kleine 300 euro dus het is niet de goedkoopste oplossing.

Maar dan kun je wel blijven genieten van wat je nu hebt, én van de vele extra's die satelliet tv je biedt en alles met 1 afstandbediening doen.

Ik heb de prijzen even opgezocht bij de eerste de beste satshop die me zo te binnen schoot, dus wellicht kun je naar een gunstiger prijs googlen.

En natuurlijk heb je de schotel er ook bij nodig, die heb ik niet meegeteld.

Maar daar had je toch al een idee over aan je verhaal te zien.

Zelf heb ik nog niet met deze apparaten mogen spelen, maar dat komt nog wel.

Het merk is in ieder geval een heel bekend en relatief oud Duits merk, dus wat dat betreft moet het goed zitten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan