Gezamelijke internetaansluiting?

S

Sandokan

Ik wil mijn internetverbinding gaan delen en ik weet dat ik daar een router voor nodig heb.Mijn internetaansluiting heeft een bepaald ip-adres en nu wil ik degene waar ik de internetverbinding mee wil gaan delen een emailadres toekennen met achter het @ dezelfde providernaam.nl als ik zelf heb.Is dit mogelijk zonder dat zijn post ook in mijn postvak terecht komt en vice versa? Hoe configureer ik dit?

Hoi. Dat is mogelijk als je provider het toelaat dat je meerdere email adressen met daarbij behorende aparte wachtwoorden maakt.

Het router gebeuren op zich is dan even niet interessant omdat je vraag hier een email vraag betreft.

Stel voor jij hebt sandokan@home.nl met wachtwoord jantje.
Nu wil je voor je buurman ook een email account aanmaken.
Dat gaat dan heten sinterklaas@home.nl met wachtwoord pietje.

Zo stel je dat dan ook in op zijn pc, voor hem dus alleen het sinterklaas account en voor jou op jouw pc alleen het sandokan account. Omdat hij jouw wachtwoord niet weet, kan hij ook niet jouw mail ophalen.
LET OP! Het kan zijn dat de mailserver achter een router anders moet heten. Bij @home bijv. heet de mailserver "mail".
Als je achter een router zit moet je daarvan maken in Outlook "mail.home.nl" anders word ie niet gevonden, met uitzondering van enkele NL routers die deze funktie al weer opvangen inmiddels.

Let ook goed op dat je echt email adressen met apart wachtwoord hebt, anders kan er sprake zijn van zogenaamde alias accounts en dan krijgt iemand dus alle mail op 1 account binnen en dat was niet de bedoeling.

Ik begrijp het,Black Tiger

Bedankt voor je advies.

Groeten Sandokan

Verrek, nou weet ik meteen waar sinterklaas woont:biggrin::biggrin::biggrin:
Bedankt BT!!

Gewoon die persoon een gratis account aan laten vragen bij de zelfde provider dan is ie ook zelf verantwoordelijk voor wat hij er mee doet.
gr dustie

Dat je dat niet wist.
Sinterklaas woont gewoon thuis hoor.

Sandokan ik vindt het leuk dat je, je internet verbinding wilt gaan delen met anderen maar daar moet je het dan ook bij houden.
PSSSSSSSSSS ik heb al een VROUW (hihihihihi)

Mijn internetverbinding delen scheelt mij in de kosten en Sinterklaas heeft het ook niet meer zo breed als vroeger.Ik zal niet verklappen waar ik woon want dan heeft die oude man geen rust meer.

Clouseau je wilde toch een hoofdrol in een film hebben?Wat voor film had je in gedachte?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan