handel

D

dasher1

een collega van mij heeft een sat-set gekocht met daarbij een fun-card (man met blauwe ogen en lang haar stond erop)...
als de kaart geupdate moet worden koste 5 euro en als ze de codering veranderen dan moes hij zijn ontvanger terug brengen en deden ze met de computer weer nieuwe inmaken...dat koste dan 20 ? maar dat kwam niet vaak voor.hij had de garantie dattie nog jaren kon kijken.

verder heeft ie voor die set 499? betaald... zover ik uit zijn woorden begrepen heb heeft ie een nextwave ucas...(kaartje gaat er zo in...en ik kan er 2 sledes inzetten en heeft halfrond display)

ik heb hem uit die droom geholpen dat voor 99.9% het beeld op 15 nov op zwart gaat en volgens mij heeft ie ook veelsteveel voor die set betaald

triest dat onwetende mensen zo belazerd worden.....daar moeten ze wat aan doen

grt
dash

Het is triest dat satellietzaken noemende ondernemingen dit soort praktijken doen. Het is ook triest dat deze vriend van je eigenlijk die ontvanger alleen gekocht heeft om gratis te kijken.

Eigenlijk kon de satellietzaak hem in de mailing nemen doordat hij niet over zijn aankoop heeft nagedacht en alleen afging op de praatjes van de verkoper die hem mooi inpakte met zijn gratis kijk verhaaltje inclusief updateje.....

Maar aan je uileg over 15 nov.klopt ook iets niet hoor.

Correct Luxsat, het zwart betreft uitsluitend de beide abo zenders van C+.

Voor de rest.... tja... als je illegaal doet dan kom je vaker op de koffie.
Op Fun zetten wij altijd mooi een bericht als we dit soort ongein zien of iemand die voor zwaar geld kaarten aanbied etc. Betreft het een user van het board wordt ie zonder meer verbannen.

Maar dit is dus precies waar een aantal commerciele lieden hun geld mee verdient.
Lekker profiteren van door hobbyisten gemaakte spullen en dat voor goed geld verkopen.

Wat de prijs betreft... tja.. ligt er aan wat er allemaal in en bij die set zat.
Zo'n Nextwave kost dacht ik gemiddeld 250 euro, doe daar 10 euro bij voor de funkaart, is het 260, dan nog misschien kabel en een schotel (hoe groot is die?) en een of 2 lnb's al dan niet met diseqc en lnb houder... je zou wel aan 399 kunnen komen in de handel.

De prijs van 499 is dan inderdaad wat erg duur, maarja, hoe lang geleden heeft ie deze set gekocht?
Hoe langer geleden, hoe meer het kan kloppen want ontvangers worden net als computers mettertijd goedkoper en vooral het afgelopen jaar is er nogal een prijsdaling geweest.

@luxsat ik bedoelde ook alleen blauw en rood

hij sprak me gister aan met hee dash (zo heet ik irl niet hoor :) ik heb ook een satelliet gekocht met filmnet erop

toen heb ik ff doorgevraagt wat ie dan had....setje met een 60 cm schotel

maar volgens mij hebben ze hmm voor dat geld wel geinstalleerd
maar dan is nog te veel geld

ik zal eens aan hem vragen bij welke sat dealer hij het spul heeft gekocht........kunnen we een blacklist aanleggen

grt
dash

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan