Handige sat-links

K

Kerstkonijn

Gef hier onder je handige satlinks, met omschrijving. Dan zal het vast een heel praktisch naslagdraadje worden.
(Geen winkels ofzo. Daar hebben we banners voor boven aan de pagina.)
[SIZE=-3]Hoe een nette link te maken? Kijk even hier bij de vbcode uitleg.[/SIZE]

Handige sat-links
Satelliet begrippenlijst
Sjerom: Dreambox, Positioner en Wavefrontier info

zulke info kaik goed gebruiken.

bedankt voor de post.

greetzz....zzzz,

movedown

Oke

Maar ik weet eigenlijk niet of ze hier geplaatst mogen worden, deze links gaan met name over de smartcard zelf, de ontwikkeling ervan en de programma's die erbij gebruikt worden, dus downloadlinks!

Ik wacht dus eventjes met het plaatsen van deze links tot 1 van de moderators dit heeft gelezen, en hierover een antwoord heeft gegeven of deze links erbij gezet mogen worden. ;)

Krijg ik een ja dan plak ik ze hier neer, mocht het dan toch nog te ver gaan, dan moeten ze weer maar verwijderd worden!

Ik geef toch eventjes 1 voorbeeldje, deze link bijvoorbeeld...

ik weet dus niet of we hier iets aan hebben, of mogen plaatsen, dus ik zie het wel.

De link die je gaf is niet alleen informatief maar ook commercieel, dat laatste zien we liever niet dus als die anderen ook een combinatie daarvan zijn dan liever niet als er niet naar iets gevraagd wordt wat men wil kopen. Of anders een rechtstreekse link naar de informatie zelf plaatsen is misschien een optie.

V.w.b. informatie downloadlinks moet je even opletten, dat ligt gevoelig.
Zolang het officiele legale programmatuur betreft mag je ze rustig plaatsen.
Maar zo gauw het software betreft waarvan gesteld kan worden dat hij typisch is voor het manipuleren van smartcards of duidelijk op de site staat dat het bedoeld is om encryptietechnieken van providers te omzeilen, dan mag het weer niet.;)
Is het alleen duidelijk dat je er bijv. een fun card mee bewerken kunt of titanium, zonder informatie over providers, dan kan het weer wel (bijv. picbinedit) want dat soort kaarten kent meerdere toepassingen dan alleen satelliet.:biggrin:

Maar ik heb een goed idee. Beoordeel het zelf even, plaats de links waarvan je denkt dat ze kunnen en stuur de links waarvan je denkt dat ze niet kunnen per pm naar mij of een andere mod dan beoordelen we ze op die manier.
Mocht er een linkje doorschieten wat wel geplaatst is maar wat niet mag, halen we die gewoon weg zonder er verder woorden aan vuil te maken, gezien je ons van tevoren op de hoogte gesteld hebt en voldoende voorzichtigheid in acht heb genomen en niet zomaar klakkeloos geplaatst hebt zonder nadenken.

Zoals je ziet, we zijn de strengste nog niet.:biggrin:

Kijk aan zo'n uitleg heb je tenminste iets, en zoals ik al zei, ik heb nog diverse leuke links die wel eens goed gelezen, bekeken of getest mogen worden, dus ik zal nog wel eens een pm opstellen met diverse van die links naar jou BT.

Want er zijn er volgens mij echt bij waarmee je een heel stuk wijzer kunt worden wat betreft de materie over de smartcards, alleen rijkt mijn kennis soms niet zover, dus als erbij zijn die hier geplaast mogen worden, dan zie ik het wel, want dan kunnen we wellicht met meerderen het 1 en ander eens beter gaan bekijken. ;)

Kijk en wat die voorzichtigheid betreft, dat weet jij intussen van mij ook wel dat ik vanaf een klein jaartje terug wel wat voorzichtiger ben geworden ;)

Dus nogmaals bedankt voor de tips en uitleg, ik zal eens kijken wat ik nog heb.

In overleg met Black Tiger, volgen onder zijn goedkeuring nog wat handige en informatieve Satlinkjes ;)

De strijd tegen piraterij...
link 1

De makers van die verrekte kaart die nu niet te kraken is...
link 2

Uitleg over de iso 7816...
link 3

Ook over de iso 7816...
link 4

Over Irdeto...
link 5

De Unlooper...
link 6

Dr Hans nieuws...
link 7

Hopelijk zit er voor jullie wat leuke leesstof bij, en wellicht leren we er iets van ;)

Op verzoek van Kerstkonijn ge?dit, om de links wat overzichtelijker te maken... ;)

Jongens we zijn hier nou met 14923 leden, durf nou eens de stap te nemen zoals Kerstkonijn doet, en plaats nou eens wat links waarvan je denkt dat ze interessant zijn! Ik doe het ook in overleg... Je moest eens weten wat er geschrapt is van die links! :biggrin::biggrin::biggrin:

Houdt paar dingen in de gaten: het mogen geen links zijn waar downloads aangeboden worden zoals Slovaak of bijvoorbeeld "La Cafatera" ik noem maar wat...

Het hoeven voor mijn part geen links te zijn, maar praat eens mee over het feit waar je op aan het zoeken of proberen bent!

Want zolang er hier niet gepraat wordt over de dingen die je doet of vindt, dan blijft het maar een beperkt groepje wat hier actief bezig is!

Met zoveel leden als hier moet het aantal postings eens flink opgeschroefd worden, met name over hetgeen waar het hierover gaat, en dat is satelliet!

Ben eens niet zo bang om afgezeken te worden, reageer er niet op, maar plaats je bevindingen, je krijgt heus wel een goed antwoord...ooit

Heb je vragen stel ze dan, krijg je een kaartje niet geprogrameerd of krijg je de files niet gevonden voor je kaartje, vraag het dan, of stuur een pm!

Let wel nooit om keys of directe downloads vragen die zullen hier nooit ofte nimmer geplaatst worden...

1 vraagje rest mij nog: Leden zoals Pikkie, Twilight, Matrix, Sandokan, Multigek, Kerstkonijn, meer noem ik er even niet op jullie weten wel op wie ik doel! Reageer hier even niet op, laat die andere plus minus 14850 leden hier maar eens op reageren...

Freggel1 heeft dat idee ook tegen mij geopeend en wij juichen als forum zoiets toe.

Liefst dan wel natuurlijk even de links apart houden en dan v.w.b. de bespreking van interessante zaken een apart topic openen zodat het overzichtelijk blijft.

Meer samenwerking kan meer opleveren en er is best heel veel mogelijk binnen de regels.
Je moet inderdaad niet bang zijn om afgezeken te worden als je een vraag stelt. Iedereen is als beginner begonnen.
Men moet natuurlijk wel geen sprookjes gaan vertellen, dus uitspraken gaan doen over hoe iets precies werkt, terwijl men er totaal niets van weet.
Een voorbeeld: in het pc forum ga je ook niet zeggen dat de HD de floppydrive aanstuurt als je niet eens weet hoe een pc werkt.
Maar je kunt wel een vraag stellen "kan het niet zijn dat de HD de floppydrive aanstuurt of er iets mee te maken heeft?".
Elke pc freak weet dat men op die vraag gewoon nee kan antwoorden, maar in elk geval heb je dan wel meegedacht.
En zet dat nu om naar het satellietverhaal, denk gerust mee, stel je vraag en schrijf je vermoeden op papier.

En dat is wat freggel bedoelt met niet bang zijn om afgezeken te worden. Als iemand zoiets in het pc forum zou schrijven zouden er best mensen zijn die je er dan voor afzeiken. Niet op letten dus.

Als jullie zo'n topic willen beginnen, vermits binnen de regels, dan wil ik me wel conformeren aan een strenge controle op afzeiken van anderen die gewoon proberen hun best te doen en proberen mee te denken, ook al betreft hun vraagstelling dan ook iets wat niet kan.

Dus even de regels van zo'n thread:
1.) Moet binnen de regels plaatsvinden. We zullen proberen voorzichtig te modereren, dus niet gelijk er in hakken.
2.) NIEMAND doet een ander afzeiken (kan afgestraft worden met het tijdelijk ontnemen van schrijfrechten op de hele off-topic sectie of hele board).
3.) Zijn er problemen of klachten, gebruik het "report this post to moderator" knopje, of stuur rechtstreeks een pm met je klacht naar een van de moderators.

Allereerst zoals afgesproken, een tijdje terug dan toch, als er iets tussen zit wat niet mag, aan Black Tiger of een andere moderator de beslissing om de linkjes die niet mogen te verwijderen, want hoe ver mag je gaan, met informatieve linkjes? ;)

Voor de volgende link zit ik zelf al eventjes een eindje te lezen, het gaat over smartcards en dan met name het schrijven van software, om met deze kaartjes om te gaan, ik moet het zelf nog eventjes doorspitten om te zien of het iets is...

Maar hier de link ;) T?s al een oudje, maar je weet nooit wat je er van opsteekt!

En nog 1 dat over hetzelfde gaat, deze ...

een basisuitleg over de smartcard...

Een pdf over DPA Van deze site...

Tja en dan zoekende naar info over videoguard, en dan met name de vraag van Green Hornet, dan kom je de Eendjes (Miniparabolpaketet - Thomson] :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan