Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve browser te gebruiken.
Wie heeft voor mij een schema met daarin de verklaring van de pin-bezetting van de connector op de nokia carkit. Het is een 6-polige connector van de cark91.
Een switchbox is niet eens echt nodig, de carkit kan direct een relais sturen, ff een diode over de spoel, kathode aan de plus, en de anode aan de gele draad, en de relaiscontacten hang je tussen je speakers, als je echt creatief bent, dan gebruik je je autospeakers ook voor de carkit.
bij sommige nokia carkits (oudere modellen) wil dit nog wel eens problemen geven. en een standaar mute box met iso aansluiting voor de radio is voor een "paar" euro te koop, niet duur genoeg om zelf te bouwen vind ik of je moet al een handvol wissel relais op voorraad hebben liggen.
p.s. de groene draad is een uitgang om een antenne versterker of elektrische combi antenne aan te sturen
Het kost wel iets meer dan een paar euro, ik dacht zo'n 70 euro. Maar dan ben je ook in een keer klaar netjes met originele stekkers en in een behuizing. Maar als je er plezier aan beleeft kun je het natuurlijk ook zelf doen zoals FranX heeft beschreven.
oke, de simpele oplossing is om de geschakelde plus van de radio te onder breken (je gsm zet hem dan uit). gebruik voor de voeding van het relais ook een kontakt geschakelde +, is beter voor je accu.
wil je echt de "full options" dus muten en geluid over je speakers van de radio, dan heb je toch een behoorlijk handje realis nodig.
bij vele orginele radio's van bv opel,fiat,lancia,ford,alfa is het mogelijk om de carkit rechtstreeks aan te sluiten op je radio en dan krijg je ook je geluid over de autospeakers. zonder het tussenkastje. overigens hebben de vdo radiotoestellen deze mogelijkheid vaak ook.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.