HD verdwenen

S

satbird

heb een nieuwe HD gekocht en in een externe behuizing geplaats met USB 2.0 aansluiting, deze zou als master ingesteld moeten worden.

nu is het toeval dat de computer uitging met het formateren van deze HD.

bij het opnieuw opstarten, ziet de PC en Partitionmagic de HD niet meer!!!

wie kan me hierbij een goede raad geven.

grtz satbird

Ik weet het niet hoor! Maar kan een HD op USB wel als master werken? Hoe moet dat met booten, want je boot je OS toch op de master?
Grtz.

heb een nieuwe HD gekocht en in een externe behuizing geplaats met USB 2.0 aansluiting, deze zou als master ingesteld moeten worden.

is dat wel zo als master bedoel ik, hij komt er bij dus slave (volger) volgens mij want hij wil op master voordringen?

zet hem op slave en je weet het.

gr hatz,

ho wacht effe, in de pc zitten al 2 schijven op de IDE, master en slave.

als extra heb ik USB HD's

Deze externe schijven die ik heb aangesloten zitten is puur voor opslag dus logical en geen primaire.

bij de andere die ik heb staat deze op master, en volgens beschrijving aangesloten, geen probleem werkt als een tierelier.

de nieuwe is het zelfde , maar is met formateren gestopt wegens uitval PC.

lachuh,

hij doet het !!!

alleen snap ik het niet, het is een identieke schijf als die ik al heb.
de jumper vd HD verwijderd en hij ziet hem.

Ja dan moet je eens zien welke configuratie dat betekent, geen jumper. Misschien cable select?
Kan ook iets anders zijn afhankelijk van het merk.

dit vindt ik raar want ik heb er ook een externe schijf aan hangen met usb2 en deze wordt herkend als verwisselbare schijf.
hier geen jumpers moeten wisselen.
mvg droopy

Met de functie diskpart (start/uitvoeren/diskpart) kan je extrene schijven partitioneren en formatteren.
Dit is soms wel eens handig als het een compleet nieuwe schijf is.
Soms komt het voor dat je de schijf niet kan zien zolang deze niet gepartitioneerd is en geformatteerd,terwijl ze fysisch wel verbonden is met usb of firewire.
Diskpart ziet ze wel.

De reden dat er bij de ene een harde schijf en bij de andere een verwijderbare schijf te zien is komt omdat er wel of geen driveletter toegekend is aan de harde schijf met het commando "assign".

Schijven die geen assign commando gekregen worden dus weergegeven als verwijderbare schijf.

Greetings Edwardo

blijf toch fragile die HD's.
wat is het geval geweest , de band kabel in de HD case maakte slecht contact met de connector.

dus m'n PC zag wel hardware, maar niet goed functionerend.
dus zag hij ook geen schijf daardoor.

de jumper wel verwijderd vd HD

greetings satbird

edwardo leg eens uit hoe je dat commando op je harde schijf doet zodat hij wel een drive letter krijgt.
dit is denk ik voor vele onder ons interesant .
mvg droopy

Het is eigenlijk niet de bedoeling om dat te doen.
Een USB HD is immers een verwisselbare HD, het is dus ook niet vreemd dat ie als zodanig word aangeduid.
Ook een verwisselbare HD krijgt trouwens vanzelf een driveletter aangeduid. In elk geval onder XP.
Krijgt ie dat niet dan is er toch iets mis.
Maar "ziet" xp hem wel kun je ook een driveletter toewijzen d.m.v. configuratiescherm->systeembeheer->computerbeheer en dan klikken op "schijfbeheer.

Voor gewone commando's uit te voeren kun je ook het volgende doen: Een command prompt openen (start->uitvoeren->cmd->OK) en dan het commando intypen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan