HD

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Weet iemand hoe het met HDCP en HDCP-ready zit?

Er schijnen HDCP-ready grafische-kaarten, monitors, tv, Blu-ray etc te zijn.
Zijn deze bedoeld om HD spul te kunnen bekijken of juist te voorkomen?
Het heeft wat met copy-protection te maken.

Grtz.

Natuurlijk geeft wiki zoals gebruikelijk weer geen antwoorden op de vragen die ik stel.

Ik had zelf al betere info gevonden buiten wiki om natuurlijk.
Iedereen weet toch dat wiki van en voor leken is en vooral de Nederlandse van een bedenkelijk niveau is.
Hiermee bedoel ik natuurlijk niets persoonlijks tegen @Matrix zoals je snapt.

Volgens mij zijn er hier best personen die er wel al mee te maken hebben gehad en uit persoonlijke ervaring kunnen spreken.

Grtz.

Nou dat schiet niet erg op, het lijkt of er hier al of niet slapers aanwezig zijn (lol!).
Daarom heb ik al wat gevonden wat erover zoal gezegd wordt.

Om te beginnen kan HD-spul zoals bv Blu-ray met HDCP encrypted worden zodat het beschermd is tegen onbevoegd copieren.
Om dan dat spul te kunnen bekijken moet elke link in de keten (of interface) HDCP capabel zijn om te kunnen decrypten.
Is dit niet het geval dan wordt het weergegeven in een mindere niet HD DVD kwaliteit of helemaal niet, zwart dus.
Dit geldt dus in een tv keten, met tv en Bu-ray/HD-DVD speler.
Maar ook in een pc-keten, zoals Blu-ray speler, video-kaart, monitor en moet de pc ook krachtig genoeg zijn.
Tevens gaat het HDCP-signaal over de DVI of HDMI uitgang van de videokaart als deze HDCP capabel is.
HDCP betekent dus encryptie waarvan decryptie zonder geschikte hardware niet mogelijk is.

Het geheel komt weer van Intel af (REMEMBER!) die ook al concurrent AMD geweerd heeft uit grote winkelketens (REMEMBER!).
Verder moet elke hardware fabrikant die HDCP implementeert ook een licentie-fee betalen aan de HDCP-group, en alle inbreuken aan hun melden, hoe dat ook zou moeten.
Materiaal dat niet origineel is moet dus op de geleverde hardware niet of in mindere kwaliteit te zien zijn.
Natuurlijk zijn er ook al filtering devices (hard of software?) die de HDCP encryptie omzeilen voornamelijk in landen die niet zo'n boodschap hebben aan HDCP.
Ze worden geplaatst tussen een HDCP capabel device en de monitor.
Maar goed daar heb ik hier nog niets van gehoord.

Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan