Heeft het zin?

P

Paul

Hallo,

ik zal me even voorstellen, ik ben Paul en IT deskundige maar (bijna) geheel nieuw in satelliet-land.

Ik overweeg om weer eens iets met satelliet-ontvangst te gaan doen, maar dan wil ik ter financiele compensatie mijn UPC abonnement er geheel uitdoen. Het satellietalternatief moet dus een volwaardige vervanger kunnen zijn voor mijn gehele gezins-situatie.

Ik heb een woonkamer en 4 slaapkamers (kinderen en ouders) die onafhankelijk van elkaar TV moeten kunnen kijken.

Kan iemand mij vertellen of dit technisch inmiddels haalbaar is en wat ik nodig heb qua apparatuur en abonnement(en)?

Ben benieuwd.

Groetjes,

Paul

Hallo Paul,

Allereerst welkom op een van de leukste fora van NL satellietland.

Dus als ik je goed begrijp wil jij de Nederlandse kanalen via de satelliet gaan ontvangen..

Wat jij wilt is technisch mogelijk,

Je wilt dus in vier kamers tegelijk kunnen kijken.

Wat heb je hiervoor nodig.

Schotel, ,

2 of 4 LNB's

4 DiseQc switches

4 ontvangers.

Als je toch al zo een uitgebreide installatie wilt aanleggen adviseer ik je een Wavefrontier T-90 schotel

Zijn er nog speciale dingen die je met een ontvanger wilt kunnen doen zoals opnemen, streamen enz.

In dat geval zou ik een Linux ontvanger gebruiken, hier kun je leuke dingen mee doen.

Reken er wel op dat er een fiks prijkaartje aan deze installatie hangt.

Wacht ook wat advies van mijn mede forum leden af en mocht je vragen hebben stel ze gerust of stuur me een PM

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,

Wing

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Paul en welkom op Satellite Fun.

Zoals je uit het antwoord van Wing39 ziet is het technisch wel mogelijk, maar dit betekent dus ook dat in elke kamer een ontvanger moet komen te staan, dus ook een kabel naar elke kamer waar je wilt kijken.

Verder moet er in elke ontvanger een smartcard zitten. Een nieuwe smartcard kost al vlug 75 euro.

Voor een tweede kaart kun je hetzelfde abonnement meekijken, tenminste als die optie nog bestaat voor iets van 2,50 per maand extra dacht ik. Het kan echter ook zijn dat dit iets minder is qua abo.

Of ze dat ook met 4 kaarten willen doen is maar de vraag. Dan heb ik het dus over het officieel kijken naar Canal Digitaal, de Nederlandse zenders.

Een andere optie is 1 kaart nemen en dan binnenshuis aan cardsharing doen, dan heb je wel ontvangers nodig die dit aankunnen. Die zijn er echter genoeg.

De vraag is of je het goed vind dat er vanaf de schotel naar elke kamer waar je wilt kijken een kabel gelegd gaat worden.

Wij hebben hier thuis momenteel Ziggo en Satelliet en ik zou Ziggo niet opgeven voor alleen een satelliet installatie. De TV is hier doorgelust en de kids kijken boven ook.

Ik weet niet wat de smartcards bij UPC kosten, maar als je ze hebt betaal je daarna niet meer maandelijks voor elke smartcard ook een bedrag zoals dat bij Canal Digitaal het geval is.

Bedankt voor de input.

Normaal gesproken probeer ik het wiel altijd zelf uit te vinden maar dit keer wilde ik eerst maar eens starten met wat handvatten van de "experts".

Zoals ik al zei, ik zit in de IT.

Is er niet een soort IP oplossing waarbij het signal vanuit 1 centrale ontvanger wordt gestreamd naar settop boxjes op de slaapkamers?

Uiteraard moet iedereen wel zijn eigen programma kunnen kijken.

Ik heb overall in huis 1Gb LAN aansluitingen en met IP kun je natuurlijk nog veel meer leuke dingen gaan doen.

Verder lijkt het me leuk om zelf te knutselen met smartcards en programmers. Ik weet niet of de hele wereld veranderd is t.o.v. vroeger maar een jaar of 8 geleden heb ik heel wat geklooid met van die gouden kaartjes :knipoog: Misschien meer een PM boodschap kan wat verhelderen over dit onderwerp.

Groet,

Paul

Hoi Paul,

Met smartcards en programmers knutselen wordt niet tot nagenoeg niet meer gedaan, met linux ontvangers kun je heel leuk knutselen.

Wat BT zegt onderschrijft mijn mening, ik heb zelf naast satelliet ook Ziggo als backup.

Satelliet is een mooie aanvullling want je haalt zo veel meer mee in huis, alleen is de vraag kijk je ook daadwerkelijk alles.

Neem ik mijzelf als voorbeeld, ik kom aan enkele duizenden kanalen maar als ik er effctief regelmatig 100 bekijk is het veel.

Mocht je vragen hebben om je op weg te helpen stel ze gerust.

Zelf ben ik nu een jaar of , wat zal het zijn BT, vijf bezig met satelliet en ik was een complete noob, heb hier van BT ontzettend veel geleerd.

Streaming kan wel van je opgenomen bestanden, maar het signaal streamen is tot op heden volgens mij nog niet mogelijk.

Groet,

Wing

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat als je al Ziggo of UPC hebt, je beter kunt kijken naar een uitbreiding in dat spul.

Op de normale manier kun je met 3 kaartjes met 1 abbo kijken naar dat pakket, en er is ook nog een manier om met relatief goedkope decoders binnenshuis te gaan sharen, of zoals BT al zegt, doorlussen.

Hier heb ik op dit moment ook beide, maar dan is de sat meer als back-up. want er staan hier 2 interactieve decoders, en 1 gewone hd-ontvanger van Ziggo, en nog een ouwe Dream 7020-C.

Ik zit zelf ook nog een beetje in de IT en het is soms wel handig als je daar iets van weet met deze hobby.:")

Is er niet een soort IP oplossing waarbij het signal vanuit 1 centrale ontvanger wordt gestreamd naar settop boxjes op de slaapkamers?
Ja, daar had ik toch al iets over geschreven? Je kunt 1 kaart nemen en dan via cardsharing binnenshuis (gaat over het netwerk) kijken met de andere ontvangers.

Er zijn ook goedkope modellen ontvangers (of settopboxjes zoals jij ze noemt) met die mogelijkheid.

Denk daarbij aan de Dreambox 500HD, de Dreambox 800HDse, dan zit je aan de duurdere modellen, hier zijn ook clones van verkrijgbaar.

Maar een ander goed model is bijvoorbeeld de VU+Solo voor rond de 200 euro.

Je blijft echter hoe dan ook aan 4 ontvangers zitten.

Er is ook een mogelijkheid externe cardsharing te krijgen, dan krijg je de sleutels waar je normaal je smartcard voor hebt via internet van een ander persoon. Kost gemiddeld tussen de 80 en 150 euro per jaar, maar dat is illegaal en derhalve mogen we alleen over intern sharen praten op het forum.

Beeld streamen binnenshuis over netwerk is ook mogelijk, maar dan heb je niet de mogelijkheid om met ontvangers onafhankelijk van elkaar te kijken zoals je aangaf.

Is er niet een soort IP oplossing waarbij het signal vanuit 1 centrale ontvanger wordt gestreamd naar settop boxjes op de slaapkamers?Uiteraard moet iedereen wel zijn eigen programma kunnen kijken.
Streamen is mogelijk maar het eigen programma kijken vervalt dan en dat is niet de bedoeling.

Verder lijkt het me leuk om zelf te knutselen met smartcards en programmers.
Het zelf knutselen met goldkaarten en funkaarten is verleden tijd daar had je gekraakte coderingen voor nodig en dat is zo goed als verleden tijd.

Ik denk dat als je al Ziggo of UPC hebt' date=' je beter kunt kijken naar een uitbreiding in dat spul. [/quote']
Hou er rekening mee dat het UPC is kaart en box zijn gekoppeld dus boxkey nodig.

Als het al mogelijk is die er uit te krijgen zal het denk flink wat kosten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan