HELP. Advies nodig voor nieuwe ontvanger

A

aykutsilo

Hoi

Ik wil een hd ontvanger kopen die wat goedkoper is dan de DB.

voor mij telt het volgende :

Enigma2 . stabiel CCcam, Hybride Sat en Kabel (UPC gebied) Vooral de

stabiliteit is het belangrijkste.

Ik dacht aan de AmikoAlien 2. Ik hoor steeds dat CCam niet goed werkt met enigma2 op de ontvanger.

AMIKO ALIEN 2

AZbox Premium Spark.

Sab Uni Triple

Golden Media Spark

Wat zouden julie mij aanraden ?

bij voorbaat dank

Beste Aykutsilo, allereerst welkom op Satellite Fun.

die wat goedkoper is dan de DB.
Bedoel je echt "wat" goedkoper of bedoel je "veel" goedkoper? Want als ik zie welke modellen je als voorbeeld neemt, zou ik het eerder over "veel goedkoper hebben".

Als je echt een stabiele ontvanger wilt hebben zou ik eens gaan denken over een VU+Duo. Dat is wel een prijsklasse hoger, maar nog steeds veel goedkoper dan Dreambox maar kwalitatief en qua stabiliteit ook een stuk beter.

Het probleem zal hem echter gaan zitten in het kabel deel. Volgens mij kun je een VU+ wel laten voorzien van een kabeltuner, maar om die te kunnen gebruiken in UPC gebied zul je uit je originele upc ontvanger de code moeten uitlezen (of dat laten doen).

Bij Ziggo is dat veel makkelijker. Maar misschien dat hier iemand wel ervaring heeft met UPC op een andere kabel ontvanger.

Ja dat lees ik ook steeds dat CC cam niet stabiel draait op de Amiko 2 dan kun je bijvoorbeeld oscam nemen die schijnt wel goed te draaien.

De andere twee de Sab Unix Triple en de Golden Media triple zijn hetzelfde alleen een ander naamplaatje.

De AZ box premium sparks ken ik niet.

Of je UPC kabel werkend kunt krijgen weet ik niet daar zijn box en smartkaart aan elkaar gekoppeld dus daar zou ik niet vanuit gaan of je moet zelf betere info hebben.

@ BT

De Vu+Duo heeft vaste satelliet tuners. Ergo kabel is niet mogelijk.

Dan kom je op de VU+Ultimo met 3 verwisselbare tuners, maar dat is alweer vele stappen hoger in prijs. Verder dacht ik dat UPC met een boxkey werkte die niet publiek zijn. Ziggo gaat probleemloos met CCcam (Irdeto).

@Cluyveduycker: Bedankt voor de correctie.(Y)

Met de Xtrend gaat dat ook niet, maar ik dacht dat het met de VU+Duo wel kon. Dat is inderdaad niet juist.

Je kunt wel gebruik maken van een USB stick heb ik gelezen voor kabel of inderdaad zoals jij aangeeft de Ultimo nemen.

Dat van de boxkey (code) had ik ook al aangegeven. Er zijn wel mensen die deze kunnen uitlezen, maar zie ze maar eens te vinden. De Pool die dat vroeger deed is opgepakt heb ik vernomen, dus die zal dat niet meer doen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan