gso verbinding via coax kabel

B

bies

Hallo,

Ik heb een vraag ik ben verhuisd naar een ander adres hier kan ik alleen gso vebinding krijgen maar weet niet hoe ik dit moet instellen,kan iemand mij hierbij helpen.

Mijn voor keur gaat uit naar astra 1 en astra 2.

Als je het weet:knipoog: geef effen door doooeei

Beste Bies, allereerst welkom op Satellite Fun.

Als je in een gebouw zit waar GSO aanwezig is zou het vrij eenvoudig moeten zijn.

Bij elk aansluitpunt heb je een satellietontvanger nodig. De GSO aansluiting kun je rechstreeks aan de lnb-in van je satellietontvanger aansluiten.

Of je diseqc of aparte instellingen nodig hebt om meerdere satellieten te kunnen ontvangen, voor zover deze door het GSO systeem geleverd worden, is me niet bekend.

Wanneer GSO niet meer dan 1 satelliet biedt, dan is het een hopeloos verouderd systeem dat men nauwelijks serieus kan nemen als GSO.

Er zijn veel mogelijkheden om meerdere satellieten door een kabel per huishouden te proppen.

Meest bekend is DiSEqC (klik ! en klik !), maar ook Unicable is een mogelijkheid.

Wij kunnen je niet vertellen hoe de aanwezige installatie opgebouwd is, dat kan alleen de eigenaar/beheerder/bouwer van die installatie.

Wanneer je daar meer over kunt vertellen, en over de apparatuur (ontvanger) die je daarvoor in huis hebt gehaald, kunnen we je helpen dit naar wens in te stellen.

Dat klopt maar ik kan geen nederlandse kanalen ontvangen.

Weet iemandt het?hoe ik dit moet doen.

Ik wil via de gso systeem ned kanalen zien

De gso systeem is er wel maar je moet je eigenbox zelf in stellen.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 23:37 uur ----------

trouwens ik heb een dream box s 500.

weet iemand wat meer over deze instelling ?

Nee, niemand anders dan de eigenaar of de beheerder kan je vertellen welke satellieten je kunt ontvangen en hoe die "in de kabel" zitten.

Pas als we weten welke satellieten je kunt ontvangen en onder welke DiSEqC instellingen, kan iemand anders (wij) je vertellen hoe je dat voor mekaar krijgt op je DM 500s.

Natuurlijk is het niet zó zwart/wit.

Je kunt wel proberen om een aantal verschillende instellingen te gebruiken en dan toevallig tegen de juiste aan te lopen.

Maar dat doe je als beginner niet zomaar even.

Daarom dat ik er op stress dat je zoveel mogelijk informatie verzamelt over je installatie.

Wellicht kun je ook eens bij de buren gaan informeren hoe die het hebben ingesteld (maar ik kan best begrijpen dat je dat niet zomaar gaat doen).

Laat ik je nog een handvat geven:

Je zegt dat je de Nederlandse zenders niet kunt ontvangen.

Ontvang je die helemaal niet, of heb je er geen beeld op (maar wel bijvoorbeeld de in formatie over welk programma er op is) ?

En heb je BVN ?

Als je ze helemaal niet hebt, welke zenders heb je dan wel ?

Aan de hand daarvan kunnen we eventueel ook nog wat conclusies trekken.

Hoi daar ben ik dan weer,

Dit zijn mijn instellingen voor de gso aansluiting.

[noparse]

Turksat/eutelsat

lnb type :universeel

lo :9.750 /10.600

Diseqc :1.0 of 1.1

Disqc poort:1 of a

lnb :on

22 khz :auto

astra 19 graden

lnb type :singel

lo :10.600

22 khz :off

hotbird

lo :9.750/10.600

Disqc poort:2 of b

astra 2 28 graden

lo :9.750/10600

[/noparse]

Dit is de instelling die ik heb gekregen.

Nu doet mijn gso niet meer maar via mijn dreambox zie ik wel wat er nu zou uitzenden als ik meer beeld had.

Kan mij iemand aan mij vertellen waar aan het ligt.

Ik heb ook een sataliet lijnversterker van de gso monteur gekregen,maar hij geeft nog steeds niet.ik ben inmiddels bij de plaatselijk sat winkel geweest om te vragen waaraan het ligt.

Hij zei dat ik de schotel moest aansluiten,maar ik wil via gso tv kijken.

op dit momment kan ik wel bvn ontvangen maar de rest niet,ik heb zwart beeld of zijn de zender doorzichtig dat ik het niet zie hahhhaaa.

Wie kan mij helpen,ik hoor het wel van jullie.

gso monteur wil niet aan de dreambox aankomen,met zijn rare opmerking,slechte service,volgens hem moet ik effen contact op nemen waar ik abbonement heb lopen,maar hij weet niks over gso,trouwens hij weet niet eens of het bestaad,heel erg raar.

tot horens.

Kan me niet voorstellen dat dit juiste gegevens zijn.

Ik zie namelijk 3 satellieten op dezelfde instelling:

2 stuks met Disqc poort 1 of a

lnb on

22 khz auto

En de derde met dezelfde instelling alleen dan 22 khz op off.

Ik denk echter dat we een antwoord van Mas3 moeten afwachten of iemand anders die meer thuis is op GSO gebied om hier meer over te kunnen zeggen.

Inderdaad, dit is erg onwaarschijnlijk.

Ik zal een aantal zaken proberen uit te leggen.

Je kunt per satelliet aangeven welk type LNB er gebruikt word.

Een universele LNB betekent dat ie voldoet aan het verhaaltje in welke "LNB doet nou wat", dus 4 banden Hor en Ver, Laag en Hoog.

Dat word gekozen met 13 en 18 volt en al dan niet aanwezigheid van 22 KHz.

Daarmee worden een aantal zaken al beantwoord.

Maar het betekent ook dat de LO's (Local Oscillator) 9.750 MHz (laag) en 10.600 MHz (hoog) zijn.

Met name de instellingen voor Astra 19,2 zijn dus waarschijnlijk niet correct.

Je kunt daar niet kiezen voor de hoge band, want 22 KHz staat uit (niet op auto).

Daarmee kun je geen Nederlandse zenders ontvangen op mogelijk een MTV kanaal na.

Maar de ontvanger krijgt ook opgegeven dat de LO = 10.600, en dat hoort weer bij de hoge band.

Nou is het wel mogelijk dat dit zou werken, en in dat geval heb je alleen de hoge band op Astra 1 (vandaar het woord "waarschijnlijk" in de eerste regel van deze alinea).

Maar dat is niet gangbaar.

Wanneer er wel een universele LNB gemonteerd is voor Astra 19,2 (en das dus waarschijnlijk), dan moet je die dus kiezen, plus 22 KHz op auto zetten.

De LO's zullen dan wel goed staan maar moeten dus 9.750 en 10.600 zijn.

Dan moet je nog wel communiceren welke satelliet je wil ontvangen.

Met de genoemde instellingen, kun je alleen aangeven dat je Hotbird wil ontvangen, die kun je vinden op LNB B.

De andere 3 satellieten zouden allemaal via 1 en dezelfde LNB (LNB A)te ontvangen zijn en das echt niet mogelijk tenzij er heel uitgebreide trucs worden uitgehaald die niet nodig zijn voor deze beperkte opzet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan