GROOT nieuws !

M

MAS3

CDS:

volgens en medewerker van cds:

"2010 wordt het jaar van grote veranderingen, met maar 1 doel: zoveel mogelijk tevreden abonnees"
Nou nou nou nou nou !

Dat zijn werkelijk wel ENORME veranderingen.

Vind je het heel erg, meneer de cds medewerker, dat ik niet geloof dat je dat voor mekaar zal krijgen, net zoals normaal omgaan met zaken zoals zomer- en wintertijd ?

Maakt dit jaar in ieder geval wel heel spannend.

Ik heb eerder het idee dat bij "zoveel mogelijk tevreden abonnee's" de grote nadruk gelegd moet worden op "zoveel mogelijk" en "abonnee's". Het "tevreden" is subjectief want men gaat er van uit dat men dat vanzelf wel wordt als er geen alternatieven zijn.

Het "zoveel mogelijk abonnee's" slaat dus op de grotere verandering in 2010 namelijk dat C+ en consorten besloten hebben dit jaar extra hard hun best te doen de cardsharing aan te pakken. Dat zou dan moeten resulteren in meer (dus zoveel mogelijk) abonee's.

Tevreden is iets heel anders, dat bereik je met klantgerichtheid, klantvriendelijkheid en service. En dat zijn 3 begrippen die aldaar helaas nog steeds slechts bij een enkeling bekend zijn.

Dus ik hecht er ook weinig geloof aan, maarja blijf toch elk jaar weer benieuwd of ook hun goede voornemens gaan lukken.:)

Mij zouden ze bij cds al blij maken als die EPG eindelijk eens goed werkt!

Nou met de EPG zijn ze bezig er is bijvoorbeeld nu een test op de regionale zenders met de EIT EPG dat is dezelfde die de Duitsers hebben.

Ook loopt er een enqette op het board waar CDS post over de EPG de verwachting is als de test goed uitpakt met de EIT EPG dat het ook ingevoerd wordt op alle door CDS doorgegeven zenders.

De EIT EPG is al jaren in gebruik bij anderen ook KPN Digitenne gebruikt het en dat werkt over het algemeen probleemloos.

Dat zou al een hoop erger wegnemen bij mensen die hun opnames met de timer willen programmeren. :)

Ze zijn al jaren met de EPG bezig, dat is net het probleem.:)

Maar het is dan wel goed om te horen dat ze eindelijk eens besloten te hebben de stap naar een fatsoenlijke en reeds lang in gebruik zijnd universeel EPG systeem over te stappen. Dat systeem heeft zich al lang bewezen, dus hopelijk gaat dit door.

Heeft er misschien ook mee te maken dat Canal Digitaal niet meer van Canal Plus is maar doorverkocht aan Media 5 of zoiets? Ik weet niet meer hoe het exact in elkaar steekt, maar het werd tijd dat ze niet meer zo krampachtig aan dat Mediaguard systeem vasthouden want dat heeft in de afgelopen jaren ook bewezen dus -niet- in orde te zijn en gevoelig voor allerlei storingen en onzin.

Alleen al de EPG zou dus inderdaad een hele verademing zijn.

En als tweede iemand die de klok kan lezen en kan zorgen dat het met die zomer- en wintertijd eindelijk eens goed gaat na 10 jaar ofzo.:)

Nog meer nieuws,

Met de lange termijn huur van twee extra transponders op de Astra3 satellietpositie op 23,5 graden oost gaat M7 Group S.A flink investeren in het HD-zenderaanbod. De twee nieuwe satellieten worden in de komende drie maanden in gebruik genomen. Dat heeft het bedrijf vandaag bevestigd.
In de komende maanden worden in ieder geval HD-zenders van de Nederlandse commerciële omroepen RTL Nederland en SBS Broadcasting aan het zenderaanbod toegevoegd. Eerder werd al bekend dat volgende maand de nog twee ontbrekende HD-kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) worden toegevoegd aan het zenderaanbod. Door de aankondiging komt M7 Group S.A haar woord na dat men in het voorjaar een volwaardig en met andere HD-aanbieders concurrerend HD-zenderaanbod zou gaan bieden bij haar Nederlandse televisieaanbieder CanalDigitaal.
Bron:http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2868

hoi,

de M7 groep heeft 2 nieuwe transponders gehuurd op de astra 23,5 .

vanaf half februari zullen meer HD zenders worden toegevoegd.

in de komende 3 maanden worden alle HD zenders van de publieke omroepen, rtl en sbs worden toegevoegd.

@aart 44: je was me net voor.

geeft niks het nieuws is het wel waard om 2 keer het zelfde te melden. :)

hoi,

vanaf 1 maart is ook film 1 action beschikbaar via cds

hoi,

vanaf volgende week maandag zou er al getest worden op de nieuwe transponder 12129 dvbs-2

hoi,

de juiste gegevens betreffende de nieuwe transponder waar maandag op wordt getest zijn:

astra 23,5 oost 12129 v 27500 dvbs-2.

Nou dan gaan we die eens bekijken. Persoonlijk ben ik meer aan het wachten tot de 15e tot Boomerang weer beeld geeft.:biggrin:

hoi,

de tweede nieuwe transponder is 12188 h 5/6 27500 dvbs-2

Eindelijk werkt de EPG naar behoren, er kan nu tenminste weer een week vooruit gekeken worden.

Op alle zenders uit het pakket van CDS zelf heb ik de Mediahighway EPG op de Dreambox uitgezet en nu krijg ik zonder dat er iets aan staat met de EIT EPG een week vooruit.

Op beide Dreamboxen heb ik al een paar dagen de uitgebreide EPG, zelfs tot een week vooruit.

Op de Humax heb ik alleen now-next.

Het is toch niet helemaal hetzelfde als de Duitsers.

Bij hun krijg ik wel op de Humax de EPG voor een hele week.

Het is in ieder geval een hele verbetering.

Dan zou dat aan de Humax moeten liggen en ja het werkt hetzelfde als bij de Duitsers je moet op de zender gaan staan en dan komt de EPG pas binnen.

Dus als je op transponder 12515 naar NL1 zit te kijken en je schakelt naar EPG en je wilt kijken op RTL4 wat daar is staat er niets even op de zender gaan staan en hij haalt voor een week info binnen.

Zap dan nog eens naar NL1 en weer terug naar RTL4 zul je zien dat het dan wel klopt of het moet inderdaad aan de Humax liggen.

Op alle zenders uit het pakket van CDS zelf heb ik de Mediahighway EPG op de Dreambox uitgezet en nu krijg ik zonder dat er iets aan staat met de EIT EPG een week vooruit.
Dat schiet dus lekker op als de informatie niet klopt die je er in te zien krijgt.:)

Zo keek ik die nacht dus op RTL4 en daar zou om 01.06 uur nog een programma beginnen volgens de EPG, een serie die ik wel leuk vind maar ben al weer vergeten welke.

Het was overigens al 01.15 toen ik hem op zette maar daar was die tietenreklame al bezig. Klopte dus geen hol van de EPG. Maar mij verbaasde het nog meer dat het C+ inderdaad gelukt was deze nieuwe EPG op alle zenders te activeren. Mijn vraag was dan eigenlijk ook een sarcastisch bedoelde retorische vraag.:biggrin:

Maar ik ga er van uit, dat gezien deze nieuwe epg, de informatie wel snel correct zal zijn.

Dan zou dat aan de Humax moeten liggen en ja het werkt hetzelfde als bij de Duitsers je moet op de zender gaan staan en dan komt de EPG pas binnen.Dus als je op transponder 12515 naar NL1 zit te kijken en je schakelt naar EPG en je wilt kijken op RTL4 wat daar is staat er niets even op de zender gaan staan en hij haalt voor een week info binnen.
Voor de Duitse zenders klopt het. Ik kan tot een week vooruit kijken.

Hij hoeft maar even op een Duitse zender te staan. Ik heb vrijwel gelijk de hele lijst binnen.

Al laat ik de Humax een half uur op een NL zender staan, het blijft now-next.

Er zit dus toch een klein verschil in waar de Humax zich in verslikt.

CDS kennende moeten ze er toch een eigen tintje aan geven.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan