Geluid onder Vista

Dr Diq

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
Hallo!

Even een vraag waar ik echt niet meer uitkom.
Sinds enige tijd draai ik met Vista. (Tegen verwachting in naar tevredenheid)
Mijn geluidskaart (Terratec 512i) werdt tijdens de installatie niet herkent.
Op de website van de fabrikant staan geen drivers voor deze kaart onder Vista.

Na enig zoekwerk heb ik op een Duitse website wel drivers gevonden en verdomd, het werkt.
Mijn geluidskaart werd keurig herkend als Terratec 512i PCI Audio.

Nu is het enkel zo dat ik een behoorlijke galm/echo hoor tijden het afspelen van muziek.
Ik heb vermomen dat dit iets te maken zou hebben tegen opnemen van streaming audio.
Ik heb dus alle apparaten onder opname uitgevinkt zodat mijn pc zou moeten herkennen dat ik niet opnemen kan. Maar nog steeds een galmend/echo-end geluid.
Een nieuwe geluidskaart zal het allemaal wel oplossen, maar vind het een beetje zonde van de centen en verder is de kaart goed van kwaliteit.

Wie weet er een oplossing??? (als die er is)

Bedankt,

Groeten Diq

Verkoop de kaart aan een kerk ofzo, hihi!
Maar goed, ik zou het schandalig vinden als je vanwege een nieuwe os versie nieuwe hardware zou moeten kopen.
Die kaart moet ook goed aan de gang zijn te krijgen.
Bij elke nieuwe os versie moet juist nog meer gaan werken.

Grtz.

Hasta la Vista was dat maar war ik heb heel wat apparatuur staan die niet meer onder XP en helemaal niet onder Vista draaien

Vooral HP spul
DIA Scanner werkt niet meer onde rXP
Flatbed scanner werkt niet onder Vista 64 wel omnder Vista 32

Linksys Netwerkkaart werkt niet onder Vista 64 wel onder Vista 32

Schandalig??? Niet echt vind ik.
waarom om de 2 jaar een komplete nieuwe PC aanschaffen en randapparatuur proberen mee te slepen.

Ouwe meuk is achterhaald maar toch proberen in de lucht te houden.. Eigenlijk raar.

Dan kan men van mening verschillen.
Waarom zou bv een goede goedwerkende scanner (of geluidskaart) gedumpt moeten worden?
Nieuwe versies ervan kunnen alleen maar goedkoper in mekaar geflansd worden.
En zijn niet per definitie beter en sterker.
Elke twee jaar een nieuwe pc, ik denk er nog niet over.
In linux krijg je met elke nieuwere versie steeds maar aan het werken.
Zeer knap van de linux community wat ze allemaal klaar krijgen.
Daar kan Bill een puntje aan zuigen, ha!

Grtz.

Ach ik klaag niet mijn oude HP officejet r45 ja dat is een oud beestje werkt nog prima onder Vista.
Ik had er wel problemen mee toen ik merkte dat moest gaan betalen voor de driver voor mijn geluidskaart van Creative.
Tja die terratec kaarten die drivers kan ook vinden op diverse andere site's
Een kennis van mij heeft ook zo'n ding lijkt wel of die in een Moskee zit als hij de verkeerde drivers installeert.
Die werden trouwens gewoon gevonden bij windows update voor vista.

Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar helaas.

Ik heb nu gewoon in mijn bios de onboaard geluidskaart aangezet en die werdt meteen herkend als AC97 verbeterde audio controller.
Geen echo meer, maar helaas ook geen digital uit. ( volgende probleem )
Maar goed, het "moskee" effect is gelukkig over.

Bedankt voor jullie reacties.

vista zuigt sowizo maar het kan ook zijn dat je de verkeerde driver hebt voor je videokaart als hij werd herkent en je denkt geen driver nodig te hebben dan denk nog ma eens want je kan denk k wel op je 10 vingertjes natellen dat microsoft onder de problemen zitten dan bewijzen ze keer op keer weer net zoals hun grote trots "ME" bah bah mja k zou dan maar es naar die driver gaan zouken (als je niet weet welke je moet downloaden dan doe je t als volgt "confiuratiescherm => systeem info" dan zie je precies welk type je nodig hebt).

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan