heb advies nodig

D

D-SQUAD

gezien ik en vele andere met mij nu echt van plan zijn om alles wat maar met upc te maken heeft de deur uit te doen dus ook kabel tv
nu heb ik al wel een pioneertje drb-s210 met een 80 cm schotel en 1 lnb .. wil nog wel 1 lnb bijzetten en systeem draaibaar maken.
maar met het gemak van de kabel meerdere tv's op 1 aansluiting .. kan dus niet op de schotel
nu heb ik 2 kids die op een leeftijd zijn dat ze eigen tv op kamer hebben en dus ook willen kijken wat hun willen
een fta is natuurlijk lekker goedkoop maar ja hebben we niet erg veel aan .. kids kijken ook naar ned1 2 3 enz enz
zoveel centen heb ik even niet om een behoorlijk systeem te kopen waarop alles mogelijk is
dus wat is jullie advies hier in ??
2 ontvangers kopen en 1 schoteltje er bij hangen (kids kijken over het algemeen dan toch alleen astra)
hoe kan ik dit het beste oplossen ??
gezien de kabel tv ook steeds duurder wordt
nu 13.50 euro per maand gaat naar 15.20 euro per maand
dus lijkt me een schoteltje er bij op den duur goedkoper uitkomen.
wie oh wie heeft er goed advies.

Ten eerste als je het systeem draaibaar maakt heb je maar 1 lmb nodig, nu zij er lmb ,s te koop waar je 1,2 of 4 kabels kunt aansluiten dit werkt dus ook op een draaibaar systeem, maar het blijft op elke tv 1 decoder maar nu kun je overweg met 1 schotel.
Wil je dat de rest van de family ook kijkt en niet te duur overweeg dan eens een oude tv antenne,ik weet dan wel alleen 1 2 en 3 of een fta decoder.

ik heb 1 reciever met twee schotels en 1 disec de onderste zit op a en de bovenste heb ik een rotor opgezet en hotbird thor en sirius op b in de kanalenlijst. de reciever boven heb ik op de doorlus van de beneden reciever gezet. werkt perfect maar als beneden astra horozontaal kijkt kan ik boven ook alleen maar astra hor. kijken . heb ook een camping antenne voor de nederlandse 123 en omroep gelderland. en heb op de rommelmarkt een fta. analoge reciever + 30cm schotel gekocht voor 15 euro zodat mijn dochter op haar kamer de duitse mtv kan kijken .werkt voor mijn situatie perfect .

als je een reciever erbij neemt en hem op de doorlus zet kan je boven en beneden naar de nl zenders kijken. dat was bij mij nl. de allereerste opstelling om had nl ook geen geld om alles zo te maken als ik wou

Maar als je een lmb met 2 of 4 aansluitingen hebt dan het je niks meer te maken met horizontaal of vertikaal dat regelt de lmb zelf
M A W met dit type lmb`s kan de ene decoder naar een hor signaal kijken en de andere decoder naar een vert signaal

@the matix.

Low Noise Block (LNB/LNBF):
LNB staat voor L ow N oise B lock. Of om helemaal precies te zijn: Low Noise Block Downconverter. Een LNB konverteert de frekwentie van het ontvangen satellietsignaal naar een andere frekwentie. Om precies te zijn, een frekwentie die geschikt is voor transport via een coax kabel. Bij satellietontvangst wordt de Ku-band omgezet naar een veel lagere frekwentie. Met behulp van een LNB dus.
LNBF staat voor L ow N oise B lock F eedhorn. Dit is een LNB waarbij de feedhorn volledig ge?ntegreerd is. Een feedhorn bundelt de door de schotel opgevangen energie zodanig, dat die optimaal door de LNB verwerkt kan worden
info from duwgati.
vgr,
Sammex.

Prima! En de de LOF (local oscillator frequency) zorgt ervoor dat de twee frequenties (sinussen) van mekaar afgetrokken worden zodat een lagere transportbare frequentie ontstaat (hetgeen ook wiskundig voorgerekend kan worden). Deze truk wordt in de transmissie techniek veelvuldig toegepast van HF tot SHF. (ik kon het niet laten!)
Grtz.

En de LNBF die wij gebruiken kunnen _ horizontale en | verticale signale aan zonder een polorizer .

O ja dat is 1 van de redene waarom als je een lnb met 2 of 4 aansluitingen hebt je allemaal apart kunt kijken en je niet afhankellijk bent van een hor of ver signaal.

Bedoel je een quad lnb of 1 die viervoudige??

een quad heeft alles apart uitgevoerd en is bijv. geschikt voor een multi home systeem.
Een viervoudige heeft 4 uitgangen, voor 4 tuners dus.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan