Gemini 330

Technodad

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Hoi,

Ik heb de gemini 330 op mijn Dream 7020 gezet, en moet zeggen erg mooi.

1 puntje valt me op, dat met de text toets de teletext niet wil, meer mensen last van?

Groetjes

Hmmz.. ben hem net er in aan het zetten maar volgens mij is deze buggy, is me al 2x blijven hangen, 1x meteen na het flashen en 1x tijdens zenders zoeken.
Maar ik blijf nog ff proberen.

Had hem gisteren reeds geladen,maar kreeg hem pas na een 6 keer flashen er in. Daarna werkten hij perfect , ook tt

Na de 2de hanger geen last meer gehad, heb hem ook niet opnieuw hoeven flashen, gewoon aan en uitknop gebruikt beide keren.
Teletekst heb ik ook niet apart hoeven downloaden ofzo, deed het ook in 1x.
Werkt momenteel prima.

Er zat een klein foutje in mijn aangeleverde image, is opgelost!
Gewoon in 1 keer flashen en alles okee:)

Bedankt voor de reacties mannen.........

zou het veilig zijn deze met root cramfs bovenop de 3.1 te zetten
of is het af te raden

Dat zou je ook kunnen doen, in dat geval blijven de settings wel bewaard dacht ik zo. Maar dan flasht ie hem zelf dus je kunt het proberen.
De root cramfs methode wordt ook als "veilige" methode omschreven.
Maak in elk geval een backup van belangrijke configfiles, zoals mg_cfg, radegast.cfg en evt. gbox_cfg, cwshare.cfg etc. indien aanwezig.

heb gemini 330 erin wat is het belangrijkste verschil met de nieuwste pli versie en de moeite waart om over te schakelen naar pli

krijg de schotel niet draaient hij draait helemaal naar west zodra ik hem op astra zet en wil locken draait hij weer weg naar west .
wat doe ik fout.

dr 7000s usb 256

gr hatz heeft weer wat tydt over..

Heb je dat draaiprobleem nu met de Gemini of met de PLI want dat begrijp ik niet helemaal.

Ga eens in de motor setup naar Goto 0, en druk dan op GO, dan moet hij naar de initiele positie draaien.
Kies dan "recalculate" en bevestig dat. Daarna opnieuw proberen.

Wat belangrijk is, is dat je de juiste settings hebt ingegeven voor longitude en lattitude en ook voorzien bent van een goede settingslijst.

Persoonlijk zou ik niet switchen naar PLI als ik Gemini heb draaien. Ze zijn beiden erg aan elkaar gewaagd, nauwelijks verschil, maar mijns inziens draait de Gemini toch iets soepeler, dat kan echter een indruk zijn.

gebruik rotor aangevinkt op 70 ma
gebruik goto fuctie aangevinkt

lengtegraat latitude 52.783 (oost)
breedtegraat longitude 5.950 (noord)

vraag 1 moet rotor en goto bijde aangevinkt
vraag 2 moet je iedere sateliet handmatig in voeren en safen,

gebruik de nieuwste joske draaibaar lijst.

gr hatz,

1.) Ja kun je wel het beste beiden aangevinkt, maar in elk geval goto moet aangevinkt zijn.
2.) Neen, -geen enkele- satelliet handmatig invoeren en saven, want dan ga je dus die problemen krijgen. Alleen de beide settings, dus lengtegraad en breedtegraad invoeren, het volgende veld waar je opties hebt als goto0 en satellieten saven, moet leeg zijn, dus geen sats saven anders werkt het niet.

hatz;172139 zei:
gebruik rotor aangevinkt op 70 ma
gebruik goto fuctie aangevinkt

vraag 1 moet rotor en goto bijde aangevinkt
vraag 2 moet je iedere sateliet handmatig in voeren en safen,

gebruik de nieuwste joske draaibaar lijst.

gr hatz,

Uiteraard werkt dit alleen als je schotel perfect is uitgericht.(in jouw geval moet de rotor dus exact op "0"staan en in werkelijkheid dan op 5,950 oost staan.Maar 5 gr wordt als stelregel goedgevonden omdat hier goed op gericht kan worden doordat hier Sirius zit. Dit geldt zeker voor je als je in het westen van het land woont.
Woon je in het oosten van het land kun je beter op Eutelsat W3 uitrichten omdat deze op 7Gr oost zit en je dus meer dan een graad verder van Londen afwoont waar de 0-lijn loopt
MAW Je zou op de 0-instelling beeld moeten hebben op de sirius of op de Eutelsat W3.

Als je nu je schotel exact in dwarslijn met je rotor hebt staan en de paal waar je alles aan bevestigd hebt exact waterpas (van alle kanten uiteraard) hebt staan zou je theoretisch alles moeten kunnen ontvangen van oost tot west.

Zoniet kun je altijd handmatig onder rotorinstellingen altijd nog ff iets bijstellen voor elke satelliet apart.

Hopenlijk kun je hier wat mee.........

Ja valt mee die problemen:

Staat dus niet goed moet zijn 5.950oost en 52.783noord

Euh... dat klopt.
Ik heb hier ook naar gekeken, omdat dit vaak hetzelfde soort problemen veroorzaakt maar dat komt omdat hij ze hier ook verkeerd neerschreef en daardoor zag ik de fout niet.

Het grootste getal hoord namelijk wel bij de lattitude, maar die zit inderdaad ook "noord" en hij heeft ze hier "oost" gepost.
Dus hatz, effe die settings omgooien dan moet het (dankzij Guardian) weer werken.

Guardian;172260 zei:
Ja valt mee die problemen:

Staat dus niet goed moet zijn 5.950oost en 52.783noord

Oh hahahahah,ja klopt,je hebt helemaal gelijk.Heb het antwoord wel goed gegeven maar niet zo gauw gezien dat hij dit verkeerd om had geschreven...

het verhaal van de latitude en de longitude stom maar ik wist het niet, ook was ik het nergens tegen gekomen .

ik zocht met een oude rechiever astra op en ging van daaruit naar het westen zodat ik bij sirius uit kwam volgens boekje, zodra ik de instellingen voor de rotor inschakelde draaide hij in westelijke richting weg en begreep nooit wat er fout ging wel 4-5 keer geprobeert..

wat kan de oplossing toch eenvouwdig zijn..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan