Help, computer restart...

F

freebee

Wie kan mij helpen ??

Ik heb in mijn computer een Plextor 716A ingebouwd en van de bijbehorende schijf het Nero pakket gedownload.
Nu maakt de computer op elk willekeurig moment een restart, en geeft windows de melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. Wat nu. Zit er een fout in XP, of in de Plextor, of in de software ?? (conflict)

Pentium 4 CPU 1.80 Ghz.
512 MB.
Windows XP pro. met serv.pack 2
60 Gb harddisk

Groeten Freebee

Geeft de pc verder nog een bepaalde melding wat er fout is en wat er opnieuw gestart/danwel afgesloten wordt?

Start hij automatish op, of kun je nog zeggen dat je door gaat en later opnieuw opstart?

Dat is dus ook belangrijk.

Want ander moet je bijvoorbeeld maar eens in computerbeheer in de "services' maar eens gaan kijken welk programma het is dan, die in de melding staat?

Want het lijkt mij meer op het ouwe virus wat er is geweest voor XP, wat in de RPC zat?

Dit bestand is te vinden in het computerbeheer en heet Remote procedure call, daar kun je het actieve bestand wat dus draait de tijd verlengen door de tijd te verlengen, standaard staan zulke programma's op 1 minuut.

Dus even opletten wat er precies bij de melding staat, als je de kans krijgt. ;)

Sorry heb de reply in een nieuwe thread gedaan,kluns
freebee

Want ik maak ook een foutje. ;)

Maar als jij jou pc opstart dan start deze direct opnieuw op voor dat je ook maar iets kunt doen?

Probeer dan eens in veilige modus op te starten @Freebee, en dan de Plextor eens te verwijderen, en de gedownloade Nero, want daar kan iets inzitten...

Daarna de nieuwe hardware opnieuw instaleren, zonder Nero, en eens kijken wat er dan gebeurt, en daarna weer Nero instaleren en dan weer eens kijken wat er dan gebeurt...

Dus even stap voor stap de boel instaleren en iedere keer opnieuw opstarten...

Iets anders weet ik ook even niet. ;)

Je hebt kans dat 'automatisch rebooten bij systeem fout' aangevinkt staat.
Dat staat (athans bij w2k, maar ik denk ook bij xp) in:
Control panel/system/advanced/Startup and recovery (effe vertalen in nederlands).
Als je het uitzet kun je wellicht zien waar ie zich aan hangt.
En dan maatregelen nemen.
Grtz.

Gedaan wat jullie zeggen en hij geeft de volgende fout "Win32K.sys". Deze zou de oorzaak zijn. Klinkt dit bekend ??

Groeten Freebee

Geen flauw idee wat dit betekent!
Ik neem aan dat windows verder niets vermeldt wat er fout gaat.
Kan me niet voorstellen dat de file corrupt is.
Je kunt eens zoeken met de verkenner (bestanden zoeken), en hij zal er vaker inzitten.
Hij moet zeker in de windows\system32 zitten.
Of vervangen met de originele.
Of weet iemand anders iets?
Grtz.

Ik heb het ook maar eens geprobeerd en dit progje haalde er 460 fouten uit. De ene helft werd er voor noppes uit gehaald, maar voor de andere helft moet je eerst dokken.

Ja ik gebruik al lang RegCleaner.
Die vindt elke keer weer een boel overbodige registry keys en entries, da's normaal.
De windows registry is gewoon een grote zooi.
Maar dat heeft niet veel te maken met waarom een system file blijkbaar vastloopt.
In elk geval blijft fouten zoeken in windows, zoeken naar de naald in de hooiberg!
Het blijft vaak 'trial and error', hetzelfde waar windows blijkbaar mee gemaakt is (ha).
Grtz.

En wat heeft het voor nut om dit proggie te gebruiken,, bij mij vond die er ook iets van 600,, heb wel alles laten reparen.

Werkt je pc sneller dan ofzo.

Registreren is niet zo moeilijk :)

Maar hoop wel dat alle programmas nog goed werken.

Is inderdaad de vraag of je PC wel sneller wordt, hier in ieder geval niet. En het is maar de vraag wat het allemaal in je register doet! Ik blijf er in ieder geval liever uit. Ooit eens wat handmatig eruit geknikkerd, maar dat kon niet anders, i.v.m. een stukje malware.

ik had eerst altijd van die vast lopers met blauwe schermen.
na deze scan heb ik er geen last meer van.
zal inderdaad wel bij iedereen anders zijn.

Zoek eens met google naar de foutmelding die gegeven wordt, ik ben er gisteren eventjes mee bezig geweest, en dan kom je al snel op het CIDforum, daar staan diverse van deze gevallen tussen, die last hebben van deze melding!

Een aantal dingen die het meestal waren pik ik er even tussenuit:

Er werd vaak gesproken over het "overclocken" van de processor.

Soms zat het ook in het geheugen er bleek iets defect te zijn...

Problemen met pci-slots leveren dit probleem ook op...

Ook werd er gesproken van verkeerde drivers...

zoals je ziet, er zijn voor dit probleem vele meldingen, maar ik zou zeggen stel deze vraag anders eens op het forum van computeridee

Een veel voorkomende fout in pc's is het geheugen wat ook in een enkel geval een oorzaak kan zijn is de HD die niet helemaal fris is vaak komt die dan niet goed op toeren veel blauwe schermen is dan de oorzaak.

Maar ook is er spyware wat dit soort verschijsels veroorzaakt

ook Handige progjes om te gebruiken zijn Ccleaner en Hijackthis klinkt enger dan dat het is

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan