Google gaat door een overeenkomst met de satelliet-tv-operator EchoStar de Amerikaanse markt voor tv-commercials op. De zoekreus wil de adverteerder dezelfde meetbaarheid leveren als nu met Adsense het geval is.
Google kiest onder andere voor samenwerking met EchoStar Communications vanwege het bidirectionele verkeer dat mogelijk is op het Dish-network met een aanbod van 125 kanalen. De operator krijgt van de 13,1 miljoen abonnees een signaal retour, waardoor tot in detail kan worden vastgesteld wat het kijkgedrag van iemand is. De twee bedrijven gaan nu samen een geautomatiseerd systeem ontwikkelen voor het kopen en verkopen van de commercials en het meten van hun impact. Via een website kan de adverteerder zelf de demografische of geografische doelgroep kiezen, waarbij de zoekgigant belooft dat het kijkgedrag van individuele abonnees niet kan worden geraadpleegd. Ook kan de reclamevideo naar Google worden ge?pload. De tv-advertentieruimte moeten vanaf mei in te kopen zijn.
De Amerikaanse markt voor tv-reclame is met een waarde van 70 miljard dollar de grootste ter wereld. Google hoopt dat het snel beschikbaar stellen van kijkcijfers adverteerders beter in staat zal stellen om niche-doelgroepen te bereiken. De huidige zwaargewichten, zoals Comcast, Time Warner Cable en Cox Communications, zijn traag en terughoudend met het geven van informatie over het kijkgedrag van hun klanten. De bedrijven beschouwen dergelijke gegevens als de kroonjuwelen, maar steeds meer adverteerders willen zo snel mogelijk tot in detail weten of een spotje het gewenste succes heeft.
Google kiest onder andere voor samenwerking met EchoStar Communications vanwege het bidirectionele verkeer dat mogelijk is op het Dish-network met een aanbod van 125 kanalen. De operator krijgt van de 13,1 miljoen abonnees een signaal retour, waardoor tot in detail kan worden vastgesteld wat het kijkgedrag van iemand is. De twee bedrijven gaan nu samen een geautomatiseerd systeem ontwikkelen voor het kopen en verkopen van de commercials en het meten van hun impact. Via een website kan de adverteerder zelf de demografische of geografische doelgroep kiezen, waarbij de zoekgigant belooft dat het kijkgedrag van individuele abonnees niet kan worden geraadpleegd. Ook kan de reclamevideo naar Google worden ge?pload. De tv-advertentieruimte moeten vanaf mei in te kopen zijn.
De Amerikaanse markt voor tv-reclame is met een waarde van 70 miljard dollar de grootste ter wereld. Google hoopt dat het snel beschikbaar stellen van kijkcijfers adverteerders beter in staat zal stellen om niche-doelgroepen te bereiken. De huidige zwaargewichten, zoals Comcast, Time Warner Cable en Cox Communications, zijn traag en terughoudend met het geven van informatie over het kijkgedrag van hun klanten. De bedrijven beschouwen dergelijke gegevens als de kroonjuwelen, maar steeds meer adverteerders willen zo snel mogelijk tot in detail weten of een spotje het gewenste succes heeft.