- Waarderingsscore
- 25
- Punten
- 48
Dit jaar waren de HCC dagen een dikke tegenvaller.
Ik ben er op vrijdag en vandaag, op zondag heen geweest.
Buiten dat ik vrijdag na het verlaten van de jaarbeurs (even na 17.00 uur) 5 uur over 80 kilometer deed, was het die dag erg rustig.
Rustiger dan de vrijdagen in de jaren ervoor.
Niet alleen dat, er was ook minder ruimte op de beursvloer.
Ook zondag viel het bezoekers aantal ongetwijfeld tegen.
Ik was vrij laat ter plaatse vandaag, maar het was absoluut niet druk op de weg en parkeren kon ik gewoon op P4; das voor de deur.
Ook vrijdag (toen was ik er bijtijds) was parkeren geen enkel probleem.
Dat was eerdere jaren wel anders.
Helaas was het ook zo dat de kleinere rommelstands (dat bracht nou juist de charme aan zo'n hcc) er vrijwel niet waren.
Ja 1 of 2 waar je eigenlijk alleen dikke servers kon bewonderen (in de klasse van compaq proliant, zo heb ik er al 1 en das voorloping wel genoeg) die niet te tillen zijn.
En een aantal stands waar oude laptops voor dik geld werden aangeboden (als je de prijzen vergelijkt met de huidige nieuwprijzen en wat je daarvoor krijgt).
Zo waren er geen losse (P4) processoren te koop die een jaar of 2 a 3 oud zijn.
Ik heb ze echt niet kunnen vinden in ieder geval.
Er waren wel P3's en celerons te koop, maar zeker niet veel.
Wel veel AMD processoren van nu, dus weer voor dikke pegels.
De bekende stunt winkels waren er niet, wel de grotere ketens (die overigens ook stuk voor stuk hun grootte te danken hebben aan de hcc dagen van weleer).
Zoals mycom en funprice.
Norrod (eerder een favoriet voor mij) was aanwezig met een aanzienlijk kleinere stand als voorheen en dus ook met uitgedunde voorraad.
De laatste jaren was het ook al zo; als je wat wilde kopen en je eerst alle aanbieders gezien wilde hebben, werd je verplicht om door een zone te gaan waar alleen maar games gepushed worden.
Game expo heet dat.
Dat is bewust zo gedaan, zodat game expo populairder lijkt voor de exposanten daar.
Dat je verplicht word om ook zo'n game expo te bezoeken als je daar totaal geen interesse in hebt is al te gek voor woorden.
Natuurlijk heb ik wel wat gekocht op de beurs, maar zeker niet omdat de prijs zo gunstig was.
Meer omdat ik er toch al was en mijn aanwezigheid dan niet voor niks was.
Want aangezien er niet gestunt werd (maar wel hard geschreeuwd) kon je de meeste aangeboden spullen goedkoper via het internet halen.
En das dan goedkoper inclusief de verzendkosten.
Gewoon ff kijken op tweakers.net/pricewatch daarvoor.
Met andere woorden, ik heb geen goed woord over voor de afgelopen HCC dagen.
Ik zal me dan ook nog wel 10 keer bedenken om er volgend jaar nog eens een vrije dag voor te reserveren (niet dat die schaars zijn..).
Ik ben er op vrijdag en vandaag, op zondag heen geweest.
Buiten dat ik vrijdag na het verlaten van de jaarbeurs (even na 17.00 uur) 5 uur over 80 kilometer deed, was het die dag erg rustig.
Rustiger dan de vrijdagen in de jaren ervoor.
Niet alleen dat, er was ook minder ruimte op de beursvloer.
Ook zondag viel het bezoekers aantal ongetwijfeld tegen.
Ik was vrij laat ter plaatse vandaag, maar het was absoluut niet druk op de weg en parkeren kon ik gewoon op P4; das voor de deur.
Ook vrijdag (toen was ik er bijtijds) was parkeren geen enkel probleem.
Dat was eerdere jaren wel anders.
Helaas was het ook zo dat de kleinere rommelstands (dat bracht nou juist de charme aan zo'n hcc) er vrijwel niet waren.
Ja 1 of 2 waar je eigenlijk alleen dikke servers kon bewonderen (in de klasse van compaq proliant, zo heb ik er al 1 en das voorloping wel genoeg) die niet te tillen zijn.
En een aantal stands waar oude laptops voor dik geld werden aangeboden (als je de prijzen vergelijkt met de huidige nieuwprijzen en wat je daarvoor krijgt).
Zo waren er geen losse (P4) processoren te koop die een jaar of 2 a 3 oud zijn.
Ik heb ze echt niet kunnen vinden in ieder geval.
Er waren wel P3's en celerons te koop, maar zeker niet veel.
Wel veel AMD processoren van nu, dus weer voor dikke pegels.
De bekende stunt winkels waren er niet, wel de grotere ketens (die overigens ook stuk voor stuk hun grootte te danken hebben aan de hcc dagen van weleer).
Zoals mycom en funprice.
Norrod (eerder een favoriet voor mij) was aanwezig met een aanzienlijk kleinere stand als voorheen en dus ook met uitgedunde voorraad.
De laatste jaren was het ook al zo; als je wat wilde kopen en je eerst alle aanbieders gezien wilde hebben, werd je verplicht om door een zone te gaan waar alleen maar games gepushed worden.
Game expo heet dat.
Dat is bewust zo gedaan, zodat game expo populairder lijkt voor de exposanten daar.
Dat je verplicht word om ook zo'n game expo te bezoeken als je daar totaal geen interesse in hebt is al te gek voor woorden.
Natuurlijk heb ik wel wat gekocht op de beurs, maar zeker niet omdat de prijs zo gunstig was.
Meer omdat ik er toch al was en mijn aanwezigheid dan niet voor niks was.
Want aangezien er niet gestunt werd (maar wel hard geschreeuwd) kon je de meeste aangeboden spullen goedkoper via het internet halen.
En das dan goedkoper inclusief de verzendkosten.
Gewoon ff kijken op tweakers.net/pricewatch daarvoor.
Met andere woorden, ik heb geen goed woord over voor de afgelopen HCC dagen.
Ik zal me dan ook nog wel 10 keer bedenken om er volgend jaar nog eens een vrije dag voor te reserveren (niet dat die schaars zijn..).