harddisk grote???

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
51
Tot hoe groot kan bij een pentium 2 400mhz de hdd zijn ?
Dit ivm mobile hdd, zelf dacht ik 10 gb????

Wie ut weet mag het zeggen!!!!

200 Gb moet geen probleem zijn omdat er tegenwoordig ook van de meeste harde schijven een utility is die de harde schijf naar eigen inzicht formateerd

Maar ik kan het mis hebben. Misschien dat onze PC Goeroe Black Tiger het precies weet.

Wat bedoel je precies met mobile????

Originally posted by the matrix
200 Gb moet geen probleem zijn omdat er tegenwoordig ook van de meeste harde schijven een utility is die de harde schijf naar eigen inzicht formateerd

Maar ik kan het mis hebben. Misschien dat onze PC Goeroe Black Tiger het precies weet.

Wat bedoel je precies met mobile????

Je weet wel , een alu. kastje met usb aansluiting,
waar je de hdd in kan doen .

ide to usb ????

daar zit geen begrenzing in.

Misschien moet je wel eerst je HD extern formateren alvorens die in een USB case gestopt wordt.

Het kan wel zijn dat je met die oude machine gebonden zit aan USB1 en ik weet niet of die harde schijf dan wel jofel draait.

Maar daar is ook een oplossing voor je kunt nl een PCI kaart kopen met USB2 erop en die kost ca 15 euro

Ik zelf sleep zo'n USB HD overal mee naar toe met 120 Gb erin en die draait ook in een pentium 1 laptop met een USB2 PCMCIA kaart.

Alleen ik ben vergeten of je die schijf ook in de case kunt formatteren, volgens mij heb ik eerst de schijf in partities gedeeld in een standaard kompjoeter en toen in de case gestopt.

De HD kan gewoon in de case worden geformatteerd worden.
Wordt automatisch door XP herkend.
Heb zelf gisteren een 160 GB aangeschaft in USB case, was in de aanbieding bij Mycom voor 99 euris. De case is tevens voorzien van een 2 poorts usb hubje en 6 in 1 cardreader voor o.a. je fotocamera kaartjes.

Originally posted by crazymotha
De HD kan gewoon in de case worden geformatteerd worden.
Wordt automatisch door XP herkend.

Ja onder XP heb ik ook geen probleem denk ik,
Waarschijnlijk heeft mijn neef de zelfde gekocht.
Hij heeft alleen een oude pc met win98 erop
een pentium 2 dus.

volgensmij kan je daar alleen een 10 of 20 gb in doen
meer wordt dacht ik niet ondersteund.

hier net effe thuis de hdd geformateerd (FAT)
wat op de pc van mijn neeft loopt ut
vast als ik in de bios de hdd auto detect.??????

nah ik ga ut morgen wel uitproberen
kijkken of ut lukt

Bedankt voor de tips jongens !!!

Extern zal geen probleem zijn wel kan ik het advies geven een USb2 kaart in de pc te stoppen voor een wat snellere werking van het geheel.

Intern een 200 gb hd zal wat problemen kunnen leveren ivm de BIOS die in vele gevallen dit niet aankan soms helpt het dan om je BIOS te flashen.

Maar omdat het hier gaat om een p2 400 zou dit een probleem kunnen geven in dat geval is het einde oefening.

Bedankt allemaal.
Het werkt nu !!

hdd op een pentium 3 geformateerd
daarna terug in de case gedaan.
werkt maar langzaam.

zal het advies van matrix en wizzard opvolgen en een usb2
kaartje kopen

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan