Harddisk en 7020

Technodad

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Draai al een poosje de Gemini 4.40 image, en nu pas valt me op dat de harddisk constant draait.
Als ik naar bleupanel, instellingen en dan harddisk ga, kan ik daar de tijd ingeven dat ie uit moet gaan, maar vroeger zat daar ook nog de optie met gele toets nu uitschakelen, en die zie ik ook niet meer.

Nu ga ik op vakantie, en eigenlijk zijn er wat dingen die ik op wil nemen, maar wetend dat die harddisk dan zeker blijft draaien, vind ik dat niet zo een goed plan.

Klopt het dat die harddisk in deze image blijft draaien en ook dat die gele toets weg is.

Ik heb hem staan op na 5 minuten uitschakelen, maar dat gebeurt dus niet !

Groetjes

Mark

Zeer vervelend inderdaad. Wel vreemd. Ik heb zelf die Gemini 4.40 niet meer draaien maar kan me nog goed die toets "nu uitschakelen" herinneren.
Deze heeft echter weinig effect, zo bleek uit mijn ervaring, indien je de /var naar de HDD hebt verplaatst en soms ook als je de swap er op hebt staan.

Bij mij heeft het toendertjid geholpen om de /var niet meer te verplaatsen en geen swap meer aan te maken, de 7020 heeft toch geheugen zat. Maar er bevielen me sinds de 4.3 van Gemini toch al een paar dingen niet helemaal.

Daarom ben ik zelf overgestapt naar de Nabilo, die overigens (volgens mij net als de PLi) wel nog die toets er in heeft zitten om de hdd handmatig uit te schakelen.
Bij mij staat ie overigens op automatisch uit gaan na 3 minuten, da's lang zat.

Ik heb er gisteren ook een hd er ingezet en sindsdien is de schermpje van de dreambox wazig je zie allemaal verticale streepjes door de teskst heen.
Kan dit iets met de hd te maken hebben, stroomstoring ofzo.

En vandaag viel het mijn zoon op dat de schijf blijft draaien terwijl de box uitstond.

Nu wil ik Nabilo installeren om te kijken of dat helpt, maar kom niet op de site omdat er een ledenstop is.
Kan iemand mij eraan helpen.

Groetjes,

Voor de 7020 is de image ook van mijn site te plukken

Hallo Matrix,

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is de link naar jouw site dan.

Groetjes,
Memorandus

klik op "the matrix" boven het fotootje dan wijst het vanzelf

Op Satellite Fun zijn ze ook te downloaden voor een aantal Dreamboxen.

Maar of dat het probleem met je display gaat oplossen betwijfel ik toch een beetje.
Als jij streepjes in je display hebt, dan zou het best wel eens een zwakke voeding kunnen zijn.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet.

Hallo Black Tiger en Matrix,

Weer bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik heb de Gemini die er eerst op zat opnieuw geinstalleerd.
Weet niet of het iets tijdelijks is maar voorlopig zijn de streepjes zijn nu verdwenen.

Ik ben nu een paar dagen bezig en heb al aardig wat geleerd via jullie sites.
Volgende stap wordt de multiboot proberen.

Groetjtes,
Memorandus

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan