Gratis 24 uur per dag onbeperkt bellen????

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Wie heeft dit bij zijn adsl abonnement?

Want ik begin meer en meer te twijfelen om van mijn @Home abbo af te stappen en aan de adsl te gaan, want gezien de laatste verhogingen in de snelheid, en de aanbiedingen die er bij een adsl pakket zitten, wordt het steeds aantrekkelijker om hier aan te beginnen, en de kabel achter mezelf te laten, want op dit moment gaat @Slome totaal niet met de andere internetaanbieders over...

En ik ben er op dit moment helemaal niet meer over te spreken zo, je betaalt meer voor minder!!!

Dus eventjes een vraagje voordat ik na de winkel stap, hoe zit dat met dat "gratis bellen" ? Want ik lees het nu weer in een reclameblad wat vanavond weer in de bus valt, en het doet mij veel te aantrekkelijk klinken, ik voel "De adder" ;)

Op de zaak hebben wij VOIP maar je kan er niet alles mee en geheel gratis bellen ook niet.

Je zou Voipbuster eens kunnen proberen het is niet geheel gratis het kost 5 euri en daarna word het leuk alle telefoon vaste gesprekken binnen nederland zijn gratis en ook naar sommige andere landen.

Voipbuster werkt prima. Je kunt 2 minuten gratis bellen.
In principe is het gratis, maar je moet wel credits op voorraad hebben, waarschijnlijk is dat voor als je zou bellen naar landen die wel geld kosten dat ze dat dan ook van je account aftrekken kunnen.

Maar Wiz heeft gelijk, zodra je die 5 euri aan credits hebt, kun je binnen NL gratis bellen, in elk geval naar vaste telefoons, ook Belgie en een aantal anderen landen is gratis.
Ik ken een Belg en die belt me altijd met voipbuster want dat kost hem geen cent.
Die heeft het al een tijdje en heeft er 10 euri credits op staan en is minimaal al een maand ermee aan het bellen naar NL en behoorlijke telefoongesprekjes ook, niet zo van 10 minuten ofzo hoor, en hij heeft die 10 euri nog steeds op zijn account staan.
Dus het bellen zelf is echt gratis.

Ik heb tiscali met telefonie. Ik betaal alleen voor 06 en service nummers... alle vaste telefoon nummers binnen NL zijn gratis.

G

Originally posted by BiG_G
Ik heb tiscali met telefonie. Ik betaal alleen voor 06 en service nummers... alle vaste telefoon nummers binnen NL zijn gratis.

G

Alleen dan is het van Wanadoo; Gratis 24 uur p/dag onbeperkt bellen, naar alle vaste nummers in Nederland...

Ik zal toch eens gaan informeren hoe het zit.

Dag Vrienden!!

Kan dit gratis bellen ook bij "HET NET" met ADSL van KPN??
En heb je daar een programmaatje voor nodig of moet je iets aanschaffen wat er tussen gezet moet worden?
Ik wou er erg graag iets meer over weten.

Bij voorbaat dank: Oane!!

Hmmm, ook hier is mijn kennis enigsinds gebrekkig:

Gratis bellen onbeperkt, is niet bij iedereen onbeperkt. Somige ISP's houden zo'n 500 belminuten aan alszijnde onbeperkt (fairuse pol.) Zoals Scarlet (je weet wel met die lelijke kwal Bo v erven doorens)

Ik weet niet of KPN dit ook heeft, aan de ene kant lijkt het me logisch dat ze het iig binnenkort krijgen (als ze het al niet hebben) Aan de andere kant... snijden ze zichzelf deels in de vingers omdat je een enorm deel van je inkomsten gaat missen, wat weer de keerzijde heeft dat mensen mogelijk bij je weg gaan...

Deze service is niet een kwestie van een programma. Want je sluit je telefoon aan op je modem, zodat je ook berijkbaar bent als je computer uitstaat. Je belt via het internet, en je ISP schiet je het KPN netwerk op.
Nu weet ik alleen nog dat door groot inkopen de ISP's de belminuten gratis kunnen weggeven omdat ze het zooooo goedkoop kunnen krijgen... dat dat gewoon verwerkt zit in je abbo voor adsl.

G

hier staat 1 en ander te lezen over dit gebeuren...

Ook bij huts heeft men toevallig dit onderwerp aangekaart, wellicht heeft de starter daar hetzelfde reclamefoldertje in zijn handen als ik. ;)

Ik lees daar hetzelfde als Wizzard hier zegt met Voip, maar daar verteld men erbij dat je zo eens in het half jaar naar een nummer moet bellen wat wel geld kost, je eigen 06 bijvoorbeeld, anders gaan je credits verloren.

Deze service is niet een kwestie van een programma.
Dat ligt er maar aan. Bij Voipbuster gaat het dus wel om een programma en moet wel je pc aan staan.

Bij de Voip wat de internetproviders bieden hoeft dat weer niet.
Er is naast Voip ook nog VoDSL. Er schijnt een verschil tussen te zijn alleen weet ik niet meer zeker wat dit was.
Ik dacht dat Voip (voice over ip) meer geadresseerd is op het ip adres en VoDSL gewoon op je dsl lijn, maar niet ip gebaseerd, doch dat weet ik niet zeker.

Bij de voip van providers kun je een gewone telefoon gebruiken, bij een aantal andere voip bedrijven ook maar dan moet wel je modem/router dit ondersteunen.
Internetproviders die ook voip leveren, die leveren over het algemeen ook wel de benodigde apparatuur of je krijgt de keuze die bij hun of elders te kopen.

Hallo Allemaal,

Ook ik ben hiermee aan het experimenteren(voipbuster)
Werkt voor mij prima vanuit belgie :) ,is natuurlijk wel" zolang" als het weer duurt.Want ze hebben de telefoontijden al aangepast en zelfs afgeschaft.
Ben zelf in het bezit van een Vigor 2900VG
wat via de fxs poort zou moeten werken.
Helaas blijk ik te dikke vingers te hebben,nog niet voor elkaar gekregen.
Via de softphone geen problemen.
Heeft er hier iemand positieve ervaringen mee.
Groet..

@bt, zoals Freg het vroeg in zijn eerste vraagstelling, ging ik er niet van uit dat ie een programma bedoelde zoals er velen zijn. Ik meende uit de vraagstelling duidelijk te lezen als extra service van de ISP. En in deze zijn er nu een aantal dat je bellen en gebeld kan worden via je DSL netwerk en modem. Dus geen computers die aan moeten staan etc.

Scarlet en Tiscali, wellicht versatel zijn hier erg mee bezig. Wannadoo meen ik ook, iig doen zij het ook via de kabel net als UPC en multikabel. Allemaal ZONDER programma voor op de computer maar gewoon een modem die ook voip ondersteund. (en de een rekent geld en de ander niet)

G

een vriend van mij heeft adsl2
hij is super tevreden over het adsl2 van versatel.(van 39.95)
hij kan volgend jaar in het weekend en savonds ook gatis bellen via versatel.
nog niet overal is het bellen geschikt op adsl2.(zoals hier in limburg.)
ik ben er ook hard over na aan het denken.
ik heb zelf ook @slome voor 17.95.
maar die 39.95 is inderdaad wel wat duurder,maar je krijgt er wel wat voor terug.
mijn vriend is dus super tevreden over adsl2 van versatel,het downloaden gaat als een raket,maar zegt zelf ook dat veel meer providers in de loop van volgend jaar gaan stunten met aanbiedingen.
hij zegt ook tegen mij,wacht nog 1 jaartje,dan zul je zien dat er veel meer aanbieders gaan komen van adsl2.
met nog betere aanbiedingen.

ik wacht nog wel 1 jaartje af.

@Big_G
Ik meende uit de vraagstelling duidelijk te lezen als extra service van de ISP
Correct, maar aangezien hij het bij @home niet heeft gaf Wizzard een alternatief waar ik op door ben gegaan.
Zoals je dan uit de reactie van Orgy kan lezen zou Voipbuster ook niet perse via een programmatje hoeven maar zou ook via een voip modem moeten kunnen, probleem is alleen de instellingen, helaas weet ik die ook niet voor zo'n Draytek.
Ik vergiste me dus klaarblijkelijk in de veronderstelling dat het alleen via software kon.
Het werd dus in feite gewoon geschreven als mogelijk alternatief in plaats van overstappen van provider. En uiteraard voor mensen die niet aan overstappen denken maar toch willen bellen.:)

@Format c: Ik zou inderdaad even wachten en dan zeker ook even vergelijken met wat Tweakdsl aanbiedt i.c.m. Tiscali, daar is binnenkort ook adsl2+ op verkrijgbaar (op sommige plaatsen is het al geregeld) en die gaan ook voip krijgen.
Voordeel hierbij is dat je ook meteen gratis aansluiting hebt op de newsserver van Tweak als je interesse hebt in newsdownloads bijv.

Versatel schijnt ook een supersnelle newsserver te hebben, maar wie weet of ze die niet wellicht ook gaan sluiten of beperken dus een vergelijk tegen de tijd dat je wilt gaan overstappen is altijd handig.

Tja nu wordt er ineens gesproken om te wachten...

Ik weet het niet, maar ik denk dat ik niet lang meer wacht want @home, of slome zoals velen doen denken begint zijn naam stilletjes aan eer aan te doen.

Al sinds een jaar praat men daar over bellen met @home voor hun leden, maar er is hier nog steeds niks bekend.

En om dan over de snelheid te spreken, daar loopt men op dit moment gigantisch achter, vandaar dat er hier dus echt de gedachte is om over te stappen naar de provider, maar ik neem voor dat dit besluit valt wel eerst contact met @home op om eens te vragen waarom men zo achter blijft, en duurder is dan een ander.

Freggel je zou natuurlijk al kunnen overstappen op Tweakdsl met een tiscali lijntje of bbned lijntje wat ij wil maar kan wel zeggen tweak werkt goed je kan dan gelijk VOIP telefonie nemen bij tweak.

Op de zaak hebben wij Solcon ook met een touwtje van Tiscali met daarop VOIP

het enigste wat je niet kan bij voip is er een analoog modem op aansluiten dat gaat niet werken ook alarm installaties en betaal automaten werken hier niet mee.

Het wachten richtte ik eigenlijk op Wizzard omdat die eigenlijk al aangaf dat het toch eerder iets zou worden voor begin komend jaar.

Wie nu wil overstappen kan dat doen, het enige wat ik dan wel wil aangeven is dat de voip optie bij Tiscali adsl2+ er op dit moment nog niet is, wel gaat komen op korte termijn volgens een Tweak medewerker.
Daarnaast loopt er momenteel een aanbieding bij Tweak tot 1 oktober. Dat is ook een reden om te wachten om te bekijken wanneer de volgende aaanbieding komt.

BBNed heeft inderdaad ook voip, maar die hebben de laatste tijd toch wat meer problemen, Tweak levert ook geen VoDSL meer van BBNed. Gezien capaciteits- en andere problemen bij BBNed hebben ze besloten daar voorlopig mee te stoppen en alleen nog met de Tiscali abo's door te gaan.
Ook deze week (gisteren of eergisteren) was er wederom een storing bij BBNed waarbij ook weer het telefonie deel eruit lag voor een groot deel.

Tja lees ook niet elke dag de website van Tweak.
En het klopt er is momenteel veel storing bij BBned dat merk ik thuis ook steeds weg vallende verbindingen.

Ik wacht thuis ook even af en zal waarschijnlijk thuis ook de overstap maken naar het tiscali netwerk zodra dit mogelijk is en de centrale bij mij in het dorp dit kan leveren.

Dat doe ik ook nog eventjes, ik heb zojuist eeen onderonsje gehad met iemand van @slome, en daar wacht ik dus nog even mee wat daar uit gaat komen....

eerst nu even linux onder controle zien te krijgen, en dan gaan we hier dat Voip wel eens uit proberen. ;)

Originally posted by freggel1
Dat doe ik ook nog eventjes, ik heb zojuist eeen onderonsje gehad met iemand van @slome, en daar wacht ik dus nog even mee wat daar uit gaat komen....

eerst nu even linux onder controle zien te krijgen, en dan gaan we hier dat Voip wel eens uit proberen. ;)

Freggel1,

Er staat weer een verandering te komen van @slome.
Ik heb hier ook een topic voor aangemaakt.

Derk

freggel het klopt dat @slome geen telefonie meer aanbiet omdat er onder de 500 abbonee's die het wel hebben aangevraagd te veel problemen en te slechte kwaliteid hebben daarom zijn ze gestopt met het verder aanbieden van telefonie .
en ja die snelheid mag wel wat hoger als je de prijs vergelijkt

Aanmelden voor @Home Telefonie tijdelijk niet mogelijk
Door de grote hoeveelheid aanvragen kunnen wij op dit moment de kwaliteit van onze @Home Telefonie-dienst niet voor iedereen even goed garanderen. Daarom hebben wij in het belang van klanten besloten om de inschrijvingen voor @Home Telefonie tijdelijk te stoppen. Ook onze callcenter medewerkers kunnen je aanmelding voorlopig niet verwerken. Via deze website zullen wij je op de hoogte stellen wanneer aanmelden weer mogelijk is.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan