groot probleem pc

S

silverfox

Hoi,
heb net van een bekende een pc mee naar huis genomen.Is een amd athlon XP met windows XP erop.
Probleem : de pc schakelt zichzelf in en uit.Booten gaat net tot windows xp en schakelt ie zichzelf weer uit.
Al geprobeerd : cd rom loopwerken en floppy loopwerk uitgeschakeld, harde schijf gewisseld, battery op motherboard gewisseld. Kan in de bios komen maar na ongeveer 15 seconden is het altijd weer afgelopen.
Ik vermoed een virus dat de bios aangetast heeft of daar ergens iets geinstalleerd heeft want het rare is dat ie immer na ongeveer 15 seconden zich uitschakelt en na ongeveer 5 minuten zichzelf weer inschakelt.
Vanmiddag heeft deze persoon nog de nieuwe norton anti virus erop gezet en niks gevonden. En nadien was het gedaan.
Iemand ervaring hiermee of een tip?????

Opstarten Direct na het verschijnen van de informatie op F8 drukken zo dat je in het opstart menu komt.

KIes hierin voor de optie Windows opstarten die nog werkend was. (OID)

Hoi,

bedankt voor de snelle reactie maar noppes. Kan met de laatste bekende werkende configuratie opstarten maar ook hier boot hij maar tot in windows xp en dan weer weg.

Groetjes Silverfox

Hoi,
het moet iets met de bios zijn want hij loopt precies 1min en 5 sec. en schakelt zich dan voor precies 3min20 sec. uit enz...
Heb dit 4 keer nagemeten met een chronometer .Er zit dus een systeem in dit probleem.

Groetjes Silverfox

Schakel eens ALLE powersavings toestandjes uit in de bios en ook ALLE automatische andere toestandjes zodat ie weer opstart bij detectie van netwerkverkeer, compoortverkeer etc. etc.

Kan me niet voorstellen dat er een virus in de bios zit, kan wel zijn dat ie niet meer helemaal lekker is. Het kan theoretisch natuurlijk wel maar in 16 jaar pc heb ik maar 1x meegemaakt dat het een virus gelukt is daar in te komen en dat is al heel wat jaartjes geleden, toen er nog niet zoveel verschil in biossen was, zeg maar in de x386 tijd.

Boot eens met een 98 bootdisk en kijk eens of ie dan wel wenst te blijven draaien, kan namelijk ook iets in windows zijn of de bootsector van windows alhoewel dat niet exact zou kloppen dan met de tijdomschrijving.
Als ie echter met een bootdisk blijft draaien weet je dat je niet in de bios hooft te gaan zoeken.

Aangezien het nogal erg precies is qua tijd, zou het ook aan het geheugen kunnen liggen.
Dat zou je ook nog eens kunnen vervangen.

Hoi Black Tiger,
heb dat met de diskette uitgetest maar ook hier blijft hij niet draaien.
Heb wel gezien dat in BANK 0 geen RAM's erkend worden maar als ik in de Bios ga staan ze er wel netjes genoteerd.Waarschijnlijk dat morgen maar eens uitwisselen want ik heb geen reserve DDR ram meer, alleen nog sdr ram.
Naja alvast bedankt en ik puzzel nog een beetje verder.
Laat het wel weten als ik het gevonden heb.

Groetjes Silverfox

Oke prima, ben zeer benieuwd.
Misschien dat ander geheugen wel herkend word in bank 0 want dat is eigenlijk wel nodig.
Maarja, het hoeft het niet perse te zijn is een mogelijkheid, ben er wel nieuwsgierig naar dus ik wacht rustig af wat je gaat uitvinden.:)

heb je al eens gekeken of de cpu nog wel goed gekoeld word

Maar dan nog een belangrijke vraag start hij wel op in safe mode ??

Hoi,

nee niks.
en de koeiling is goed dat heb ik in de bios kunnen zien.
Groetjes Silverfox

Das een stand waarin het systeem niet hard hoeft te werken en dus niet snel overbelast zal worden.
Staat meestal ergens achteraan in je BIOS schermpjes, samen met een "gewoon"en een "supersnel" stand.
Als ik het hele verhaal zo zie, dan gaat mijn vermoeden uit naar een temperatuurprobleem of het geheugen.
Al zegt de BIOS je temperatuur in orde is, gewoon even kijken of je niet iets raar kunt zien aan het systeem.
Het geheugen word mogelijk herkend aan de prom op steeds meer geheugens die juist aan je BIOS vertelt waar ie mee te maken heeft.
Dan weet je wel wat je in je slot hebt zitten, maar is helemaal niet gezegd dat het geheugen zelf wel in orde is.
Wanneer je dus de mogelijkheid hebt er kortstondig een ander geheugen in te zetten, zou ik dat zeker proberen.

Suc7 ermee in ieder geval.

leg een voeding naast de pc en sluit hem aan hooguit 10 min werk weet je dat ook zeker..

gr hatz,

als je van een uitdaging houdt neem dan windows op de pc..

Hoi,
heb vandaag spijtig genoeg geen geheugen te pakken gekregen.
Morgen misschien hoop ik maar alles begint er wel op te wijzen dat dit het probleem is.Slapen gaan, opnieuw op zoek en proberen.

Alvast bedankt en groetjes Silverfox

Hoi,
de oplossing : Hatz heeft de juiste tip gegeven. Het is de voeding.
Heb net met mijn pc overbrugging gemaakt naar deze en voila.
Er moet waarschijnlijk een chip of zekering in deze voeding zitten wat de regelmaat in het in en aanzetten verklaren kan.
Bedankt jongens voor alle tips en vooral natuurlijk Hatz.
Ik heb er weer iets bijgeleerd deze week.

Groetjes Silverfox

Yep inderdaad, en ook fijn dat je de juiste oplossing even geplaatst hebt, het is altijd wel even zoeken bij zulke situaties en het is dan ook wel interessant om te weten dat een voeding zoiets kan veroorzaken in een precies terugkerende klokcyclus.:)

Thanks!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan