Help!!!! Computer start steeds opnieuw op.

L

lubas

Sinds vanmorgen heb ik iets vreemds met de computer. Als ik een film bewerk met virtual dubmod, de filmmachine of TMpeg, dan begint na ongeveer 15 minuten het beeldscherm te flikkeren en krijg ik de mededeling: no input signal. De computer schakelt zich uit en start dan opnieuw op. M.A.W. ik krijg geen film meer in zijn geheel geconverteerd of gedubd.
Ik had er een virus op (backdoor jupdate) maar die heb er van af kunnen halen. Als ik norton nu laat scannen, blijkt de comp schoon te zijn.

Wie wat hier aan de hand is?
Lubas

Oef... goede kans dat dit een geheugenprobleem is.

Ik had hier hetzelfde probleem, vage reboots, hoofdzakelijk als ik bezig was met DVDLab of een ander converteerding voor films.
Nadien begon ie ook soms bij een game te hangen of te rebooten.

Het "input signal out of range" komt van je monitor zelf af, die "ziet" dan dat ie geen signaal meer krijgt.

In feite heb ik nu gewoon mijn geheugen er nog in zitten en opeens wat het probleem ook gewoon weg.
Waar het nu dus precies aan gelegen heeft is me niet bekend.
En volgens mij was het probleem zelfs al weg voordat ik SP2 installeerde, die overigens ook een aantal vage problemen bij me weggehaald heeft.

Blackie .. hoe heet dat virus ook al weer ? .. Sasser ?.. toch ..
Rag eerst even Hitman Pro over je PC incl. Stinger .. voordat je ingrijpende dingen doet .. kan werken .. Leuk ding , dat Hitman Pro ..

Cya ..

Die deed de pc binnen 1 minuut opnieuw opstarten Green Hornet...

De tijd van dit alles kon je trouwens wel verlengen, door naar computerbeheer te gaan en dan bij de "rpc" de tijd te verlengen, want dat stond op 1 minuut, en als je toen, zoals ik het binnenkreeg toen er nog niet veel info over was, dan had je de tijd om 1 en ander uit te zoeken. ;)

Maar wat Lubas nu voor probleem heeft lijkt mij idd zoals Black Tiger zegt een hardware probleem, daar het begint nadat hij een paar programma's heeft opgestart die nogal wat geheugen vreten.

Ja precies. Sasser en soortgelijken ken ik ook wel, maar het was echt geen worm.
Ik heb een paar keer het geheugen gewisseld, nieuw erbij, nieuw eraf, ik weet niet meer zeker of de combinatie alleen oud geheugen ook tussendoor nog getest is.
Maar opeens was het probleem voorbij.

Extra koeling ook nog geplaatst. En zeer opvallen dat het hoofdzakelijk dus plaatsvond bij conversie van svcd's naar dvd met dvdlabs en andere proggie's.
Precies hetzelfde dus wat lubas ook aangeeft.

En daarvoor had ik al Spybot, adware, 2 virusscanners en The Cleaner er overheen gejaagd.
Maar zelfs regelmatig tijdens scans gewoon plof reboot of hanger. Kan bijna niet anders dan een temperatuur of geheugen probleem geweest zijn.

Dat probleem hoor ik vaker door mijn oren suizen

Het is echter het probleem met de CPU

Wordt de processor boven de 50 graden dan gaat die dit soort conflicten geven..

Op tijd nieuwe Pasta op de processor smeren dat de cpu maar 34 graden blijft

Dat is wat ik zei het -kan- een temperatuur systeem zijn, maar kan evengoed aan 't geheugen liggen, die veroorzaakt dat soort problemen ook.

Maar alle beetjes helpen, edoch een processor moet gewoon 50 graden aan kunnen normaliter. De mijne hangt ook continue rond de 47 graden en da's echt niet apart te noemen voor een AMD processor.
Voor een Intel is dat wel wat aan de hoge kant en hij kan er dan zeker eens naar kijken. Maar helaas is dat niet in alle gevallen de oplossing.

Bedankt voor al jullie reacties. Door omstadigheden kon ik niet eerder reageren. Mijn comp was inderdaad erg warm toen het gebeurde. Ik heb nu een zijkant eraf gehaald in de hoop dat de temperatuur onder de 34 graden blijft. Wat die opmerking over die pasta betreft: ik heb hier over nog nooit iets gehoord. Wat is dat? Tweede vraag: Is een waterkoeling misschien ook een oplossing?

Ga nu opnieuw proberen een film om te zetten. Ik houd jullie op de hoogte.

Lubas

Water koeling is niks

Zwaardere koeler kopen een low noise

En voor AMD een liquid koeler van 15 euro probleem opgelost

Waterkoeling heeft een groot nadeel: Bij het koelen met een ventilator worden ook de onderdelen er omheen koeler gehouden. Bij waterkoeling alleen de processor. Die andere ic's worden zo heet dat ze richting het smeltpunt gaan.

Je had nog een vraag over de pasta.
Dat is een soort pasta wat tussen de koeler en de processor zit om de warmtegeleiding naar de koeler beter te maken.
Het is behoorlijke rotzooi, maar wel nodig, doch nooit teveel erop doen en zorgen dat het niet langs de kantjes afgaat.
Vaak is een of twee druppels al genoeg, en als je het op je handen krijgt, dan goed de handen wassen.

Originally posted by Kerstkonijn
Waterkoeling heeft een groot nadeel: Bij het koelen met een ventilator worden ook de onderdelen er omheen koeler gehouden. Bij waterkoeling alleen de processor. Die andere ic's worden zo heet dat ze richting het smeltpunt gaan.

koewestie van ook koelen....

G

Het probleem blijft zich voordoen. Waterkoeling is het dus ook niet helemaal omdat dan niet alles gekoeld wordt. Heb nu besloten om een low noise kwaliteitskoeler te kopen met een koperen winding te kopen (45 euro). Weet niet precies de naam, maar begint met een z, dacht ik. Ik wacht tot ie binnen is; dan kom ik erop terug.

Lubas

Als het inderdaad de koeling is.
Heb je het geheugen al eens uitgewisseld? Want dat is toch meestal oorzaak nr. 1 van dit soort problemen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan