HDTV met HUMAX HDCI-2000

R

Ronald4635

Hoi allemaal,

Ik ben behoorlijk nieuw in de wereld van satelliet en wilde graag weten hoe ik HDTV kan ontvangen. Ik heb de volgende spullen reeds in huis;

- 95 cm schotel met 2 LNB's (overgenomen van een vorige eigenaar)

- De nieuwe HUMAX HDCI-2000 ontvanger (via internet gekocht)

- Een ASTON CAM met goldcard (overgenomen van vorige eigenaar)

- Een IRDETO CAM met multichoice smartcard.

- Een goldcard programmer

- Een mega programmer Model DL-2

- ISO smartcard programmer

Ik ben gisteren bij MSAT in Axel geweest, maar de eigenaar in kwestie was zo pissig dat ik de nieuwe HUMAX HDCI-2000 ontvanger daar niet had gekocht, dat hij mij verder niet wilde adviseren wat ik nog kon gebruiken van bovenstaande spullen om HDTV te ontvangen of wat ik eventueel nog moest aanschaffen.

Wie kan mij adviseren hierin?? Ik weet inmiddels dat er een EUR1080 smartcard te koop is, maar ik vind die erg duur. Volgens mij zijn er al een groot aantal Free To Air HDTV kanalen te ontvangen, maar de vragen die ik heb zijn;

- Welke FTA HDTV kanalen zijn er beschikbaar?

- Via Welke satelliet zijn deze te ontvangen?

- Kan ik met mijn huidige set smartcards & nieuwe ontvanger deze FTA HDTV kanalen ontvangen?

Groetjes van een beginner.

Wat is het typenr van de Aston?

De irdeto cam blijft bruikbaar voor bv EUro 1080.

De programmers en kaartjes zijn waardeloos geworden.

Je kunt met de huidige spullen enkel ongecodeerde signalen ontvangen. Voor zo goed als alle HD kanalen:

http://www.lyngsat.com/hd/index.html

Zou het type nummer achter op de Irdeto cam ook even opgeven overigens kun je het ook zelf nakijken wat het precies is.

http://www.lefdata.com/satellite/cam/ci.html

Omdat het een Multichoice kaartje is lijkt het me geen recente module en ook dus je seca cam even nakijken en post het resultaat even.

Je kunt dus met twee lnb's maar twee satelieten ontvangen nu weet ik niet waar je voorkeur naar uit gaat, je hebt hier nog een link,