Gratis webruimte?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Op dit moment ben ik bezig met het maken van een eigen www , althans aan het rondlezen.

Nou is mijn bedoeling om zoveel als mogelijk gratis te doen, en zoek nu dus ook gratis webruimte.

Automatisch kom ik dan bij sites als deze maar waar moet je nou op letten?

Ruimte?
Ondersteuning?
Dataverkeer?

[SIZE=-20]100 MB webruimte
PHP/MySQL/CGI ondersteuning
Reclame: banner + pop-up (alleen op de hoofdpagina van je site)
Dataverkeer: maximaal 600 MB per maand [/SIZE]

En wie heeft er ervaring met een soortgelijke website die ik zoek?

En wat raad jij/jullie mij aan?

Want door de berg aan keuzes is het moeilijk kiezen...

Wat dacht je van je eigen pc? Dat lijkt mij erg goedkoop. En daar kan je wel een site op kwijt van een paar Gb!

@ freggel

Heb jij geen gratis webruimte bij jou provider, ik heb ADSL van Skynet en ik heb 50 mb gratis webruimte, en deze is bij mij nog niet eens half vol, zodus probeer dat eens met een goede FTP Programmer en klaar is kees

Ik heb wel webruimte bij mijn provider, maar ik denk niet dat daar een leuke site mee te bouwen is?

Ik ben daar helemaal niet in thuis, maar ben wel aan het rondlezen hoe dit moet.

Vandaar mijn vragen hier.

Kerstkonijn zei:
Wat dacht je van je eigen pc?

@Kerstkonijn, schroom niet om het uit te leggen hoe. ;)

Want ik heb deze kennis niet, maar ik wil het graag leren.

Het dataverkeer is belangrijk, met 600mb zoals bij jouw voorbeeld gaat het snel opraken als je daar bijv. een forum op wilt gaan zetten.:)
En als je wat met forum wilt doen is PHP en vrijwel zeker ook Mysql nodig.
Niet bij alle forums maar wel als je het ook een beetje goed wilt laten uitzien.

Misschien dat het voorbeeld van Wizzard iets is, heb ik verder nog niet bekeken. Ook kun je kijken bij vBuletin op het forum, daar zit een hosting sectie bij waarbij ook hosters worden genoemd waar je gratis kunt gaan hangen, misschien zit daar ook wel iets leuks bij.

Tja Black Tiger, ik heb mezelf compleet geen idee hoe dat zit met dat dataverkeer...

daarom dus ook hier die vragen nu, want in mijn achterhoofd ben ik bezig met verzinnen wat leuk is, maar nogmaals ik ben hierin totaal niet thuis.

Op een eigen pc thuis draaien zou kunnen, maar daarvoor heb ik volgens mij een te trage internet verbinding, en dan moet mijn pc altijd aanstaan neem ik aan.

Afijn ik ga lekker verder met lezen, zoeken naar tips gaat ook door, en die site van @Wizzard daar ga ik mee aan de slag, ziet er leuk uit, en als het aanslaat, dan zijn als ik meer ruimte nodig heb de kosten ook nog te overzien. ;)

freggel wat wilt ge, een gewone website of een forum, ik wil je wel op trek helpen !!

Een forum. ;)

Dan kan ik u spijtig niet helpen, maar ik heb ook een forum maar dat is een forum via xsbb, heel gemakkelijk, in het begin wat zoeken, maar ge kunt hier een mooie gratis forum maken.

Kijk maar eens naar mijn forum:
http://www.xsbb.nl/phpbb/index.php?id=dedoele

Deze forum vind ik ok, zeker voor mijn visclub

@dedoele, met dat forum ben ik al bezig geweest, maar er wordt daar iets teveel meegekeken door de verstrekker zelf vindt ik.

Bij registratie wordt ook om persoonlijke gegevens gevraagd, dit hoef je natuurlijk niet naar waarheid in te vullen maar het schrikt wel af. ;)

Hi Freggel,

Neem maar ??ns contact op met onze vriend Maarten,
die heeft nog ruimte zat over.

Boets.

Tja Black Tiger, ik heb mezelf compleet geen idee hoe dat zit met dat dataverkeer...
Tja dat is afhankelijk van hoe druk je forum is. Voor een paar mensen maakt dat niet zoveel uit.
Maar heb je een 100=200 man op je forum die dagelijks komen kijken is een 3-5 gig per maand toch wel erg handig. Dan kun je ook wat meer.
Dus echt veel heb je niet nodig, maar onder de 1 gig is gewoon weinig en kan het snel op zijn afhankelijk van het aantal bezoekers.

Je bandbreedte op je pc thuis, tja daar zit je inderdaad met je upstream. Doch ook daar geldt weer het aantal bezoekers. Tijdelijk heeft hier bij mij thuis het Digistation forum van Denktenk gedraaid. Dat ging ik wel merken toen het drukker werd, als er een 20 mensen tegelijk op zitten ga je dat wel merken maar het kan wel.

Doch zoals gezegd... check de tips van mij en Boets eens.

Tja zoiets kost echt veel bandbreete zoals BT al vertelde als je er niet uikomt dan zijn er nog andere oplossingen die niet veel geld hoeven te kosten.

Ik neem nog wel ff contact op met jou. ;)

@Black Tiger, thuis ga ik hem in geen geval draaien, maar ik zit nog een beetje op een advies dat ik van jou heb gehad, na te denken hoe en wat, alvorens ik weer iets bekend maak wat er na een dag al weer uitligt, kom ik nu dus bij @Wizzard, idd wat kosten aangaat zijn er "goedkope" mogelijkheden zat heb ik wel gezien, maar nogmaals voor mezelf heb ik nog niet het juiste idee. ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan