Girotel en Dynalink modem. Inbelprobleem.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.288
Punten
113
Leeftijd
61
Ik heb een Topline 1433EVQ, dat is eigenlijk een Dynalink, precies hetzelfde.

Nu wil ik graag inloggen bij Girotel, heb al van allerlei settings geprobeerd maar de enige manier waarop de verbinding lukt is met 2400 baud en 7e1 bij de instellingen doch dan krijg ik geen datatransfer.

Het betreft hier girotel 3.0 in windows XP.
Is er toevallig iemand met een Dynalink 1433 (of andere dynalink of topline) die ook met girotel werkt en de juiste settings allemaal weet?

Via google kom ik heel veel tegen maar ook dat werkt niet.

Er is al girotel 5.0 Zakelijk en bel je in via isdn of pstn het kan namelijk zijn dat je via isdn lijn op pstn verbinding inbelt of zoiets ik heb een soort gelijk probleem met faxen als ik fax vanaf pstn naar een fax op isdn dan gaat het helemaal fout vreemd maar waar vanaf isdn op isdn gaat wel prima misschien kun je er wat mee.

groeten dustie

Heb ook eens zoiets liggen/gebruikt.
Ik meen me echter te herinneren dat ik altijd 8N1 moest instellen.
Girotel heb ik echter nooit gebruikt.
Grtz.

Volgens de postbank die ik vanavond nog ff belde moest het 8G1 zijn.
Met ISDN moest ik 7E1 gebruiken.

@Dustie: Ik ben via een analoge lijn, dus gewoon pstn en deze Topline is ook een gewoon analoog 33k6 modem.
Enig verschil is dat ik via een centrale naar buiten bel maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Girotel 5.0 zakelijk is bij mijn weten alleen voor zakelijke klanten. Ik ben particuliere klant, heb geen zaak dus zal ik dat waarschijnlijk ook niet gebruiken kunnen. De helpdesk vroeg me ook welke versie ik had en waren tevreden toe ik ze dat ik 3.0 had.

Misschien is mijn modem toch niet meer helemaal lekker of moet ik het toch eens buiten de centrale om proberen. Alleen kan dat morgenmiddag pas want daar moet ik de Livebox voor uittrekken en dan valt hier internet weg.
Daarnaast is Girotel toch maar tot 23.00 te bereiken.

8N1 is hetzelfde als 8G1, waarbij G voor geen parity staat en N voor none.
En E voor even, maar dat weet je wel.
Grtz.

Ach, stom.:stupid: Je hebt gelijk. Da's waar ook. Maarja dat komt ook omdat ik bij modemcommando's altijd in het Engels denk en dan opeens heb je zo'n setting in het Nederlands en raak ik verward.
Gelukkig maar dat vergissen menselijk is.:)
Bedankt voor de rechtzetting!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan