gmail

B

BiG_G

Heeft iemand dat al?

Gmail is Google mail, de absolute concurrent van Hotmail. En ik denk zelfs dat het niet eens meer een concurrent is. Bij hotmail schijn je nog te moeten betalen voor de 2 Gb versie... Gmail is gratis en loopt gewoon gestaag op (dat zie ja als je wilt inloggen).
Gmail krijg je ook niet zomaar, je moet uitgenodigd worden... Dat maakt gmail wel heel speciaal, vind je niet?

Ik vind het wel cool...

[SIZE=-6]Zomaar, om een discussie op te starten ;)[/SIZE]

G

Ik heb al een tijdje mijn Gmail account.
Ik gebruik m zelden.
Dat heeft te maken met de afspraak die je maakt met google.
Google biedt namelijk deze vorm van mail aan om daarmee hun zoekmechanismen te perfectioneren.
Gmail is namelijk bedoeld om gemakkelijk bepaalde mails terug te vinden zonder dat je ze daarvoor sorteert naar onderwerp of afzender en dergelijke.
Alleen, dat doorzoeken is niet beperkt tot de gebruiker.
Ook commerci?le aanbieders kunnen je aanbiedingen doen van zaken die jou (volgens de inhoud van je mail) zullen interesseren.
Dat wil niet zeggen dat die aanbieders de inhoud zouden kunnen lezen.
Maar ze kunnen dus wel globaal vaststellen waarover je zoal mailt.
Uiteraard doet google er wel hun best voor om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk bekend word van die inhoud, maar het is toch weer een stapje verder dan de mail die (als het goed is) alleen voor jou op de server bij de provider ter inzage staat.
Dat beschermen kan google dus bijvoorbeeld doen doordat een adverteerder opgeeft op welke criteria gezocht moet worden, en dat google dan zorgt dat de inhoud van de nboodschap bij jou terecht komt, en dus die adverteerder zelf niet zou weten waar de berichten zoal heen zouden gaan.
Of ze dat op die manier ook doen weet ik niet want dat word niet bekendgemaakt.

Reden dat ik destijds graag een invite accepteerde was wel die 2000 MB aan opslag (je weet maar nooit wanneer dat handig kan zijn).
En daarmee zijn en blijven ze elke andere aanbieder zoals hotmail een grote stap voor.

Ik had begrepen dat Gmail vrij ter beschikking zou komen als de test fase be?ndigd zou zijn.
Nou, dan zijn ze nog aan het testen want inderdaad zie ik dat ik nog steeds mensen kan uitnodigen (50 stuks).
Inderdaad zie ik nu ook dat ik meer opslagruimte ter beschikking heb gekregen.

Maar ik gebruik het wel. ;)

Ik gebruik hem en ik gebruik de hard disk versie (computer idee).

;)
Nr.10

Ik gebruik hem als externe data opslag voor mijn werk, back-up e.d.
Ik kan nu, waar ook ter wereld altijd grote bestanden uitwisselen.

Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn niet 2048 bits gecodeerde mail.....

:biggrin:

Ik voor mijn nieuwsbrieven ed.
Die laat ik daar allemaal binnenkomen.
Ik was trouwens net aan het testen daar maar merkte dat hij geen rar bestanden accepteerde, eens tussen de instellingen kijken of die dicht staat of zo.

Ok? dan bij deze als je een gmail account wil kan ik je een invite sturen ik heb nog 200 te vergeven.

Ik hoor het wel stuur maar een PM en het komt goed

Ik heb er ook stuk of 50 dus als jullie een gmail account willen hoor ik het wel..

Die Gmail heb ik ongeveer een jaar en hij is fijn.
Nadeel is wel dat je het overzicht kwijt raakt,das mijn mening.

Deze gmail heb ik destijds via een engelse site gekregen en had geen uitnodiging nodig.
Dit was in een pril stadium van de beta versie van gmail.

Toen dit bekend was kwam later hotmail,als je een account aanmaakte via de een amerikaanse staat als woonplaats ,kreeg je 250 MB opslag.
En later hier ook in Nederland.

Derk

Tja, ik dacht dat je met die labels en sterren juist kon selecteren. Dus het overzicht juist heel duidelijk is...

=========================================================
Hoe gebruik ik labels?
Antwoord
terug naar het helpcentrum

Labels zijn net e-mailmappen, maar dan beter. U kunt meerdere labels toevoegen aan een conversatie (en er gelden dus geen beperkingen voor het aantal mappen dat u kunt selecteren). Vervolgens kunt u zoeken naar berichten op basis van de labelnaam.

Wat wilt u nu doen?

Een label maken

Een label bewerken

Een label toepassen

Een label verwijderen
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[SIZE=-6]Bron: gmail.com[/SIZE]

Even hieropdoor gaan:
Als je nu bv een label maakt "BiG_G" en je hebt bv veel post van mij, die je dus het label "BiG_G" geeft (doormiddelvan een ster en dan op 'meer acties' en dan BiG_G te klikken). Hierna druk je meteen op archiveren.
Nu zie je ze niet meer in je postvak in, maar wel als je op je label "BiG_G" klikt.

G

Klik op filters maken
kies bv de naam: BiG_G
Kies "volgende stap", kies "postvak in overslaan", archiveren en label toevoegen (BiG_G)

klaar is G!

G

Hoezo.... onoverzichtelijk?
;)

BiG_G zei:
Klik op filters maken
kies bv de naam: BiG_G
Kies "volgende stap", kies "postvak in overslaan", archiveren en label toevoegen (BiG_G)

klaar is G!

G

Hoezo.... onoverzichtelijk?
;)

Ik hou niet zo van handelingen.
Lezen ,grote bestanden bijvoegen okay en dan weg pleuren ,das mijn motto
Maar das voor iedereen verschillend natuurlijk,das mijn menig ,meer niet.

Derk

In het begin werd die teller met invites left elke keer weer opgehoogd naar 50 en zie net dat het er nu alweer 100 zijn.

iemand die mij mischien kan uitnodiging kan sturen van gmail ?
Hoor het :)

Hij is verstuurd. ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan