HDTV met HUMAX HDCI-2000

R

Ronald4635

Hoi allemaal,

Ik ben behoorlijk nieuw in de wereld van satelliet en wilde graag weten hoe ik HDTV kan ontvangen. Ik heb de volgende spullen reeds in huis;

- 95 cm schotel met 2 LNB's (overgenomen van een vorige eigenaar)

- De nieuwe HUMAX HDCI-2000 ontvanger (via internet gekocht)

- Een ASTON CAM met goldcard (overgenomen van vorige eigenaar)

- Een IRDETO CAM met multichoice smartcard.

- Een goldcard programmer

- Een mega programmer Model DL-2

- ISO smartcard programmer

Ik ben gisteren bij MSAT in Axel geweest, maar de eigenaar in kwestie was zo pissig dat ik de nieuwe HUMAX HDCI-2000 ontvanger daar niet had gekocht, dat hij mij verder niet wilde adviseren wat ik nog kon gebruiken van bovenstaande spullen om HDTV te ontvangen of wat ik eventueel nog moest aanschaffen.

Wie kan mij adviseren hierin?? Ik weet inmiddels dat er een EUR1080 smartcard te koop is, maar ik vind die erg duur. Volgens mij zijn er al een groot aantal Free To Air HDTV kanalen te ontvangen, maar de vragen die ik heb zijn;

- Welke FTA HDTV kanalen zijn er beschikbaar?

- Via Welke satelliet zijn deze te ontvangen?

- Kan ik met mijn huidige set smartcards & nieuwe ontvanger deze FTA HDTV kanalen ontvangen?

Groetjes van een beginner.

Wat is het typenr van de Aston?

De irdeto cam blijft bruikbaar voor bv EUro 1080.

De programmers en kaartjes zijn waardeloos geworden.

Je kunt met de huidige spullen enkel ongecodeerde signalen ontvangen. Voor zo goed als alle HD kanalen:

http://www.lyngsat.com/hd/index.html

Zou het type nummer achter op de Irdeto cam ook even opgeven overigens kun je het ook zelf nakijken wat het precies is.

http://www.lefdata.com/satellite/cam/ci.html

Omdat het een Multichoice kaartje is lijkt het me geen recente module en ook dus je seca cam even nakijken en post het resultaat even.

Je kunt dus met twee lnb's maar twee satelieten ontvangen nu weet ik niet waar je voorkeur naar uit gaat, je hebt hier nog een link,

http://nl.kingofsat.net/hdtv.php

De witte zijn ongecodeerde de rest is gecodeerd en ja veel is het niet.

Je kunt kiezen voor de Astra 1 op 19.2 oost en de Astra 2 op 28.2 oost maar dan moet je op je schotel weer een speciale beugel zetten.

Hoi Mrbeam & Aart44,

Ik heb de serienrs nagekeken;

- ASTON P/N: 901274

- IRDETO P/N: 900264

Ik heb op lefdata gekeken en beide type CAM's gevonden. Kan ik de nieuwe software niet meer met de programmers die ik heb op de CAM zetten?

Hoe moet ik de ASTON of IRDETO geschikt maken voor ontvangst van EUR1080 HD kanalen? Die zijn toch niet FTA?

Euro1080 codeert in IrDeTo2 voor zover ik meen te weten.

Je kan dat zelf even zien door op hun site te gaan kijken hoe hun kaart eruit ziet.

Volgens mij is dat namelijk de rode "3psilon" kaart zoals die ook door Canal Digitaal is uitgeleverd.

Je geeft overigens geen serienummers op maar onderdeel nummers (P/N = Part Number).

Wat men wil weten is welke versie decoder je hebt en das onder andere aan het serienummer te zien.

Maar vaak word dit ook in de info van je ontvanger getoond als je naar het CI menu deel gaat.

Zo laat mijn Aston module in de dreambox zien dat ie een hopeloos verouderde V1.03 is en de Irdeto laat zien dat ie een FreeCAM2-018 is (das dus alternatieve firmware).

De mogelijkheden van ombouwen c.q. programmeren liggen dus onder andere van het versienummer af.

Mijn Irdeto CAM is aangepast door 'm in een PCM-CIA cardslot van een laptop te steken, wel eerst de CAM driver ervoor geïnstalleerd.

Met een specifiek programmaatje is ie toen aangepast.

Maar das al een heel lange tijd geleden en ik denk niet dat ik die software nog heb.

Ik weet niet of mijn Irdeto module wil werken met de "3psilon" kaart.

De Aston met p/n nummer 901274 is een Aston 1.05 dus geschikt voor Seca 2 een kaart van Canal Digitaal er in en het zou moeten werken.

De Irdeto is een oude Irdeto1 module en ja als hij vroeger veranderd is naar Freecam dat weet ik niet evengoed heb je er volgens mij niets meer aan, ik zou niet weten of een Irdeto 2 kaart loopt in een Freecam.

En die programmers die je hebt zijn in het verleden gebruikt om gekraakte coderingen op kaarten als goldkaart en funkaart te zetten en omdat de providers nu betere coderingen gebruiken niet meer bruikbaar om nog iets te bekijken.

Als je EURO 1080 wil zien zul je een originele kaart moeten kopen en ik zou er ook gelijk een Irdeto 2 module bij nemen dan weet je zeker dat het werkt.

Bij Euro1080 kost een geschikte module 40 euro.

Hoi, Bedankt voor de info....Ik vind alleen de EUR1080 kaart wel erg duur....Zijn er geen alternatieven in omloop om toch EUR1080 te kunnen kijken?

De Aston 1.05 ga ik beslist proberen met een Canal Digitaal card. Ik laat nog wel weten of het werkt.

Bedankt!

Hoi allemaal,

Eindelijk heb ik de schotel geinstalleerd en de HUMAX HDCI-2000 aangesloten. Prachtig beeld op de FTA HD-kanalen. Ik heb echter wel nog een aantal vragen;

- Ik kan nu met 1 LNB zowel ASTRA1, ASTRA2, HISPASAT en nog enkele andere sattelieten ontvangen, maar de Hotbird nog steeds niet. Moet ik hiervoor een tweede LNB installeren? Zo ja, hoe moet die dan gericht worden?

- Ik heb de HUMAX via een HDMI kabel aangesloten op mijn LCD TV. Echter ik zou ook graag het Dolby geluid van de kanalen die dit uitzenden via mijn AVR installatie willen horen. Weet iemand hoe dit dan aangesloten moet worden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Ronald vd Watering.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan