Gevraagd: uitleg

J

JoostA

Dit nieuwe onderwerp komt letterlijk als geroepen. Het begrip card-sharing kende ik wel. Onlangs zag ik "sharemax 5.5. final " ergens staan. Ik heb dat eens gedownload maar ik heb gisteren gezien dat het programma behoorlijk onbegrijpelijk is.

Mijn bedoeling is de volgende (ik denk dat dit ook is wat Black Tiger bedoelt)

Ik heb drie computers staan waarvan 1 naast mijn Humax ontvanger. Dus dacht ik: wat let mij om die computer te benutten om boven televisie te kunnen kijken (op de werkkamer).

Maar hoe doe je dat precies. Er staat nergens een handleiding. Je zou denken dat je van één compouter op de een of andere manier een server maakt waarop je vanuit je interne netwerkje inlogt en waarop je vervolgens naar dat programma kunt kijken (moeilijker dan dat wil ik het niet maken). Helaas geen idee hoe te beginnen. De Humax heeft met de ToH software aan boord ook al weer twee verschillende instellingen voor sharen (en nog de optie om EMU + S te kiezen). Hopeloos...

Wie weet er meer van ?

Phoe... ik kan je precies vertellen hoe je dat zou moeten doen met een Linux pc, maar via windows zou ik dat niet weten.

Ook niet hoe dat met een Humax werkt. Alhoewel... ik heb eens een tooltje gezien, dat draaide men op de pc, dat was de sharesoftware. Daar kon je dan met de Humax op inloggen, deze moest dan wel via een seriele nullmodemkabel (of gewone seriele kabel) aangesloten zijn op de pc.

Maar misschien dat iemand anders nog wat meer weet over het Humax gebeuren en share voor de tv boven met een windows pc.

Linux ligt hier sowieso even plat, omdat ik met dire neiuwe draadloze adapters ben gaanw werken (ik wilde naar WPA ipv WEP en bovendien naar 54 Mb/s ...). Dus het moet nu echt even per Windows. Dat Sharemax is in ieder geval iets Wiondows achtigs. Een marginale "handleiding" ben ik al ergens tegengekomen maar daar kom je zo niet ver mee.

Die utility wat ik bedoelde heet HSIC waarvan ik hier HSIC v2.04 heb, die draait op een windows pc, maar zoals gezegd, dan moet je met een kabel naar de pc toe vanaf de Humax.

Maar of dat nog gebruikt word weet ik niet. Da's een ding van 2004.

Die kabel naar de PC is geen punt. De Humax zit er permanent aan vast. (Op de een of andere manier kan ik op die manier Frankrijk ontvangen, heel interessant). Ik ga wel eens kijken of ik dat programma van je kan opscharrelen.

Ach, soms doet email ook al wonderen, wie weet heeft al iemand aan liefdadigheid gedaan.:)

Ach' date=' soms doet email ook al wonderen, wie weet heeft al iemand aan liefdadigheid gedaan.:)[/quote']
Ik heb geluisterd naar jou en mij aangemeld op dit forum, ik heb met je gecommuniseert via het Orange forum en daar heb je mij goed geholpen.

Nu moet ik alweer een hele avond lezen, maar ja, je leert er een hoop van.

Je hoort nog wel van mij!!

Mvrgr. Dick

Heeej Daktary, ja dat klopt daar hebben we gecommuniceerd. Er is inderdaad een hoop informatie te vinden zoals je zelf ook al schreef.

Leuk dat je erbij bent, welkom!

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan