hack

R

redhotrock

hallo heb steeds de zelfde probleem er probeerd steeds iemand in mijn computer te komen wat kan ik verder nog doen dan alleen tegen te houden of hebben er meer mensen last van wie weet wat. dit zijn de gegevens:123.243.242.81 adsl.skynet.be

Tegenhouden is idd wat er tegen te doen is. Het eenvoudigst: je verbinding met internet verbreken. Maar daar heb je zelf dan ook last van. Een firewall is daarvoor bedacht. En dat hoort nooit op de pc te draaien die je wilt beschermen. (Dus die firewallpakketjes voor op je pc mogen die naam dus eigenlijk niet dragen.)

Het is ook interessant te bedenken waarom iemand probeert je pc te benaderen. En dan niet denken: ik-heb-dur-zoveel-interessante-bestandjus-op-staan. Want dat denkt iedereen.
Meer van:
- Is het van buitenaf redelijk te voorspellen dat er iets te halen is? Zoals: webwinkel waarbij je kunt bestellen en meteen in de boekhouding kunt verwerken dat het al betaald is, kan een uitdaging zijn.
- Staan er veel poorten open? Dan heb je een speeltuin voor hackers gecre-eerd. Wat is er nou leuker dan een object te hebben gevonden, die sterk doet denken aan de 1000 in 1 spellendoos van vroeger thuis. Sluit de poorten die je niet nodig hebt.

Op www.weethet.nl is een lijst te vinden wat van welke poorten gebruik maakt (en misbruik maakt).

[SIZE=-3]{ff erbij ge-edit:}[/SIZE]
Hier is het over die poorten te vinden.

bedankt voor je reactie ga in iedere geval even kijken kan ik nog wat met die gegevens of niet want een paar maanden geleden is er iemand geweest die tweeduizend euro van mijn creditcard wilde halen gelukkig was mijn limiet niet zo hoog dus vanaf die datum niet meer besteld met mijn card(nooit meer)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan