Ghost 9

H

hatz

ik probeer een volledige back up van c schijf te maken geeft fout aan met northon ghost 9.
na wat gelezen te hebben op internet kwam ik dit tegen.

gebruik a u b ghost 8 v168 in plaats van ghost 9
de belangrijkste reden een schijf bachkup te maken is veiligstellen van het besturings systeem en te herstellen als de pc geheel onbruikbaar is!
u kan norton ghost 9 op dat moment niet gebruiken omdat het besturings systeem dan onbereikbaar is!

dit heb ik weer ghost 9 en je kunt er niks mee ,of weet iemand de oplossing.

gr hatz,

je kan met ghost 9 alles dus ook een backup dit doe ik elke week geen enkel probleem
Andre

Ik heb een opstartbare CD versie van Ghost 9. Is het dan ook niet mogelijk met deze cd op te starten en dan je ghost image terug te zetten?
Als dat niet kan valt me dat behoorlijk tegen van ghost. Normaliter staat er immers altijd wel ergens een gewone executable die je ook vanuit dos kunt opstarten om je backup terug te zetten.

ik heb zondag avond een backup van c schijf gemaakt met ghost 9 naar de dvd brander toen hij klaar was kreeg ik de fout melding dat bepaalde systemen in gebruikwaaren en dus een niet kon bekuppen .

dus en copy van c naar de dvd brander welke instelling gebruik ik dan zodat het wel kan.

gr hatz,

Beschrijving: Er is een fout opgetreden bij het maken van een backup van station C:\. Fout EA39070A: De interne structuur van het imagebestand is ongeldig of wordt niet ondersteund.
Details: 0xEA39070A
Bron: Norton Ghost 9.0

voor de duidelijkheid wie weet mag het zeggen.

gr hatz,

weet iemand waar deze staat in nl versie, ghost 8 v168

kan hem nergens vinden de wereld is vergeven van de 9 serie.

gr hatz,

Een echte backup moet je eigenlijk ook maken als het windows niet werkt want dan zijn bestanden in gebruik.

Ik dacht dat het daarom ook was dat Norton 9 een bootable cd was, maar nogmaals.... ik heb hem wel, doch niet getest.

Geen idee waar je die v8 kunt vinden, zoals je zelf ook al zegt, v9 staat overal....

ghost 9 op de d schijf geinstaleert kreeg geen foutmelding meer,
kan nu image maken naar ander gedeelte op de schijf die opgedeelt is (werkt) ,via netwerk naar andere pc (werkt) , via usb naar usb disk (werkt) , het terug zetten ook geen probleem ook op andere pc is geen probleem.

MAAR IK WIL NOG 1 DING EN DAT WIL NIET snif snif

hoe kan ik van een willekeurige pc thuis of bij iemand anders een image maken van de hd zonder ghost op de schijf te installeren, het terugzetten lukt wel,en dan bedoel ik naar een usb hd liefst met cd rom of moet ik dan een ander programma gebruiken.

gr hatz,

als je vrouw net zoveel tyd neemt als een pc krijg je nooit geen rust meer....

Dan zul je de ghost floppyversie moeten hebben.
En die staat niet op de Ghost 9 cd, dat probleem had ik ook al.:(

De laatste floppyversie die ik heb is van Ghost 7.5 corporate. Misschien dat de 8 die nog wel heeft, geen idee, heb nooit een van de 8.x versies gehad hier.

ik heb wel de 8 versie alleen is die in het engels, ondersteund ntfs (vorige versies waren niet in staat ntfs stations in te lezen)

De 7.5 kan ook NTFS inlezen en overzetten. Ik had namelijk alleen de 9 en de floppyversie van de 7.5 en daarmee is het me prima gelukt.
Het gaat echter om het -schrijven- naar NTFS vanaf bootdisk, dat kon de 7.5 dus niet. Kan de 8 dat wel?

En zoja, kun je me dan op een of andere manier de floppyversie van de 8 regelen? Evt. per email even contacteren?
Zou heel fijn zijn!

nouja lezen en schrijven, dat bedoelde ik dus eigenlijk.

Ik boot vanaf een fat32 schijf (dos) en maak dan een backup naar een ntfs schijf (dus een img van station c=fat32 naar d=ntfs)

overigens kun je dit vergemakkelijken via een bat bestandje (zelf ooit gemaakt) geen promts etc. maar wellicht is dit al bekend (en gebruikt)

vanaf flop moet het ook lukken lijkt me als het via fat32 opgestart word? (anders probeer ik het morgen even via flop)

ik heb de 8 versie ook van ghost in het engels maar welke gebruik ik dan voor de usb hd,
wat is er mogelijk volgens de wizard.

standaard ghost boot disk
netwerk boot disk
drive mapping boot disk
cd?dvd startup disk with ghost
console boot partition
tcp/ip netwerk boot image
tcp/ip net werk ghostclient boot image

welke moet ik gebruiken en waar plaat ik een vinkje bij het volgen van de wizard, ik heb de eerste geprobeert maar geeft foutmeldingen voor dat ghost werkelijk start, hij werkt overigens wel ,kan het ook met 1 disk, ik moet nu twee laden en volgens mij is hij niet alles nodig of vraag ik nu te veel..

gr hatz,

Originally posted by Black Tiger
De 7.5 kan ook NTFS inlezen en overzetten. Ik had namelijk alleen de 9 en de floppyversie van de 7.5 en daarmee is het me prima gelukt.
Het gaat echter om het -schrijven- naar NTFS vanaf bootdisk, dat kon de 7.5 dus niet. Kan de 8 dat wel?

En zoja, kun je me dan op een of andere manier de floppyversie van de 8 regelen? Evt. per email even contacteren?
Zou heel fijn zijn!

Kijk in je mailbox :)

Hartelijk dank Crazymotha!!!:biggrin:

Overigens ben ik wel met de dos ghost disks tot de conclusie gekomen dat wil je een goede backup maken van je boot-drive, dat je niet de "default" optie moet nemen, want dan zet ie de boot-sector niet mee in het image, met als gevolg dat je niet meer van de schijf kunt starten.

Bij win98 geen probleem want dan neem je een win98 bootdisk en zet met het commando "sys c:" het boot-deel weer over zodat ie weer kan opstarten.
Maar bij XP is dat dus niet zo eenvoudig.

De tweede optie is dan dus de te kiezen optie "image all".
Nadeel van Ghost vind ik nu wel dat ie lege ruimte gewoon mee in de backup zet en dat ie ook nog eens automatisch de images gaat spannen met een grootte van 2,1 gig.
Een raar formaat, want op dvd past 4,3 gig. In de dos versie is dat niet aan te passen voor zover ik kon zien.

Verder is het nadeel dat lege ruimte ook mee de backup in gaat.
Een partitie van bijv. 40 gig, waarbij maar 5 gig gebruikt is, komt als backupfile met een grootte van 40 gig uit de bus.
Het zou mooi zijn als je het zo kon maken dat ie alleen de bootsector en de gebruikte ruimte in de backup zet en er 1 file van maakt of dat de grootte van de volume's in te stellen is.
Nogmaals.... ik heb het hier over de floppy versie, dus niet de geinstalleerde windows versie.

cd ghost 9.0 nl

openen met verkennen
ga naar map 1386
start
advanced
nl

en wat staat daar?

inderdaad ghost boot disk van de 8.0 versie

gr hatz,

ik wist het ook niet maar aldoende vindt je iets, dan is het feest.

Ah kijk, ik dacht dat daar alleen windowszaken stonden daarom had ik daar niet verder gekeken.
Inmiddels heb ik die bootdisk wel, maar die kopieert dus ook lege delen mee.

En aldus kreeg ik het advies het eens met DriveImage Pro te proberen.
Een tijdje terug stonden hier ergens in een van de topics ook een manier om een driveimage pro backup van diskette te benaderen dus we gaat weer eens op zoek.
Wat mijn kant van de vragen betreft alvast allemaal heel hartelijk dank voor de hulp, ook de hulp die via email is gekomen.:)

is de ghost versie die op diskette gebruikt wordt (de laatse 8.0) ook vanaf CD opte starten makelijk voor bv laptop en zo

wie heeft het exe bestandje dat nodig is, heb geprobeert met autorun wizard maar doet het niet wel als hij is opgestart is de pc maarja dan is het telaat,en wie wil het uiteraart beschikbaar stellen voor dit expirement...

gr hatz,

ik had eigelijk uitvinder willen worden..

Recovery is bij Norton Ghost 2003 alsook bij Ghost 9 gewoon vanaf cd te starten, de cd is bootable.
Nadeel: je kunt er alleen een backup mee terug zetten, je kunt er geen backup mee maken op die manier.
Dat kan weer wel met de floppyversie.

maar is de diskete versie ook niet bootable te maken vanaf cd

gr hatz,

zal wel nooit uitvinder worden!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan